17.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

Οι εργοδότες απολύουν μαζικά τη GEN Z – “Προσβάλλονται πολύ εύκολα”

Ημερομηνία:

Έξι στις δέκα εταιρείες, που συμμετείχαν σε πρόσφατη έρευνα, απέλυσαν τουλάχιστον έναν νεαρό εργαζόμενο που προσλήφθηκε φέτος.

Στη σύγχρονη, διαρκώς εξελισσόμενη αγορά εργασίας, η GEN Ζ, αποτελούμενη κυρίως από νέους ανθρώπους που μόλις ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους, “εισβάλλει” στον επαγγελματικό τομέα με μεγάλες ελπίδες και φιλοδοξίες για το μέλλον.

Αυτή η γενιά έχει ανατραφεί σε μια εποχή ψηφιακής και τεχνολογικής έκρηξης, έχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και εκπαιδευτικών εργαλείων που οι προηγούμενες γενιές δεν είχαν. Ωστόσο, παρόλο που οι νέοι αυτοί διαθέτουν σημαντικές ακαδημαϊκές γνώσεις και δεξιότητες, φαίνεται πως οι εργοδότες δεν είναι πάντα πρόθυμοι να τους υποδεχτούν με ανοιχτές αγκάλες.

Τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας ρίχνουν φως σε μια ανησυχητική πραγματικότητα: η GEN Ζ αντιμετωπίζει σημαντικές δυσκολίες στην είσοδό της στην αγορά εργασίας, καθώς οι εργοδότες εμφανίζονται διστακτικοί όσον αφορά την πρόσληψή τους.

Η έρευνα αποκαλύπτει μια σειρά από προκλήσεις που χαρακτηρίζουν τη σχέση μεταξύ εργοδοτών και νέων αποφοίτων. Παρά τις υψηλές προσδοκίες των νέων επαγγελματιών, οι απαιτήσεις που θέτει η σύγχρονη αγορά εργασίας συχνά τους φαίνονται υπερβολικά δύσκολες.

Πολλοί εργοδότες υποστηρίζουν ότι η γενιά Ζ, παρόλο που έχει γνώσεις και δεξιότητες, δεν είναι πάντα προετοιμασμένη για τις συνθήκες και την πίεση που συνεπάγεται ο επαγγελματικός κόσμος. Οι νέοι συχνά αισθάνονται ότι οι εργοδότες δεν είναι διατεθειμένοι να τους προσφέρουν ευκαιρίες, και ότι οι προσδοκίες των εταιρειών υπερβαίνουν κατά πολύ τις δυνατότητές τους.

Μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις είναι η αναντιστοιχία μεταξύ των προσδοκιών των νέων εργαζομένων και των απαιτήσεων των εργοδοτών. Η γενιά Ζ έχει μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον που δίνει έμφαση στην καινοτομία και την ταχύτητα, αλλά ταυτόχρονα αναζητά ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, ευέλικτες συνθήκες εργασίας και ευκαιρίες για προσωπική ανάπτυξη.

Αντίθετα, πολλές εταιρείες εξακολουθούν να λειτουργούν με πιο παραδοσιακά μοντέλα, με αυστηρά ωράρια και υψηλές απαιτήσεις απόδοσης, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε σύγκρουση μεταξύ των δύο πλευρών.

Η γενιά Ζ καλείται να προσαρμοστεί και να εξελίξει τις δεξιότητές της, αλλά ταυτόχρονα και οι εργοδότες πρέπει να αναγνωρίσουν την αξία και το δυναμικό αυτής της γενιάς. Πώς, λοιπόν, μπορεί να επιτευχθεί μια καλύτερη συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών;

ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΛΥΕΤΑΙ ΜΑΖΙΚΑ Η GEN Z

Η Intelligent, μια πλατφόρμα συμβουλευτικής για την εκπαίδευση και την επαγγελματική σταδιοδρομία, πραγματοποίησε πρόσφατα μια έρευνα με 966 ηγέτες επιχειρήσεων που εμπλέκονται στις διαδικασίες πρόσληψης στην εταιρεία που εργάζονται, με στόχο να ερευνήσει τις απόψεις σχετικά με την πρόσληψη εργαζομένων της GEN Ζ που αποφοίτησαν πρόσφατα από το πανεπιστήμιο.

Η νέα αυτή έρευνα αποκαλύπτει όχι μόνο τις ανησυχίες και τις προσδοκίες των διευθυντών πρόσληψης, αλλά και την ανάγκη για μια νέα προσέγγιση στην εκπαίδευση και στην ένταξη των νέων επαγγελματιών στην αγορά εργασίας.

Σημαντικά ευρήματα που προκύπτουν:

  • Το 75% των εταιρειών αναφέρει ότι κάποιοι ή όλοι οι εργαζόμενοι που αποφοίτησαν πρόσφατα και προσλήφθηκαν φέτος δεν τους ικανοποίησαν τελικά με τις ικανότητές τους.
  • 6 στις 10 εταιρείες απέλυσαν έναν νέο πτυχιούχο που προσλήφθηκε φέτος.
  • 1 στους 6 διευθυντές πρόσληψης δηλώνουν ότι είναι επιφυλακτικοί να προσλάβουν άτομα που αποφοίτησαν πρόσφατα.
  • Οι διευθυντές πρόσληψης δηλώνουν ότι οι πρόσφατοι απόφοιτοι είναι απροετοίμαστοι για την αγορά εργασίας, δεν μπορούν να διαχειριστούν τον φόρτο εργασίας και είναι μη επαγγελματίες.
  • 1 στις 7 εταιρείες μπορεί να αποφύγει την πρόσληψη ατόμων που αποφοίτησαν πρόσφατα το επόμενο έτος.
  • 9 στους 10 διευθυντές πρόσληψης λένε ότι οι εργαζόμενοι που αποφοίτησαν πρόσφατα από το πανεπιστήμιο πρέπει να υποβληθούν σε εκπαίδευση.

3 στις 4 εταιρείες αναφέρουν προβλήματα με προσλήψεις πρόσφατων πτυχιούχων

Φέτος, το 94% των εταιρειών αναφέρει ότι προσέλαβε άτομα που αποφοίτησαν πρόσφατα από το πανεπιστήμιο. Μεταξύ αυτών των εταιρειών, μόνο το 25% δηλώνει ότι όλες οι προσλήψεις νέων αποφοίτων λειτουργούσαν καλά, ενώ το 62% αναφέρει ότι μόνο μερικές ήταν επιτυχείς. Επιπλέον, το 14% αναφέρει ότι μόνο λίγες ή καμία από τις προσλήψεις δεν ήταν επιτυχείς.

Οι πιο συχνά αναφερόμενοι λόγοι για τους οποίους οι προσλήψεις νεαρών εργαζομένων τελικά δεν λειτουργούσαν ήταν η έλλειψη κινήτρων ή πρωτοβουλίας (50%), οι κακές επικοινωνιακές ικανότητες (39%) και η έλλειψη επαγγελματισμού (46%). Άλλοι παράγοντες περιλάμβαναν δυσκολίες με την ανατροφοδότηση (38%) και ανεπαρκείς ικανότητες επίλυσης προβλημάτων (34%).

6 στις 10 εταιρείες απέλυσαν φέτος έναν εργαζόμενο που αποφοίτησε πρόσφατα

Η πλειονότητα των εταιρειών (79%) αναφέρει ότι αναγκάστηκαν να θέσουν τουλάχιστον κάποιους από αυτούς τους υπαλλήλους σε διαδικασία βελτίωσης απόδοσης, και το 60% αναφέρει ότι κάποιοι τελικά απολύθηκαν.

«Πολλοί από όσους αποφοίτησαν πρόσφατα μπορεί να δυσκολεύονται να εισέλθουν στην αγορά εργασίας για πρώτη φορά, καθώς μπορεί να υπάρχει μια τεράστια αντίθεση με ό,τι έχουν συνηθίσει κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής τους πορείας. Συχνά είναι απροετοίμαστοι για ένα λιγότερο δομημένο περιβάλλον, τις πολιτισμικές δυναμικές του χώρου εργασίας και τις προσδοκίες για αυτονομία στη δουλειά. Αν και μπορεί να έχουν κάποια θεωρητική γνώση από το πανεπιστήμιο, συχνά λείπει η πρακτική, εμπειρική γνώση και οι «μαλακές» δεξιότητες που απαιτούνται για να πετύχουν στο εργασιακό περιβάλλον. Αυτοί οι παράγοντες, σε συνδυασμό με τις προσδοκίες των πιο έμπειρων εργαζομένων, μπορεί να δημιουργήσουν προκλήσεις τόσο για τους πρόσφατους αποφοίτους όσο και για τις εταιρείες στις οποίες εργάζονται», δηλώνει ο Διευθυντής Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Καριέρας της Intelligent, Huy Nguyen.

«Είναι εύκολο για τους διευθυντές να υιοθετούν τυπικά στερεότυπα για τη GEN Ζ και να τους απορρίπτουν εντελώς. Ωστόσο, οι εταιρείες έχουν την ίδια ευθύνη να τους προετοιμάσουν για την συγκεκριμένη θέση και να τους δώσουν την καλύτερη ευκαιρία να πετύχουν. Κατανοώντας τις προκλήσεις των εργαζομένων της GEN Ζ, οι εταιρείες μπορούν να υιοθετήσουν μια πιο προληπτική προσέγγιση, εφαρμόζοντας επίσημα προγράμματα εκπαίδευσης υπαλλήλων που περιγράφουν σαφώς την εταιρική κουλτούρα και τις προσδοκίες. Η σύνδεση πρόσφατων αποφοίτων με μέντορες στην εταιρεία μπορεί επίσης να αποδώσει σημαντικά, καθώς μπορεί να παρέχει στους εργαζομένους της GEN Ζ καθοδήγηση, ανατροφοδότηση και υποστήριξη για να πετύχουν.»

“Είναι απροετοίμαστοι για την αγορά εργασίας”

Σύμφωνα με την έρευνα, οι διευθυντές πρόσληψης έχουν αρκετούς προβληματισμούς σχετικά με τους νέους αποφοίτους στην εργασία.

Σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) των διευθυντών πρόσληψης που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύουν ότι οι νέοι απόφοιτοι πανεπιστημίου είναι απαιτητικοί, και το 63% θεωρεί ότι προσβάλλονται πολύ εύκολα. Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς (55%) πιστεύουν ότι τους λείπει η εργασιακή ηθική, και το 54% λέει ότι δεν ανταποκρίνονται καλά στην ανατροφοδότηση. Ομοίως, το 53% αισθάνεται ότι οι νέοι απόφοιτοι πανεπιστημίου είναι απροετοίμαστοι για την αγορά εργασίας και πιστεύουν ότι έχουν κακές επικοινωνιακές ικανότητες.

“Θα πρέπει να εκπαιδευτούν”

Περισσότεροι από το 1/5 (21%) των διευθυντών πρόσληψης αναφέρουν ότι οι νέοι απόφοιτοι συχνά δεν μπορούν να διαχειριστούν τον φόρτο εργασίας. Περίπου το 20% λέει ότι συχνά αργούν να ξεκινήσουν τη δουλειά και το 19% παρατηρεί ότι συχνά δεν ντύνονται επαγγελματικά. Επιπλέον, το 19% διαπιστώνει ότι συχνά δεν χρησιμοποιούν κατάλληλη γλώσσα για την εργασία, ενώ το 18% παρατηρεί ότι συχνά αργούν σε συναντήσεις. Περίπου το 17% πιστεύει ότι είναι συχνά πολύ δύσκολοι στη διαχείριση, και το 15% αναφέρει ότι συχνά παραδίδουν τις εργασίες αργά.

Σχεδόν οι μισοί διευθυντές πρόσληψης (46%) πιστεύουν ότι οι απόφοιτοι πανεπιστημίου θα πρέπει σίγουρα να κάνουν εκπαίδευση σχετικά με τη συμπεριφορά στο γραφείο, ενώ το 42% πιστεύει ότι μάλλον θα πρέπει να κάνουν.

Προς το παρόν, το 54% των εταιρειών προσφέρει εκπαίδευση, το 48% την καθιστά υποχρεωτική για όλους τους νέους υπαλλήλους, το 24% την απαιτεί συγκεκριμένα για όλους τους υπαλλήλους της GEN Ζ, και το 16% την επιβάλλει σε όλους τους εργαζομένους στην εταιρεία.

1 στις 7 εταιρείες ενδέχεται να μην προσλάβουν νέους απόφοιτους πανεπιστημίου το 2025

Η πλειονότητα (84%) των εταιρειών σκοπεύει να προσλάβει νέους απόφοιτους πανεπιστημίου το 2025, ενώ περίπου το 5% δεν σκοπεύει να το κάνει, και το 10% δεν είναι σίγουρο. Για τις εταιρείες που δεν σκοπεύουν να προσλάβουν πρόσφατους αποφοίτους, οι κύριοι λόγοι περιλαμβάνουν την απουσία θέσεων εργασίας (51%), ανησυχίες για την προετοιμασία της GEN Ζ για την αγορά εργασίας (31%), και τα υψηλά ποσοστά αποχώρησης μεταξύ των νέων αποφοίτων (31%).

1 στους 6 διευθυντές πρόσληψης είναι επιφυλακτικοί να προσλάβουν νέους απόφοιτους πανεπιστημίου

Το ένα τέταρτο των διευθυντών πρόσληψης δηλώνει στην εταιρεία ότι θα ένιωθαν εξαιρετικά ενθουσιασμένοι να προσλάβουν έναν νέο απόφοιτο, και το 34% θα ένιωθαν κάπως ενθουσιασμένοι. Τέλος, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, περίπου το 25% αισθάνεται ουδέτερα, ενώ το 13% είναι κάπως επιφυλακτικοί και το 4% είναι εξαιρετικά επιφυλακτικοί.

Αυτά υποστηρίζουν οι εργοδότες. Θα είχε σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον να υπήρχε στην έρευνα και η θέση της άλλης πλευράς.

news247.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ