Προσπάθεια ώστε να υλοποιηθεί το έργο σύνδεσης του Αεροδρομίου Χανίων μαζί με τον ΒΟΑΚ κάνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το έργο είναι μεγάλης σημασίας για την Κρήτη καθώς θα μπορέσει να υπάρξει άνετη, γρήγορη και ασφαλής σύνδεσης του δεύτερου μεγαλύτερου αεροδρομίου του νησιού με τον υπό δημοπράτηση αυτοκινητόδρομο.
Το έργο είναι επίσης μεγάλης σημασίας και για το τουριστικό ρεύμα Χανίων και Ρεθύμνου καθώς μέσω του συνδετήριου άξονα θα είναι εύκολα προσβάσιμοι όλοι οι τουριστικοί προορισμοί των δύο νομών.
Να θυμίσουμε ότι με επίσημη απόφαση του Υπουργείου Υποδομών έχει χαρακτηριστεί έργο «Εθνικού Επιπέδου, Ειδικού και Σημαντικού», η «Οδική Σύνδεση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης με το Λιμένα Σούδας και τον Αερολιμένα Χανίων «Δασκαλογιάννης».
Σε συνάντηση που υπήρξε μεταξύ του υφυπουργού Υποδομών κ. Γιώργο Καραγιάννη και το Γενικό Διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών κ. Γιάννη Καρνέση με τους οποίους συναντήθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Νίκος Καλογερής το θέμα συζητήθηκε διεξοδικά.
Από πλευράς υπουργείου παρουσιάστηκε κατ’ αρχήν η σημαντική πρόοδος και μελετητική ωρίμανση του έργου σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το διεθνές Αεροδρόμιο Χανίων.
Σύνδεση και του αεροδρομίου Καστελίου με τον ΒΟΑΚ
Παράλληλα σε εξέλιξη είναι η κατασκευή του συνδετήριου άξονα που θα συνδέει το νέο αεροδρόμιο Καστελίου με το ΒΟΑΚ. Πρόκειται να εξασφαλίσει την εξυπηρέτηση των οδικών μετακινήσεων από και προς το νέο αεροδρόμιο και να δημιουργήσει νέες αναπτυξιακές ευκαιρίες ανάλογες με εκείνες του αεροδρομίου της Αθήνας όταν αυτό μεταφέρθηκε στα Σπάτα.
Για την σύνδεση με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης είναι σε κατασκευή νέος κλειστός αυτοκινητόδρομος μήκους 18 χιλιομέτρων με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωρισμένο οδόστρωμα. Ο Αυτοκινητόδρομος θα καταλήγει μέσω ζεύγους ανισόπεδων κόμβων στην περιοχή της Χερσονήσου. Προβλέπεται επίσης σύνδεση με το εν λειτουργία οδικό δίκτυο της περιοχής με ανισόπεδους κόμβους.
Πως τρέχουν οι διαγωνισμοί του ΒΟΑΚ
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τρέχει τις διαγωνιστικές διαδικασίες για τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ. Στις 30 Δεκεμβρίου αναμένεται να δώσουν τις προσφορές τους τα ενδιαφερόμενα σχήματα για το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη. Στην Β`φάση συμμετείχαν τα εξής σχήματα: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΤΕΡΝΑ, 3.ΑΒΑΞ (με το fund Marguerite), 4.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL.
Παράλληλα σε φάση προετοιμασίας διαγωνισμού είναι και το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος μήκους 14,5χλμ ως δημόσιο έργο με κόστος περίπου 140 εκατ. ευρώ.
Το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο και τη Χερσόνησο, αναμένεται η περιβαλλοντική έγκριση και οι προσφορές εκτιμάται ότι θα μπορούν να δοθούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022. Εδώ έχουμε ένα πολύ μεγαλύτερο αντικείμενο έργου και ως εκ τούτου είναι ένα πιο απαιτητικό έργο.