«Όργιο κακοδιαχείρισης και σπατάλης» καταγγέλλει ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας, Νίκος Χουντής, με την ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναφερόμενος στο εργοστάσιο κλασματοποίησης πλάσματος αίματος στην Αττική.
Όπως είναι γνωστό, το εργοστάσιο αυτό, που συγχρηματοδοτήθηκε από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους το 1999 από το Β’ ΚΠΣ, «εγκαινιάστηκε» το 2006, έχει κοστίσει 16 εκ. ευρώ, αλλά ποτέ δεν λειτούργησε.
Στην ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Νίκος Χουντής αναφέρει ότι πέρασε μια δεκαετία από τα εγκαίνια ενός υπερσύγχρονα εξοπλισμένου εργοστασίου κλασματοποίησης πλάσματος αίματος στην Αττική, με σκοπό την παραγωγή σκευασμάτων για ιατρικούς σκοπούς, για τη θεραπεία Ελλήνων ασθενών, αλλά και την εξαγωγή τους προς ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο. Το εργοστάσιο αυτό δεν λειτούργησε ποτέ, ενώ η Ελλάδα δαπανά ετήσια 80 εκ ευρώ για την εισαγωγή προϊόντων πλάσματος, που θα μπορούσε να παράγει η συγκεκριμένη εγκατάσταση.
Συνεχίζοντας την ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής σημειώνει:
«Μετά τα εγκαίνια, ακολούθησε ένα όργιο κακοδιαχείρισης και σπατάλης σχετικά με την εκπαίδευση του προσωπικού (που ποτέ δεν ολοκληρώθηκε), την πιστοποίηση του εργοστασίου (που ποτέ δεν πιστοποιήθηκε), την συντήρησή του (η απευθείας ανάθεση κόστιζε 100-120.000 ευρώ ανά μήνα και, μετά το 2008, με ανοικτό διεθνή διαγωνισμό, με προϋπολογισμό 999.000 ευρώ ετησίως, 1.000 ευρώ λιγότερο για την διενέργεια ελέγχου από το Ελληνικό ελεγκτικό συνέδριο)».
Υπενθυμίζεται ότι το εργοστάσιο που μέχρι σήμερα κόστισε σχεδόν 16 εκ ευρώ, δεν παραδόθηκε ποτέ, δεν λειτουργεί και κατέληξε ως αποθήκη πλάσματος με αποθέματα που κινδυνεύουν να λήξουν.
Καταλήγοντας στην ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής, επικαλείται «τις δεσμεύσεις που υπάρχουν για την χρηματοδότηση παραγωγικών μονάδων από τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό», αφήνει αιχμές για πληροφορίες που θέλουν την απαξίωση του εργοστασίου πριν την ευκολότερη απόδοσή του σε ιδιώτη προς εκμετάλλευση και καλεί την Επιτροπή να παράσχει πληροφορίες για την χρηματοδότηση, τα έξοδα συντήρησης και τους λόγους μη λειτουργίας του εν λόγω εργοστασίου και να διερευνήσει το θέμα μέσω της OLAF (Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης).