14.8 C
Chania
Sunday, December 22, 2024

Νίκος Ξένιος: «Το κυνήγι του βασιλιά Ματθία» από την εταιρεία θεάτρου ΜΝΗΜΗ

Ημερομηνία:

Η Εταιρεία θεάτρου ΜΝΗΜΗ και οι εκδόσεις Κριτική παρουσιάζουν στα Χανιά την Τετάρτη 18 Ιουλίου, στις 9.30 μμ, στον Αίθριο Χώρο του Θεάτρου Κυδωνία, τον λογοτέχνη Νίκο Ξένιο, το μέχρι σήμερα δημοσιευμένο πεζογραφικό του έργο, καθώς και το τελευταίο μυθιστόρημά του «Το κυνήγι του βασιλιά Ματθία» που κυκλοφόρησε στα τέλη του 2017.

H πεζογράφος Λίλα Τρουλινού μάς εισάγει στον λογοτεχνικό κόσμο του συγγραφέα και ο Μιχάλης Βιρβιδάκης, μέσα στο σκηνικό της παράστασης «Άγγελέ μου», διαβάζει σελίδες από το βιβλίο και συνομιλεί φιλικά μαζί του: για τη γραφή, το θέατρο, τους μετανάστες και βεβαίως για το φλαμένκο.

Nίκος Ξένιος

Ο Nίκος Ξένιος γεννήθηκε στο Χαρτούμ και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Κοινωνικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Το 1985 ξεκίνησε D.E.A. στην Ιστορία Πολιτισμών στην École des Hautes Étudesen Sciences Sociales (Παρίσι) με τον Κορνήλιο Καστοριάδη, τον Pierre Vernant, τον Pierre Vidal-Naquet και τον Yves Hersant.

Ως διδάκτορας Πολιτικής Φιλοσοφίας του Παντείου Πανεπιστημίου (1991) ανακοίνωσε και δημοσίευσε στα πρακτικά έξι διεθνών συνεδρίων, σήμερα διδάσκει στο Μουσικό Σχολείο Αλίμου, ενώ τα τελευταία πέντε χρόνια συνεργάζεται με τη βιβλιοφιλική ιστοσελίδα bookpress.gr.

Συνεργάστηκε για σειρά ετών με το περιοδικό «Αρχαιολογία και Τέχνες» και εκτάκτως με τα περιοδικά «Αnteprima», «Théâtres du Monde», «Dioniso», «Οδός Πανός», «To Tέταρτο», «Ποιητική», «Φαρφουλάς», «Δέ(κατα)» και «Athens Review of Books».

Συμμετείχε στις συλλογές διηγημάτων «Ιστός ‘95», «Γράψε-Σβήσε» («Φαρφουλάς») και  «Via Dolorosa» («Βακχικόν»), στο «Λεξικό Θεατρικών Όρων»  («ΚΟΑΝ»), στην «Ελληνική Γραμματική για Ρωσόφωνους» («Πελασγός»), στον συλλογικό τόμο «Θέατρο και διαπολιστισμική αγωγή» («Ζαχαρόπουλος») και στην επιστημονική έκδοση της Routledge «Greek Magic».

Από τις εκδόσεις «Φαρφουλάς» εξέδωσε τη συλλογή διηγημάτων «Το άχτι» (για την οποία και προκρίθηκε από το περιοδικό «Διαβάζω» για το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου πεζογράφου 2011) και το 2012 τη νουβέλα «Ένα τριάρι για τον Οιδίποδα», ενώ το 2017 εξέδωσε «Το κυνήγι του βασιλιά Ματθία» από τις εκδόσεις «Κριτική».

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ:

«Δεν είναι τυχαίο ότι ο Νίκος Ξένιος, ένας ταπεινός ευγενής (και δεν είναι οξύμωρο) των ελληνικών γραμμάτων, αφοσιωμένος παιδαγωγός, εμβριθής μελετητής του έργου συγγραφέων όπως ο Γιώργος Χειμωνάς ή ο Άρης Αλεξάνδρου και οξυδερκής θεατρικός κριτικός, με τον “Βασιλιά Ματθία” ενθρονίζεται και ως ένας στιβαρός πεζογράφος ο οποίος τολμά να κορυφώσει την ως τώρα ρεαλιστική πεζογραφία του με μια νουβέλα που διατρέχει με χαρίεσσες και συναρπαστικές παλινδρομήσεις τις εποχές του ανθρώπου και του μύθου».

AXIΛΛΕΑΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ

Ο ΝΙΚΟΣ ΞΕΝΙΟΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ:

«Το ‘Κυνήγι του βασιλιά Ματθία’ είναι το οδοιπορικό της καταδίωξης ενός Κούρδου μετανάστη από την πατρίδα του έως την Ουγγαρία. Ο ήρωάς μου ταυτίζει τη δική του οδύσσεια με τη βάρβαρη μοίρα μιας πριγκίπισσας του 16ου  αιώνα, που τη μαθαίνει -σε εμβόλιμη αφήγηση- από έναν γεροντότερο (…)

Επιστρατεύω τον μαγικό ρεαλισμό, την ποιητική αλληγορία και τον έντονο, κινηματογραφικό ρυθμό, ώστε να υπηρετήσω το θέμα του βιβλίου μου: την ένστασή μου ενάντια στην έγερση τειχών, στην ανασύνταξη των πολιτικών δυνάμεων καταστολής, στην κυριαρχία του φόβου και στη σύνθλιψη της ανθρώπινης ελευθερίας που επιχειρείται συστηματικά στην Κεντρική Ευρώπη μετά τη θεαματική κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού».

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ