12.8 C
Chania
Thursday, December 26, 2024

Ξεκίνησε ο σταθμός βάσης της Ryan Air στα Χανιά–Το σχέδιο για τον τουρισμό–Το επεισοδιακό παρελθόν

Ημερομηνία:

Με το πρώτο από τα εννέα νέα δρομολόγια, ξεκινά σήμερα η λειτουργία του αεροδρομίου «Γ.Δασκαλογιάννης» των Χανίων, ως σταθμού βάσης της αεροπορικής εταιρείας Ryan Air.

Το αεροσκάφος της εταιρείας το οποίο θα σταθμεύει στο «Δασκαλογιάννης» προσγειώθηκε χθες και σήμερα στις 6:30 το πρωί αναχώρησε για το Billund της Δανίας.

Το αεροσκάφος θα επιστρέψει το μεσημέρι προκειμένου στις 5 το απόγευμα να γίνουν τα εγκαίνια του σταθμού βάσης στο κτίριο του παλαιού αεροσταθμού, ενώ στις 6:30 μμ θα αναχωρήσει για το Τρεβίζο της Βενετίας.

Όπως είχε ανακοινώσει η εταιρεία, τα νέα δρομολόγια απο και προς τα Χανιά είναι τα εξής :

Billund   starts 25 Apr 13

Bristol    starts 27 April 13

Katowice   starts 26 Apr 13

Memmingen   starts 26 Apr 13

Thessaloniki   starts 25 Apri 13

Venice Treviso   starts 25 April 13

Vilnius   starts 01 May 13

Warsaw Chopin   starts 29 April 13

Warsaw Modlin   starts 01 Jul 13

Να σημειωθεί πως ενώ στην ιστοσελίδα της Ryan Air με τα νέα δρομολόγια, υπάρχει ακόμη ο προορισμός “Θεσσαλονίκη” και μάλιστα με σημερινή ημερομηνία, τέτοιο δρομολόγιο δεν θα πραγματοποιηθεί καθώς , όπως θα διαβάσετε στην συνέχεια – η εταιρεία έχει διακόψει τις πτήσεις απο και προς το αεροδρόμιο “Μακεδονία”.

“Σχέδιο διάσωσης” του τουρισμού

Στο μεταξύ «σχέδιο διάσωσης για τον ελληνικό τουρισμό» με μέτρα για την ενίσχυσή του θα παρουσιάσει ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος (deputy CEO) και διευθυντής Επιχειρησιακής Λειτουργίας (COO) κ. Μάικλ Κόλεϊ της Ryanair σε συνέντευξη Τύπου σήμερα στην Αθήνα.

Η επιλογή της εταιρείας να ανακοινώσει σήμερα τα σχέδιά της για τον ελληνικό τουρισμό, ασφαλώς, δεν είναι τυχαία καθώς, επίσης σήμερα, ξεκίνησε την λειτουργία της η πρώτη ελληνική βάση της Ryanair στα Χανιά.

Η εταιρεία εκτιμά ότι μέσω των 25 προορισμών της, θα μεταφέρει στην κρητική πόλη περισσότερους από 500.000 επιβάτες, δημιουργώντας, όπως σημειώνει, τουριστικά έσοδα 160 εκατ. ευρώ, αλλά και 500 θέσεις εργασίας στην τοπική κοινωνία.

Συνολικά η Ryanair θα πραγματοποιεί 106 πτήσεις την εβδομάδα και σε ετήσια βάση υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετήσει περίπου 500.000 επισκέπτες. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας, το κόστος της επένδυσης για την νέα βάση φτάνει στα 85 εκατ. δολάρια.

Το «επεισοδιακό» παρελθόν της Ryan Air στην Ελλάδα

Ωστόσο η Ryanair, που ετησίως διακινεί 79 εκατ. επιβάτες σε όλον τον κόσμο, διατηρώντας 55 βάσεις στην Ευρώπη και εκτελώντας 1.500 διαδρομές, έχει ένα «επεισοδιακό» παρελθόν με προορισμούς υπογράφοντας συμβάσεις που διακόπτονται απότομα εξαιτίας νέων διεκδικήσεων. Πολιτική της εταιρείας άλλωστε είναι να υπογράφει συμβάσεις με τοπικές αρχές και όχι με αεροδρόμια, καθώς τα τελευταία με βάση το κοινοτικό δίκαιο δεν μπορούν να διαμορφώνουν τις τιμές τους προς όφελος αεροπορικών ούτε να επιδοτούν ξεχωριστά.

Την προηγούμενη εβδομάδα η εταιρεία ανακοίνωσε την απόφασή της να σταματήσει όλες τις πτήσεις από τη Νέα Αγχίαλο από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Αφορμή ήταν η υπογραφή της ανανέωσης της σύμβασης με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, που ξεπερνούσε το 1 εκατ. ευρώ και θα είχε τριετή ισχύ. Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό, η αεροπορική εταιρεία ζητούσε η υπογραφή να γίνει άμεσα, αντιδρώντας στο αίτημα του περιφερειάρχη να ακολουθήσει τη νόμιμη διαδικασία, η οποία απαιτούσε ένα χρονικό διάστημα και παρ’ ότι υπήρχε συμφωνία για το περιεχόμενο.

«Ηθελαν μέσα σε λίγα 24ωρα να υπογράψω μια τέτοια συμφωνία υψηλού κόστους» αλλά «υπάρχουν διαδικασίες» υπογραμμίζει ο κ. Αγοραστός.

Αντίστοιχα το καλοκαίρι του 2012 η Ryanair διέκοψε τις πτήσεις της από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης που εγκαινίασε στις 12 Απριλίου 2011. Η συμφωνία ανάμεσα στη Ryanair και στον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης ήταν για τέσσερα δρομολόγια (Λονδίνο, Βρυξέλλες, Στοκχόλμη και Οσλο), ενώ η εταιρεία προσέθεσε κι άλλους προορισμούς δίχως επιδότηση φτάνοντας τους 13. Στις αρχές καλοκαιριού ζήτησε χρήματα για αυτούς από τον Οργανισμό, ο οποίος είχε ήδη καταβάλει 350.000 ευρώ.

Παρόμοια είναι και η περίπτωση στη Ρόδο και στην Κω. Τον Μάιο του 2012 η ιρλανδική εταιρεία ακύρωσε 82 εβδομαδιαίες πτήσεις από τον Οκτώβριο του 2012 και μετά στα δύο νησιά επιρρίπτοντας ευθύνες κατ’ αρχήν στην προηγούμενη τουριστική ηγεσία, τη Δωδεκανησιακή Εταιρεία Ανάπτυξης και Προόδου (ΔΕΤΑΠ) και στον δήμαρχο Κω κ. Κωνσταντίνο Καϊσερλή, ότι «δεν ακολούθησαν τη συμφωνημένη καμπάνια μάρκετινγκ» με τη Ryanair για την προώθηση των πτήσεων στα δύο νησιά το περασμένο καλοκαίρι.

«Η αρχική συμφωνία είχε γίνει με το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου» ορίζοντας το ποσόν των 100.000 ευρώ τον χρόνο για ενέργειες συνδιαφήμισης, λέει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου (ΕΒΕΔ) κ. Γιάννης Πάππου.

Ο ίδιος όμως σημειώνει ότι «εξωθεσμικοί παράγοντες υποσχέθηκαν ένα ποσό της τάξεως του 1,5 εκατ. ευρώ» που δεν μπορούσε να καλυφθεί από τα δύο νησιά. Η διένεξη αποκαταστάθηκε όταν στις αρχές του 2013 η Ryanair επανήλθε και «συζήτησε τους όρους που είχαμε θέσει» επισημαίνει ο κ. Πάππου, τονίζοντας ότι η νέα σύμβαση της Ryanair με τη Ρόδο και την Κω έχει ισχύ δύο χρόνια, για την περίοδο από Απρίλιο ως Οκτώβριο, με καταβολή του ποσού των 250.000 ευρώ ετησίως (500.000 ευρώ συνολικά).

Υποχρέωση της εταιρείας είναι να πραγματοποιεί πάνω από 17 πτήσεις την εβδομάδα σε κάθε νησί και, όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, ήδη το πτητικό πρόγραμμα περιλαμβάνει πάνω από 20 πτήσεις για κάθε νησί και ξεπερνά τις 25 τους μήνες αιχμής.

Flashnews.gr (Με πληροφορίες από vima.gr)

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ