13.8 C
Chania
Sunday, December 7, 2025

Ντροπή στο Θέατρο της Ανατολικής Τάφρου: Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης καταγγέλλει παρενόχληση κατά τη διάρκεια του “Θάνατου του Εμποράκου”

Ημερομηνία:

Η πολυαναμενόμενη παράσταση «Ο Θάνατος του Εμποράκου» του Άρθουρ Μίλερ, με πρωταγωνιστή τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη, προσέλκυσε πλήθος Χανιωτών το βράδυ της Δευτέρας στο θέατρο της Ανατολικής Τάφρου. Ωστόσο, η ατμόσφαιρα της βραδιάς διαταράχθηκε σοβαρά από ένα περιστατικό που προκάλεσε οργή τόσο στο κοινό όσο και στους συντελεστές του έργου.

Κατά τη διάρκεια ενός από τους πλέον φορτισμένους μονόλογους του έργου, μια ομάδα νεαρών –που βρισκόταν εκτός θεάτρου, πιθανότατα στα πεζοδρόμια παρακείμενων δρόμων– άρχισε να φωνάζει και να εκτοξεύει άναρθρες κραυγές. Η απρόκλητη αυτή ενέργεια, που κράτησε αρκετά λεπτά, διέκοψε τον ειρμό των ηθοποιών και διέσπασε τη συγκέντρωση του κοινού, στερώντας από όλους την απρόσκοπτη θεατρική εμπειρία.

Η αγανάκτηση του θιάσου

Μετά την ολοκλήρωση της παράστασης, ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης πήρε τον λόγο, εμφανώς συγκινημένος και απογοητευμένος:

«Αν θέλετε να έχετε φεστιβάλ εδώ και να βλέπετε παραστάσεις, και να βοηθάτε κι εμάς να προσφέρουμε το 100% από αυτό που μπορούμε, πρέπει να πείσετε τον δήμο σας να σταματήσει αυτό το πράγμα που γινόταν απ’ έξω. Την ώρα που πάμε να ερμηνεύσουμε, να μας κράζουν απ’ έξω. Ντροπή τους.

Ειλικρινά λυπάμαι που κάνω αυτή την κατάθεση, αλλά δεν γίνεται. Απηυδήσαμε όλοι μας, ένας θίασος ολόκληρος. Αν θέλουν να μας κράξουνε, δεν χρειάζεται να ξανάρθουμε.»

Τα λόγια του ηθοποιού απέσπασαν θερμά χειροκροτήματα από το κοινό, που συμμερίστηκε την αγανάκτηση και απαίτησε να μην επαναληφθούν τέτοιες συμπεριφορές.

Η σημασία του έργου και το βάρος της στιγμής

Ο «Θάνατος του Εμποράκου», γραμμένος το 1949, αποτελεί ένα από τα πιο συγκλονιστικά δράματα του 20ού αιώνα. Μέσα από την ιστορία του Γουίλι Λόμαν, ο Άρθουρ Μίλερ εξετάζει την κατάρρευση του «αμερικανικού ονείρου», την ψευδαίσθηση της επιτυχίας και την αδυσώπητη πίεση μιας κοινωνίας που μετρά την αξία του ανθρώπου με οικονομικά και επαγγελματικά κριτήρια.

Οι μονολόγοι του έργου απαιτούν απόλυτη ησυχία, εσωτερική συγκέντρωση και πλήρη αφοσίωση, καθώς κάθε παύση, βλέμμα ή τόνος της φωνής είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δραματουργίας. Η όχληση που υπέστη ο θίασος εκείνη τη στιγμή δεν ήταν απλώς αγενής· υπονόμευσε την ουσία μιας θεατρικής εμπειρίας που στηρίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ σκηνής και πλατείας.

Το περιστατικό αναδεικνύει ένα σοβαρό ζήτημα: πώς μπορεί μια μικρή ομάδα ατόμων, με κακή πρόθεση ή απερισκεψία, να διαταράξει μια πολιτιστική εκδήλωση που προετοιμάζεται με κόπο και αγάπη για το κοινό. Είναι τελικά δικαίωμα ή κατάχρηση ελευθερίας λόγου όταν η πράξη αυτή στερεί από εκατοντάδες ανθρώπους την απόλαυση της τέχνης;

Το ζήτημα της προστασίας πολιτιστικών εκδηλώσεων

Το περιστατικό στα Χανιά ανοίγει για ακόμη μία φορά τη συζήτηση γύρω από το πώς μπορούν να προστατευθούν οι πολιτιστικές διοργανώσεις από εξωτερικές παρεμβολές. Σε μια εποχή όπου ο δημόσιος χώρος είναι συχνά θορυβώδης και πολυδιάστατος, η διασφάλιση ενός πλαισίου ηρεμίας για την τέχνη γίνεται όλο και πιο δύσκολη – αλλά και πιο αναγκαία.

Η θεατρική τέχνη, όπως και κάθε μορφή πολιτιστικής έκφρασης, προϋποθέτει σεβασμό. Η αδιαφορία ή η σκόπιμη παρεμπόδιση δεν είναι απλώς πλήγμα για τους καλλιτέχνες· είναι ζημιά για το ίδιο το κοινό που στερείται την εμπειρία για την οποία προσήλθε.

Η τοπική κοινωνία και οι διοργανωτές καλούνται πλέον να εξετάσουν τρόπους αποτροπής παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον. Η προστασία του πολιτισμού και η εξασφάλιση των συνθηκών για την ομαλή διεξαγωγή παραστάσεων δεν είναι πολυτέλεια – είναι υποχρέωση απέναντι στην τέχνη και τους πολίτες.

Η παράσταση μπορεί να τελείωσε, αλλά η συζήτηση που προκάλεσε μένει ανοιχτή: πόσο έτοιμοι είμαστε να υπερασπιστούμε τον χώρο της τέχνης απέναντι σε λίγους που μπορούν να τον υπονομεύσουν;

 

 

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ναυάγιο στη Χρυσή: Δε φτάνουν οι θάλαμοι στα ψυγεία του νεκροτομείου για τους νεκρούς

Της Ευαγγελίας Καρεκλάκη Στο νεκροτομείο του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου θα μεταφερθούν...

Το ΠΑΣΟΚ «φρενάρει» τον Τσίπρα

Με την παρουσίαση του βιβλίου του στην Αθήνα και το θέατρο...