Ενισχύεται η τάση των Ελλήνων για διακοπές στο εξωτερικό, καθώς την ανιούσα έχουν πάρει για τα καλά τα ακτοπλοϊκά και εισιτήρια. Η μετακίνηση με το πλοίο στην Ελλάδα έχει φτάσει να θεωρείται απλησίαστη ακόμη και συγκριτικά με παραδοσιακά πολύ πιο ακριβές χώρες της Βόρειας Ευρώπης.
Ακριβή υπόθεση αποτελεί το ταξίδι με πλοίο στην Ελλάδα, με τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια να αποτελούν βραχνά για όποιον θέλει να επισκεφθεί κάποιο νησιωτικό προορισμό, ενώ τα αεροπορικά είναι μονίμως πιο ακριβά. Στην Ελλάδα όμως…
Τα απαγορευτικά κόστη μετακίνησης πρωτίστως και δευτερευόντως με αυτά σε καταλύματα και εστίαση εντός Ελλάδας οδηγούν τους Έλληνες να εγκαταλείπουν την ιδέα των διακοπών στο εσωτερικό και στρέφονται προς εξωτερικούς προορισμούς, ενώ σύμφωνα με το ΣΚΑΙ, η τάση αυτή είναι ενισχυμένη κατά 8% σε σχέση με πέρυσι.
Άλλωστε σύμφωνα με έρευνα της διαδικτυακής πλατφόρμας Vivanoda, που δημοσιεύθηκε πριν από λίγες ημέρες, η Ελλάδα, η οποία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 40% των ακτοπλοϊκών διελεύσεων στην Ευρώπη, βρίσκεται ψηλά στη λίστα των χωρών με τα πιο ακριβά εισιτήρια, καταλαμβάνοντας την 11η θέση, θέση την οποία κατείχε και το 2023. Βάσει της έρευνας, ο δείκτης τιμών για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στην Ελλάδα έχει αυξηθεί κατά 3,6% σε σύγκριση με το 2023.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ, μία τετραμελής οικογένεια με 2 παιδιά μεταξύ 5-10 ετών κι ένα μεσαίο αυτοκίνητο, αναχώρηση στις 18 Ιουλίου και επιστροφή στις 25 Ιουλίου θα κληθούν να πληρώσουν για τα ακτοπλοϊκά τους εισιτήρια:
- έως 650€ για Νάξο
- έως 648€ για Πάρο
- έως 638€ για Μήλο
- έως 870€ για Κάλυμνο
- έως 561€ για Μυτιλήνη
Αν επέλεγαν να μετακινηθούν με το αεροπλάνο, σε Πάρο και Μήλο θα πλήρωναν περίπου τα ίδια, για τη Νάξο και τη Μυτιλήνη σημαντικά περισσότερα και για την Κάλυμνο αρκετά λιγότερα:
- 872€ για Νάξο
- 674€ για Πάρο
- 652€ για Μήλο
- 704€ για Κάλυμνο
- 673€ για Μυτιλήνη
Ωστόσο, με λιγότερα χρήματα μπορούν να βρουν εξαιρετικές ευκαιρίες εκτός ελληνικής επικράτειας, αφού η ίδια οικογένεια για το ίδιο χρονικό διάστημα μπορεί να ταξιδέψει αεροπορικώς:
- 361€ για το Ντουμπρόβνικ της Κροατίας
- 412€ για τη Βαλέτα της Μάλτας
- 456€ για τη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας
- 504€ για το Αμπού Ντάμπι των ΗΑΕ
- 509€ για τη Νάπολη της Ιταλίας
- 606€ για τη Ρώμη της Ιταλίας
- 696€ για τη Μασσαλία της Γαλλίας
- 626€ για το Κάιρο στην Αίγυπτο
Σε ερώτηση του προς τους υπουργούς Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη και Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκο σχετικά με το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, το ΠΑΣΟΚ υπενθυμίζει τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων επί των ημερών διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, από το 2019 ως το 2023, που έχουν εκτοξευτεί με βάση την έρευνα της online πλατφόρμας κρατήσεων ferryroute.com για ένα απλό εισιτήριο:
– Χανιά: Η τιμή ενός απλού εισιτηρίου (Οικονομική Θέση – Deck) αυξήθηκε από 27€ το 2019 σε 41€ το 2024, σημειώνοντας αύξηση 51.85%. Για τα εισιτήρια με αυτοκίνητο, η τιμή αυξήθηκε από 49€ σε 79€, δηλαδή πάνω από 60%.
– Σαντορίνη: Ένα απλό εισιτήριο κόστιζε 41€ το 2019 και πλέον κοστίζει 58€, ενώ με αυτοκίνητο η τιμή αυξήθηκε από 91€ σε 128€, δηλαδή αύξηση 40%.
– Ρόδος: Η τιμή ενός απλού εισιτηρίου αυξήθηκε από 65€ το 2019 σε 91€ το 2024, σημειώνοντας αύξηση περίπου 39%. Για τα εισιτήρια με αυτοκίνητο, η τιμή αυξήθηκε από 104€ σε 150€, δηλαδή 44%.
– Τήνος: Η τιμή ενός απλού εισιτηρίου αυξήθηκε από 35€ το 2019 σε 49€, ενώ με αυτοκίνητο η τιμή αυξήθηκε από 79€ σε 110€, δηλαδή αύξηση 40%.
– Πάρος: Η τιμή ενός απλού εισιτηρίου αυξήθηκε από 36€ το 2019 σε 50€, ενώ με αυτοκίνητο η τιμή αυξήθηκε από 83€ σε 116€, σημειώνοντας αύξηση 40%.
Επισημαίνει μάλιστα ότι ακόμη και με μια πρόχειρη έρευνα οι τιμές αυτές είναι ως και 60% υψηλότερες από τις τιμές για αντίστοιχες διαδρομές στην Βόρεια Ευρώπη.
Για παράδειγμα στην διαδρομή Όσλο – Κοπεγχάγη που είναι οριακά μεγαλύτερη από την διαδρομή Πειραιάς – Ρόδος και συγκεκριμένα 316 ναυτικά μίλια, έναντι 296 στην διαδρομή Πειραιάς – Ρόδος, μια τετραμελής οικογένεια με εσωτερική καμπίνα και αυτοκίνητο ταξιδεύει με 696 όταν στην Ελλάδα για την αντίστοιχη διαδρομή το κόστος ανέρχεται σε 1105,50 ευρώ. Με άλλα λόγια στην Ελλάδα πληρώνουμε 58,8% ακριβότερα από ότι οι Βορειοευρωπαίοι για μια διαδρομή μάλιστα οριακά έστω μικρότερη.