20.8 C
Chania
Friday, November 22, 2024

Νέοι όροι για το Καστέλι – Τι λέει ο Χρήστος Σπίρτζης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Ημερομηνία:

«Συμβάσεις εκχώρησης και όχι παραχώρησης» χαρακτήρισε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης τους αυτοκινητόδρομους και τα άλλα προγράμματα που υλοποιήθηκαν με χρηματοδότηση από το Δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.

Επικαλέστηκε συγκεκριμένους όρους των συμφωνιών, που στην ουσία δένουν χεροπόδαρα το Δημόσιο και δίνουν πατήματα στους εργολάβους να διεκδικούν πρόσθετες αποζημιώσεις.

Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, λίγες ώρες πριν από την παραίτηση ολόκληρης της κυβέρνησης, τάχθηκε υπέρ της χρηματοδότησης των έργων από επενδυτές, αλλά έθεσε ως όρο τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος.

Επικαλέστηκε την περίπτωση του αυτοκινητόδρομου Αθηνών-Λαμίας, όπου στο ύψος της Υλίκης εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται οι επικίνδυνες στροφές γιατί καθυστερεί από το 2007 η απαλλοτρίωση ενός ακινήτου!

«Είναι ένα χωράφι που ο ιδιοκτήτης του φυτεύει κρεμμύδια», αποκάλυψε και εξήγησε ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται σε δικαστικές προσφυγές για τον καθορισμό της αποζημίωσης προς τον ιδιοκτήτη.

Γι’ αυτό τον λόγο τα έργα καθυστερούν και οι εργολάβοι διεκδικούν αποζημιώσεις από το Δημόσιο…

«Λεόντειες» συμβάσεις

Αποκάλυψε ότι με βάση τη σύμβαση για το «Ελ. Βενιζέλος», το Δημόσιο πληρώνει… νοίκι για τον πύργο ελέγχου, τα γραφεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), τους χώρους της αστυνομίας που επιτηρεί τις εγκαταστάσεις αλλά και για τις ανάγκες της υπηρεσίας πληροφοριών!

«Ανάλογα μέτρα ετοιμάζονται για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια», είπε ο αναπληρωτής υπουργός και πρόσθεσε ότι ο διαγωνισμός που προωθήθηκε από την προηγούμενη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ακολούθησε «μοντέλο τρέλας».

Επισήμανε ότι δεν υπήρχε σχεδιασμός, ούτε συγκεκριμένοι όροι για τις προσφορές, ενώ το Ταμείο δεν διαθέτει ειδικευμένα στελέχη για την αξιολόγηση των φακέλων.

«Η διαδικασία που ακολουθήθηκε είναι παράδειγμα προς αποφυγή», τόνισε αλλά παραδέχθηκε ότι «επιβλήθηκε στη χώρα η συνέχιση και ολοκλήρωση του διαγωνισμού».

Υποστήριξε ωστόσο ότι η νέα κυβέρνηση έχει υποχρέωση να διαπραγματευθεί για να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον και τις υποχρεώσεις κάθε πλευράς.

Η επισήμανση αυτή αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον μετά τη δήλωση του υπουργού Οικονομίας Γ. Σταθάκη, που τόνισε ότι σε περίπτωση που οι Γερμανοί αμφισβητήσουν το τίμημα το οποίο έχουν προσφέρει, τότε θα οδηγηθούμε σε συνολική διαπραγμάτευση, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα, ακόμη και της ακύρωσης του διαγωνισμού.

Νέα φιλοσοφία

Ο αρχικός σχεδιασμός για το αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης

Επικαλέστηκε επίσης πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες η Fraport δυσκολεύεται να εξασφαλίσει την προβλεπόμενη χρηματοδότηση.

Ο Χρήστος Σπίρτζης χθες, θέλοντας να συγκεκριμενοποιήσει τη φιλοσοφία της κυβέρνησης για τις νέες συμβάσεις παραχώρησης, ανακοίνωσε τις αλλαγές που προτείνει στον «στοιχειωμένο» από το 2009 διαγωνισμό για το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης.

«Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το φθινόπωρο», διαβεβαίωσε και ανέφερε ότι έχει εξασφαλιστεί κονδύλι 70 εκατ. ευρώ για να ξεκινήσουν οι απαλλοτριώσεις πριν από τον ορισμό αναδόχου και την έγκριση της σύμβασης.

Οι νέοι όροι που αφορούν το Καστέλι προβλέπουν:

▣ Πριμοδότηση για τη μείωση της συμμετοχής του Δημοσίου στη χρηματοδότηση του έργου, που η προηγούμενη κυβέρνηση εκτιμούσε στα 220 εκατ. ευρώ. Ανεβαίνει η βαθμολογία της προσφοράς στο 25%.

Εκτιμάται ότι με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλιστούν κονδύλια για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, του βόρειου άξονα της Κρήτης που σέρνεται πολλές δεκαετίες.

▣ Ενίσχυση του ποσοστού του Δημοσίου στην εταιρεία εκμετάλλευσης, με κατώτερο όριο το 45% και στόχευση στην πλειοψηφία.

▣ Προκαταβολή 15 εκατ. ευρώ από τον παραχωρησιούχο προς το Δημόσιο και πρόβλεψη για αντισταθμιστικά οφέλη 2% προς τους δήμους και τους κατοίκους.

▣ Πρόσληψη ανεξάρτητου μηχανικού με ευθύνη του Δημοσίου. Πρόκειται για εταιρείες που ασκούν τον έλεγχο των έργων παραχώρησης, αλλά επιλέγονται και πληρώνονται από τους εργολάβους!

▣ Θέσπιση καθεστώτος διαιτησίας με ευθύνη των δικαστικών αρχών της χώρας.

efsyn.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Όπως με τον Ανδρουλάκη, θα δώσει η Κρήτη την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ στον Πολάκη από την 1η Κυριακή;

Την Κυριακή διεξάγονται οι εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ για...

Συγκλονίζει η μητέρα της Έμμας: «Δεν έχω δει ούτε φωτογραφία από το τροχαίο»

Πέρασαν μόλις δύο χρόνια, από τη μοιραία εκείνη νύχτα...

Ο συνδυασμός Ροκάκη καταλαμβάνει 25 από τις 31 έδρες του νέου Δ.Σ. στο ΕΒΕΧ

Ο συνδυασμός του Αντώνη Ροκάκη σημείωσε σαρωτική νίκη στις...

Στα νότια του νομού Χανίων δομή βραχύβιας διαμονής μεταναστών;

Πληθαίνουν τα δημοσιεύματα καθημερινά για το σχεδιασμό του Υπουργείου...