Η Fraport παίρνει ένα αεροδρόμιο Χανίων ανακαινισμένο από ευρωπαϊκά και ελληνικά κονδύλια. Αλλά η Ευρώπη θα χρηματοδοτήσει πλήρως τη γερμανική εταιρεία αφού θα της δώσει επιπλέον 300 εκ. ευρώ για το “πρόγραμμα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού” των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τη στιγμή που οι επενδύσεις της πρώτης τριετίας που θα έπρεπε να κάνει η Fraport ανέρχονται σε 330 εκ. ευρώ. Δηλαδή, σχεδόν το σύνολο των χρημάτων τα πληρώνει η Ευρώπη.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το newmoney.gr
Στο πακέτο Γιούνκερ με χρηματοδότηση συνολικού ύψους 300 εκ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, εντάσσονται τα 14 Περιφερειακά αεροδρόμια, χρηματοδοτώντας μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων (EFSI) το πρόγραμμα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού της Fraport. Το συνολικό ύψος της επένδυσης θα ανέλθει σε 400 εκ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι με βάση τη σύμβαση οι επενδύσεις της πρώτης τριετίας έχουν υπολογιστεί στα 330 εκ. ευρώ. Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια είναι η δεύτερη ιδιωτική επένδυση που εντάσσεται στο νέο χρηματοδοτικό εργαλείο καθώς την Άνοιξη είχε εγκριθεί η χρηματοδότηση της αλλαντοβιομηχανίας Creta Farm με 15 εκ. ευρώ που ήταν και η πρώτη ελληνική ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ.
Το πράσινο φως παίρνει επίσης το επενδυτικό fund Diorama του κ. Δημήτρη Δασκαλόπουλου με 20 εκ.ευρώ ενώ αντίστοιχα, εγκρίθηκε και η χρηματοδότηση μέσω της Εθνικής Τράπεζας μικρομεσαίων επιχειρήσεων συνολικού ύψους 200 εκ. από τα οποία το προτεινόμενο δάνειο είναι 150 εκ. ευρώ.
Η Fraport, το τελευταίο διάστημα βρίσκεται στο στάδιο της στελέχωσης της θυγατρικής της στην Ελλάδα, με στόχο η συμφωνία για την παραχώρηση να έχει υπογραφεί μέχρι τα τέλη του έτους. Οι παρεμβάσεις στα αεροδρόμια προβλέπεται να ξεκινήσουν από την πρώτη χρονιά που θα αναλάβει τη διαχείρισή τους.
Όπως έχει ανακοινωθεί από το διευθύνοντα σύμβουλο κ. Dr Schulte, το σύνολο των επενδύσεων θα είναι πάνω από τις αρχικές εκτιμήσεις (330 εκ.ευρώ), καθώς υπάρχουν αεροδρόμια που θα χρειαστούν επέκταση αεροσταθμού ή αεροδιαδρόμου.
Στα έργα αναβάθμισης περιλαμβάνονται επίσης οι εγκαταστάσεις χωρητικότητας των αεροσταθμών, ποιότητας υπηρεσιών, αλλά και θέματα που συνδέονται με την ασφάλεια ώστε τα ελληνικά αεροδρόμια να πληρούν τα διεθνή στάνταρς. Το δάνειο από τον EFSI δεν είναι το μόνο που θα συνάψει η Fraport. Το επόμενο μεγάλο βήμα θα είναι η εξασφάλιση κεφαλαίων για την καταβολή του εφάπαξ τιμήματος του 1,1 δις, ευρώ για την παραχώρηση για 40 χρόνια των 14 αεροδρομίων.
NewMoney.gr