Απέτυχε, ως φαίνεται, και η δεύτερη νομική κίνηση που έκανε η κυπριακή εταιρεία EuroAsia κατά του διαγωνισμού της «Αριάδνης» για τους Σταθμούς Μετατροπής της ηλεκτρικής διασύνδεσης, μεταξύ Κρήτης και Αττικής, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας φέρεται να απέρριψε τη σχετική προσφυγή της εταιρείας.
Είχε προηγηθεί η απόρριψη από την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, ανάλογης προσφυγής που αφορούσε τον ίδιο διαγωνισμό.
Την Παρασκευή, ωστόσο, συζητήθηκε στο Διοικητικό Εφετείο η Αίτηση Αναστολής που είχε καταθέσει η EuroAsia, με ημερομηνία 29 Ιουλίου, κατά τριών αποφάσεων της ΡΑΕ, οι οποίες απέρριπταν τις προσφυγές της και οδηγούσαν στην ανάδειξη της εταιρείας “Αριάδνη Interconnector” ως project promoter του έργου της διασύνδεσης.
Για την υπόθεση αυτή, η οποία είναι βεβαίως καθοριστική, καθώς θα κριθεί εάν θα σταματήσει ή όχι, κάθε διαγωνιστική διαδικασία μέχρι να ληφθεί απόφαση για την Αίτηση Ακύρωσης που έχει καταθέσει η EuroAsia, οι δύο πλευρές, η ΡΑΕ και η Κυπριακή εταιρεία, έχουν λ΄γες ημέρες περιθώριο για να καταθέσουν υπομνήματα.
Για να γίνει σαφής η αλληλουχία των κινήσεων, αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 22 Μαρτίου του 2019 η εταιρεία EuroAsia είχε καταθέσει στο Διοικητικό Εφετείο Αίτηση Ακύρωσης κατά των ίδιων τριών αποφάσεων της ΡΑΕ με τις οποίες ανατέθηκε το έργο στην “Αριάδνη”.
Η αίτηση αυτή δεν έχει καν πάρει ακόμα δικάσιμο. Εν τω μεταξύ κατατέθηκε στις 29 Ιουλίου και Αίτηση Αναστολής (έχει, κατά κάποιο τρόπο, χαρακτήρα ασφαλιστικών μέτρων) η οποία συζητήθηκε την Παρασκευή.
Μετά και την απόρριψη της προσφυγής από το ΣτΕ, οι νομικές εκτιμήσεις δεν δίνουν πολλές πιθανότητες ευόδωσης για την Κυπριακή εταιρεία, ωστόσο παραμένει μια σημαντική εκκρεμότητα.
Εν τω μεταξύ, παρά το γεγονός ότι ο διαγωνισμός για τους Σταθμούς Μετατροπής πήρε παράταση ενός μηνός, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι διαδικασίες προχωρούν κανονικά, με έντονο ενδιαφέρον από όλους τους μεγάλους κατασκευαστές-προμηθευτές αντίστοιχου εξοπλισμού.
Από την πλευρά του το ΥΠΕΝ δεν έχει αποκλείσει την προοπτική να υπάρξει συνεννόηση με την Κυπριακή πλευρά, ενώ βρίσκεται σε επαφή και με την Κομισιόν. Έχει ωστόσο καταστήσει σαφές ότι το βασικό κριτήριο για τη λήψη των αποφάσεων είναι η ταχύτατη υλοποίηση του έργου, για το οποίο έχει ενημέρωση και εποπτεία και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Υπό αυτή την έννοια, η μόνη προοπτική συνεννόησης που μένει, φαίνεται ότι είναι να καταβάλλει τα απαιτούμενα χρήματα η Euroasia και να μπεί στο μετοχικό κεφάλαιο της «Αριάδνης». Αυτό όμως δεν δείχνει να θέλει ή να μπορεί να το κάνει η κυπριακή εταιρεία.
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα χρονικά περιθώρια είναι πλέον μικρά. Μέχρι τις 31 Οκτωβρίου η χώρα μας πρέπει να δηλώσει στην αρμόδια επιτροπή της Κομισιόν για την νέα λίστα των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος, εάν θα στηρίξει το έργο Αττική – Κρήτη ως μέρος του συνολικότερου PCI ή αν θα το προχωρήσει ως εθνικό έργο.
Τριάντα δύο επιζώντες υπάρχουν μετά το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν, σύμφωνα με τις καζάκικες αρχές και συγκεκριμένα…
Την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, στις 12:00 το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα…
Αγαπητοί αναγνώστες, Ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας και μας εμπνέετε να συνεχίσουμε τον δικό μας…
Η ψυχρή αέρια μάζα που έφτασε στην Κρήτη, σε συνδυασμό με διαταραχή στην ανώτερη ατμόσφαιρα,…
Επιβατικό αεροσκάφος με 110 ανθρώπους συνετρίβη, την Τετάρτη (25/12), κοντά στην πόλη Ακτάου του Καζακστάν και στον…
Έπεσε περαιτέρω στο 61% το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis. Θυμίζουμε ότι…
This website uses cookies.