18.8 C
Chania
Friday, May 24, 2024

Μεθόδευση εγκατάστασης συστήματος διοδίων στην Κρήτη;

Ημερομηνία:

Τον δρόμο για την εγκατάσταση συστήματος είσπραξης διοδίων στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, επιχειρεί να ανοίξει ο επικεφαλής των ευρωβουλευτών της Ν.Δ. Μανώλης Κεφαλογιάννης.

Γράφει η Κατερίνα Πολύζου | Ο πρώην υπουργός, μιλώντας στο χθεσινοβραδινό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού Κρήτη TV,  υπεραμύνθηκε με πάθος το καθεστώς  των διοδίων, ενώ παράλληλα –και χρησιμοποιώντας σκληρή γλώσσα- επιτέθηκε στους πολέμιους των διοδίων. Χαρακτηρίζοντάς τους «λαϊκιστές».

Σύμφωνα με τους συναδέλφους του Κρήτη TV, ο Ηρακλειώτης πολιτικός, αναφέρθηκε τόσο στο ύψος του κόστους, που θα είναι από 1 – 9 ευρώ, όσο και στο ποσοστό επιβάρυνσης για ντόπιους και ξένους: «Φυσικά τέθηκε και το ζήτημα των οδηγών οι οποίοι θα περνούν όχι μια φορά την ημέρα, αλλά επανειλημμένα από τα διόδια – εφόσον αποφασιστεί η εγκατάστασή τους- για τους οποίους ο ευρωβουλευτής τόνισε ότι σε αυτή την περίπτωση προβλέπεται έκπτωση, ενώ προσδιόρισε το αντίτιμο των διοδίων σε μονοψήφιο αριθμό (1-9 ευρώ).

Μάλιστα διευκρίνισε ότι οι Κρητικοί θα πληρώνουν από 10 έως 20% των διοδίων, αφού τα υπόλοιπα θα καταβάλλονται, όπως υποστήριξε, κυρίως από ξένους επισκέπτες».

Δεν υπάρχουν αντιδράσεις στην Αυτοδιοίκηση…

«Λαϊκιστές» οι πολέμιοι…

Ανησυχία ωστόσο προκαλεί ο ισχυρισμός του κ. Κεφαλογιάννη ότι:

«στην τοπική αυτοδιοίκηση δεν υπάρχουν αντιδράσεις». Μάλιστα, ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. έσπευσε να… κατηγοριοποιήσει τους πολέμιους επιβολής των διοδίων, ως αριστερούς στην πλειοψηφία τους, οι οποίοι «θα πρέπει να πάψουν να βλέπουν το δάχτυλο και να δουν το φεγγάρι. Με το λαϊκισμό φτάσαμε εδώ που είμαστε».

Η πρόταση χρηματοδότησης του κ. Κεφαλογιάννη

Πριν από λίγες ημέρες, ο κ. Κεφαλογιάννης  ζήτησε την χρηματοδότηση με 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης με γραπτή ερώτηση που κατέθεσε προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

«Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης μήκους 300 χιλιομέτρων αποτελεί τη σπονδυλική στήλη ανάπτυξης της Κρήτης διότι συνδέει όλες τις πρωτεύουσες των 4 νομών του νησιού, τα αεροδρόμια και τα λιμάνια, όπου διακινούνται 4.000.000 ξένοι επισκέπτες κάθε χρόνο και το σύνολο των προϊόντων του νησιού.

Η υφιστάμενη οδός μελετήθηκε το 1965 και έχει χρηματοδοτηθεί από το σύνολο των ευρωπαϊκών προγραμμάτων από το 1981 μέχρι σήμερα με 323 εκατομμύρια ευρώ.

Αποτέλεσμα της μη ολοκλήρωσης των εργασιών νέας χάραξης, βελτίωσης και εκσυγχρονισμού είναι, πέραν των συνεχών τροχαίων ατυχημάτων, η καθυστέρηση της ανάπτυξης της οικονομίας της Κρήτης (πρωτογενής, δευτερογενής και τριτογενής τομέας).

Σύμφωνα με τη συνημμένη πρόταση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. (ΟΑΚ Α.Ε-Ιούλιος 2014), απαιτείται χρηματοδότηση 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ για την ολοκλήρωση της κατασκευής και βελτίωσης των υπολειπομένων τμημάτων μήκους 184,5 χιλιομέτρων.

Τούτων δοθέντων, ερωτάται η Επιτροπή:

Προτίθεται να διαθέσει το ποσό αυτό από το πρόγραμμα των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών για την ολοκλήρωση του έργου αυτού;».

 Οι πρώτες αντιδράσεις…

Αντιπεριφερειάρχης Χανίων Απόστολος Βουλγαράκης

Μιλώντας στον Κρήτη fm 101.5 και στην πρωινή εκπομπή «Καφές με σχόλια», ο αντιπεριφερειάρχης Απόστολος Βουλγαράκης ανέφερε ότι:

«Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι είχαμε Διοικητικό Συμβούλιο χθες, στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης –που είμαστε καθ’ ύλη αρμόδιοι γι αυτό το έργο- δεν συζητήσαμε κάτι τέτοιο. Πρόκειται για μια αυτόνομη πρόταση που επεξεργάστηκε ο κ. Κεφαλογιάννης, και την υποβάλλει ως ευρωβουλευτής.

Θα ήθελα να προσθέσω ότι θα ήταν καλύτερα –προκειμένου να μην υπάρχει πολύ – διάσταση μεταξύ θεσμών, ότι θα ήταν καλύτερα εάν ο κ. Κεφαλογιάννης ερχόταν σε επαφή κατ’ αρχήν με τον ΟΑΚ. Σεβόμαστε την άποψη του κ. Κεφαλογιάννη.

Ο Περιφερειάρχης έχει δηλώσει ότι η νέα εθνική οδός θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους και να είναι ελεύθερο… Χωρίς δηλαδή διόδια… Αυτή είναι κατ’ αρχήν η πρόταση που έχει διαμορφωθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Σε εξέλιξη είναι επίσης, μια μελέτη από τον ΟΑΚ. Καλό θα ήταν ωστόσο, να συντονιζόμαστε οι φορείς της Κρήτης».

Στη συνέχεια, ο κ. Βουλγαράκης αναφέρθηκε και στην απόπειρα ιδιωτικοποιήσεων πολύτιμων δημόσιων χώρων όπως το παλιό ψυχιατρείο στη Σούδα, δηλώνοντας ρητά, ότι αυτός ο χώρος πρέπει να δοθεί στην τοπική κοινωνία προκειμένου να ικανοποιηθούν ζωτικές ανάγκες, όπως η στέγαση των φοιτητών.


Ακούστε τη συνέντευξη του κ. Βουλγαράκη στον Κρήτη fm 101,5 και στην Κατερίνα Πολύζου

[youtube id=”RS9f4rYn5VQ” width=”620″ height=”360″]

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Usurum – Σκιαδαρέσες live στα Χανιά την Τρίτη 25 Ιουνίου

Usurum - Σκιαδαρέσες live στα Χανιά Τρίτη 25 Ιουνίου 2024 Προμαχώνας...

Επιστολή Καρυστιανού σε Μητσοτάκη: «Γιατί παρεμβήκατε στο έργο της Δικαιοσύνης και ποιους συγκαλύπτετε;»

Η Μαρία Καρυστιανού, με ανοιχτή επιστολή απευθύνεται στον Κυριάκο Μητσοτάκη αλλά και...