20.8 C
Chania
Saturday, November 23, 2024

Μπορεί η Αριστερά να εκφράζει ομοφοβικές αντιλήψεις;

Ημερομηνία:

γράφει ο Ειρηναίος Μαράκης

“Πάντως, να σου πω κάτι, και μη σε παραξενέψει. Πολλές φορές, περισσότερο λεβέντες και παλικάρια θεωρώ τους ομοφυλόφιλους, τους πούστηδες, μωρέ, που έχουν την παλικαριά να λένε στα ίσα στην κωλοκοινωνία, στην κωλοοικογένεια και στην κωλοεργοδοσία, ναι, ρε μαλάκες, είμαστε διαφορετικοί από σας, δε μας αρέσει να γαμούμε, μας αρέσει να γαμιόμαστε, διότι εκεί τη βρίσκουμε… Τους φαντάζεσαι μόνους, ενάντια σ’ ολόκληρο το κωλοσύστημα, χωρίς καμιά επαγγελία πανανθρώπινων σκοπών και στόχων, χωρίς τη δικαιολογία του καλού Σαμαρείτη, να διαφοροποιούνται απλά και σκέτα, χωρίς φιοριτούρες, από την ανάγκη να χαρούν στη σύντομη ζωή τους αυτό που λέγεται έρωτας, δηλαδή την ανάγκη να ζήσουν.”

(Χρόνης Μίσσιος, “…καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς”)

Μπορεί η Αριστερά να εκφράζει ομοφοβικές αντιλήψεις και ιδέες; Ναι, όταν αυτή είναι η Αριστερά που στο όνομα των ταξικών αγώνων αντιμετωπίζει ως αντεπαναστατική δύναμη τους ομοφυλόφιλους, οι οποίοι δεν υπηρετούν το πρότυπο Άνδρας και Γυναίκα ίσον Οικογένεια ή όταν θεωρεί ότι η ομοφυλοφιλία είναι σύμπτωμα του καπιταλισμού και ότι μόνο μες την ανατροπή του θα εξαφανιστεί ή μήπως θα θεραπευτεί; Ναι, τέτοιες αντιλήψεις μπορούν να εκφραστούν όταν η συγκεκριμένη Αριστερά δεν βλέπει ότι οι διαχωρισμοί του τύπου Έλληνες-μετανάστες, στρέιτ-ομοφυλόφιλοι κτλ είναι όργανο στα χέρια των αστών για την διάσπαση της ενότητας της τάξης μας ή αναγνωρίζει αυτό τον διαχωρισμό και τον χρησιμοποιεί επιλεκτικά και εργαλειακά – ακόμα και αντιδιαλεκτικά, ανάλογα με την περίπτωση. Αλλά αυτές οι αντιλήψεις, ξεκάθαρα ομοφοβικές, δεν διαφέρουν σε τίποτα από τον αφορισμό του μακαριστού Χριστόδουλου ότι η ομοφυφλοφιλία είναι κουσούρι! Όμως ο αγώνας για την απελευθέρωση των ομοφυλόφιλων δεν είναι ασύνδετος από την πάλη ενάντια στον καπιταλισμό, τον φασισμό, τον ρατσισμό και τον σεξισμό! Αντίθετα, συγκρούεται με τέτοιες απόψεις! Πώς όμως οι εκφραστές των ριζοσπαστικών ιδεών του σοσιαλισμού και του κομμουνισμού που απαιτούν να ανατραπεί το καπιταλιστικό σύστημα και η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, η καταπίεση μιας μειοψηφικής τάξης απέναντι στο σύνολο του ανθρώπινου πληθυσμού, χρησιμοποιούν εκείνα ακριβώς τα επιχειρήματα που έχουν αξιοποιήσει οι εκμεταλλευτές μας για να μας διαχωρίσουν; Πως μπορείς να είσαι ανατρεπτικός και αντικαπιταλιστής, όταν με τη πολιτική σου δίνεις επιχειρήματα σε αυτούς που, υποτίθεται διεκδικείς να ανατρέψεις; Απλά, δεν είσαι – αν ήσουν θα το είχες δείξει και αλλού. Όμως, με μια τέτοια βαθύτατα συντηρητική Αριστερά, πως να πάμε μπροστά;

Ναι, καλά καταλάβατε, αναφέρομαι στο ΚΚΕ και στις πρόσφατες δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα του κ. Δημήτρη Κουτσούμπα, για τα ομόφυλα ζευγάρια και το σύμφωνο συμβίωσης και με αφορμή την ψήφιση του Αντιρατσιστικού Νομοσχεδίου. Για το Σύμφωνο Συμβίωσης δήλωσε ότι: “εμείς συμφωνούμε στο να μην υπάρχει ρατσιστική συμπεριφορά απέναντι σ’αυτούς τους ανθρώπους, τους ενήλικες που έχουν επιλέξει να ζήσουν μαζί είτε να έχουν ένα συγκεκριμένο προσανατολισμό… αυτό είναι δική τους, προσωπική υπόθεση, θεωρούμε. Δεν είναι δημόσια, κοινωνική υπόθεση, ούτε πρέπει να γίνει και με τέτοια νομοθετική ρύθμιση, όπως είναι το σύμφωνο συμβίωσης. Είναι άλλο ζήτημα, η οικογένεια, τα ετερόφυλα ζευγάρια που μπορούν να κάνουν την οικογένεια, γιατί μετά ανοίγει ένας δρόμος… αφορά το παιδί, αφορά την οικογένεια, το πως μεγαλώνει, τα πρότυπα που δημιουργεί κλπ. Αυτό είναι διαφορετικό πράγμα.” ενώ για την υιοθεσία παιδιών πέταξε ένα απλό δεν συμφωνούμε. Δηλαδή, ο Δημήτρης Κουτσούμπας παραχωρεί, αναγνωρίζει έστω, τη δυνατότητα στους ομοφυλόφιλους να συνάπτουν σχέσεις αλλά αρνείται να αναγνωρίσει και να παλέψει για τα αιτήματά τους, που εκφράζουν τις ανάγκες τους και τα οποία αν δεν ικανοποιηθούν, θα εμποδίζουν τα ζευγάρια να ζήσουν ελεύθερα και χωρίς κοινωνικά εμπόδια.

Αυτό αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα. Αναγνωρίζοντας στους ομοφυλόφιλους να ζούνε μαζί αλλά εμποδίζοντάς τους να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους, αυτομάτα τους βάζει απέναντι από εκείνη την πλευρά της εργατικής τάξης που κάνει παιδιά και έχει εξασφαλισμένα δικαιώματα, αυτόματα στηρίζεις την ρατσιστική κυβέρνηση Σαμαροβενιζέλου που προωθεί ακριβώς αυτές τις αντιλήψεις! Οι ομοφυλόφιλοι είναι πρόβλημα για την κοινωνία, δεν κάνουν παιδιά, δεν αναπαράγουν την εργατική τάξη, είναι άχρηστοι, ας τους κυνηγήσουμε λοιπόν, μήπως να τους στείλουμε και στην Αμυγδαλέζα, να ποιά είναι η λογική των μνημονιακών. Ναι, τέτοιες δηλώσεις δίνουν ευκαιρία και υποστήριξη στην κυβέρνηση να συνεχίσει την ρατσιστική πολιτική της. Άρα τα σχόλια σου “εμείς συμφωνούμε στο να μην υπάρχει ρατσιστική συμπεριφορά απέναντι σ’αυτούς τους ανθρώπους, τους ενήλικες που έχουν επιλέξει να ζήσουν μαζί είτε να έχουν ένα συγκεκριμένο προσανατολισμό…”, είναι υποκριτικά και αποσκοπούν, γιατί όχι, στο να θολώσουν τα νερά.

Μην ξεχνάμε ότι μερικές ημέρες πριν είχαμε ένα μπαράζ ομοφοβικών επιθέσεων με αποκορύφωμα την ρατσιστική επίθεση σε ζευγάρι ομοφυλόφιλων στην πλατεία Βαρνάβα στο Παγκράτι, την ώρα που κάθονταν σε ένα παγκάκι αλλά και την επίθεση σε ένα ζευγάρι στο κέντρο της Αθήνας. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ και όσον αφορα την πρώτη υποόθεση “στην αρχή από ένα μηχανάκι που περνούσε, τους πέταξαν νερά μπουγάδας, ενώ στη συνέχεια εμφανίστηκε μια ομάδα δέκα- δεκαπέντε ατόμων, μαυροντυμένοι με ξυρισμένα κεφάλια που τους επιτέθηκε με βρισιές, ξυλοκοπώντας τους. Το αποτέλεσμα ήταν ο ένας από τους δύο να νοσηλεύεται με σπασμένο τον αστράγαλό του σε τρία σημεία και να χρειάζεται χειρουργική επέμβαση.” Βλέπουμε λοιπόν, ότι οι φασιστικές προκλήσεις και επιθέσεις που αφορούν στις σεξουαλικές προτιμήσεις έρχονται να προστεθούν στο πλάι των ρατσιστικών επιθέσεων σε μετανάστες, αλλά και τη στοχοποίηση κοινωνικών χώρων και στεκιών της αριστεράς και της αυτονομίας. Λίγες μέρες πριν είχε προηγηθεί η επίθεση στο Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών Πειραιά. Δεν είναι κάτι το διαφορετικό, κάτι το ξεχωριστό. H στοχοποίηση των ομοφυλόφιλων από ακροδεξιούς και φασιστοειδή, ειδικά αυτή την περίοδο όπου με αφορμή το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο και τη συζήτηση για το δικαίωμα των ομοφυλόφιλων στο σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης έχει ανοίξει μια ολόκληρη επίθεση από υπουργούς και παπάδες στα σεξουαλικά δικαιώματα. Αυτά τα θέματα ανοίγουν από παντού, ακόμα κι αν εμείς δεν το θέλουμε. Τρανταχτό παράδειγμα οι ομοφοβικές δηλώσεις του Ν. Νικολόπουλου, στελέχους των ΑΝΕΛ, στο twitter του οποίου την παραίτηση ζητούν ακόμα και τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των ΑΝΕΛ! Όχι, βέβαια γιατί οιν ΑΝΕΛ, είναι ένα απόλυτα δημοκρατικό και αντισεξιστικό κόμμα, αντίθετα είναι κομμάτι από τα ακροδεξιά πλευρά της ΕΡΕ, συγγνώμη της Νέας Δημοκρατίας, όμως η κοινωνική πίεση βοήθησε ακόμα και αυτοί να πιεστούν και βγάλουν αυτή την ανακοίνωση (1). Η Αριστερά, λοιπόν, δεν μπορεί να βρίσκεται πίσω από αυτές τις εξελίξεις!

Ας είμαστε ξεκάθαροι, τα ζητήματα του σεξισμού είναι πολύ κεντρικά, ιδιαίτερα όταν κυβέρνηση, φασίστες και ρατσιστές κάθε λογής στοχοποιούν τους ομοφυλόφιλους. Δεν επιτρέπεται να εθελοτυφλούμε ή ακόμα χειρότερα, με τις δηλώσεις μας να δίνουμε, έστω και ακούσια, νομιμοποίηση σε αυτές τις ιδέες και τακτικές. Μπροστά μας έχουμε τον αντιφασιστικό Σεπτέμβρη, ένα χρόνο μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, και τους αγώνες μας ενάντια στην ναζιστική συμμορία της Χρυσής Αυγής και στους υποστηρικτές της. Ο αντισεξιστικός αγώνας αποτελεί ιδιαίτερο και αξεχώριστο σημείο αυτής της μάχης. Γιατί οι ομοφυλόφιλοι, οι τρανς δεν είναι ανώμαλοι, δεν είναι όργανα των αστών και δεν αποσκοπούν στο να υποστηρίξουν τους αστούς στα αιμοβόρικα σχέδιά τους.

Ανώμαλο είναι το σύστημα που υποτιμά τις αγαπητικές διαθέσεις των ανθρώπων μεταξύ τους, που δεν κοιτούν ούτε σύνορα, ούτε χρώμα, ούτε θρησκεία και βέβαια ούτε φύλλο και που διεκδικούν την συνολική απελευθέρωση του ανθρώπου. Και ας θυμηθούν αυτό στο ΚΚΕ: “ο παλιός ποινικός κώδικας(2) – μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση -, οι αντι-ομοφυλοφιλικές διατάξεις έπαψαν να ισχύουν. Ο ρωσικοί ομοσπονδιακοί ποινικοί κώδικες του 1922 και του 1926 δεν ανέφεραν καν την ομοφυλοφυλία, αν και αντίστοιχοι νόμοι παρέμειναν σε ισχύ όπου η ομοφυλοφυλία ήταν πιό διαδεδομένη – στις ισλαμικές δημοκρατίες του Αζερμπαϊτζάν, του Τουρκμενιστάν, και του Ουζμπεκιστάν, καθώς επίσης και στη χριστιανική Γεωργία. Οι σοβιετικοί γιατροί και νομικοί ήταν πολύ υπερήφανοι για την προοδευτική φύση της νομοθεσίας τους. Λοιπόν;
1) Την παραίτηση του Ν. Νικολόπουλου ζητούν τα μέλη της ΚΟ των Ανεξάρτητων Δημοκρατικών Βουλευτών, www.left.gr
2) oμοφυλοφιλια και σοβιετικη ενωση, https://athens.indymedia.org/post/310859/
3) Βέβαια, και για να είμαστε δίκαιοι, δεν υπάρχουν μόνο στο ΚΚΕ ομοφοβικές αντιλήψεις – αντίθετα επεκτείνονται σε ένα ευρύ φάσμα αγωνιστών μέσα στην Αριστερά, από την Αναρχία μέχρι τον ΣΎΡΙΖΑ. Ευτυχώς, είναι μειοψηφικές, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται με επιμονή, υπομονή και μαχητικότητα. Απλώς, στο ΚΚΕ, οι συγκεκριμένες θέσεις φαίνεται να αποτελούν επίσημη πολιτική του.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ειρηναίος Μαράκηςhttp://www.agonaskritis.gr/author/eirinaios_marakis/
Ο Ειρηναίος Μαράκης γεννήθηκε στα Χανιά το 1986. Απόφοιτος λυκείου. Δραστηριοποιείται στα κοινά μέσα από τον χώρο της αντικαπιταλιστικής αριστεράς. Μικρά πεζά, διηγήματα και ποιήματα του έχουν δημοσιευθεί σε διάφορα λογοτεχνικά ιστολόγια . Διατηρεί τα ιστολόγια Λογοτεχνία και Σκέψη και Αριστερός Σχολιασμός. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί στην εφημερίδα Αγώνας της Κρήτης και στο εβδομαδιαίο διαδικτυακό περιοδικό Babushka

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ