12.8 C
Chania
Tuesday, January 14, 2025

Οι Ηρακλειώτες επιχειρηματίες “ψηφίζουν” ηλεκτρονικό εμπόριο!

Ημερομηνία:

Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις επιλέγουν και τον ψηφιακό “δρόμο”, αντιλαμβανόμενοι την επικράτηση της χρήσης του διαδικτύου αλλά και το μεγάλο ποσοστό αγορών, πλέον, μέσω internet. Το Ηράκλειο δεν έχει μείνει πίσω στον ψηφιακό μετασχηματισμό – αποτελεί άλλωστε και προτεραιότητα του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου να συνδράμει και να ενθαρρύνει τους τοπικούς επιχειρηματίες να κάνουν “άνοιγμα” και στο διαδίκτυο.

Η εταιρεία Cartify διενήργησε έρευνα με θέμα την ψηφιακή προσαρμογή των επιχειρήσεων με έδρα το Ηράκλειο και διαπίστωσε ότι σχέδον 2/3 επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται online στο Ηράκλειο!

“Αυτός είναι ο δρόμος” – αναφέρει στο Cretalive, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου, Μενέλαος Σκουλούδης, σημειώνοντας ότι η εικόνα που έχει ο ίδιος είναι η ίδια: Δύο στις τρεις επιχειρήσεις διατηρούν, παράλληλα με το φυσικό κατάστημα και eshop.

“Είναι δύο “τύποι” πελατών: αυτοί που θα δουν στο σπίτι τους τα προϊόντα και θα έρθουν στο κατάστημα για να τα προμηθευτούν και εκείνοι που θα αγοράσουν απευθείας από το ηλεκτρονικό κατάστημα” – αναφέρει ο κ.Σκουλούδης.

Αναφορικά με την τάση αυτή, που πλέον μοιάζει να αποτελεί μονόδρομο για τις επιχειρήσεις, σημειώνει ότι εν μέσω της καραντίνας οπότε “άνθισαν” οι διαδικτυακές πωλήσεις, αλλά και μετά είχαν “τρέξει” κάποια προγράμματα επιδότησης για την κατασκευή e-shop.

Τα δεδομένα για την ηλεκτρονική παρουσία των επιχειρήσεων στο Ηράκλειο

Πιο συγκεκριμένα, αναλύοντας τα δεδομένα, διαπιστώθηκε ότι συνολικά στο Ηράκλειο υπάρχουν 1351 επιχειρήσεις λιανικής, ενώ οι 872 από αυτές έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop).

Επομένως, το ποσοστό φησιακής προσαρμογής ανέρχεται στο 64% που σημαίνει οτι σχέδον 2/3 επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται online.

Οι αριθμοί σε συγκεκριμένους τύπους επιχειρήσεων

Το … κύπελλο στο ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζουν οι επιχειρήσεις με παιδικά ρούχα, που 9 στις 10 διαθέτουν e-shop. Ακολουθούν οι επιχειρήσεις με αθλητικά είδη (80%), επιχειρήσεις με παπούτσια και είδη διακόμησης (78%) και ακολουθούν ρούχα, έπιπλα και ηλεκτρονικά είδη με ποσοστά 72%, 71% και 70% αντίστοιχα.

Pet shop και επιχειρήσεις με προϊόντα περιποίησης διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσω διαδικτύου κατά 65% και 66% αντίστοιχα, ενώ επιχειρήσεις με κοσμήματα διαθέτουν e-shop σε ποσοστό 59%. Πάνω από τα μισά βιβλιοπωλεία στο Ηράκλειο (55%) έχουν eshop, ενώ τελευταία στην “κούρσα” έρχονται τα φαρμακεία που έχουν προσαρμοστεί ψηφιακά μόλις κατά 36% και αποτελούν έναν κλάδο του eCommerce με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.

Επομένως, τα ποσοστά διαμορφώνονται ως εξής:

Όπως συμπεραίνει η Cartify, οι κλάδοι που αφορούν την ένδυση, τη διακόσμηση και τα είδη για το σπίτι είναι περισσότερο ψηφιακά μετασχηματισμένοι.

Από την άλλη, τα φαρμακεία, τα καταστήματα με κοσμήματα και είδη περιποίησης έχουν περιθώριο ανάπτυξης. Το ενδιαφέρον είναι οτι μόλις 1/3 φαρμακεία έχουν eshop.

Ενώ τα αποτέλεσματα της έρευνας προβλέπεται να είναι διαφορετικά τα επόμενα χρόνια, φαίνεται οτι υπάρχουν τύποι επιχειρήσεων που έχουν μετασχηματιστεί ψηφιακά περισσότερο από άλλους.

Ταυτότητα Έρευνας

Για τους σκοπούς της έρευνας, η Cartify εστίασε σε τοπικές επιχειρήσεις που εδρεύουν στο Ηράκλειο Κρήτης.

Τα δεδομένα προκύπτουν μέσα από τις καταχωρήσεις στο Google My Business.

Από εκεί αντλήθηκαν οι ακόλουθες πληροφορίες:

  • Αριθμός επιχειρήσεων
  • Καταχωρημένες ιστοσελίδες

Ωστόσο τα δεδομένα φαίνεται να μην αντιστοιχούν στις δηλωμένες επιχειρήσεις με κύριο επιχειρηματικό σκοπό (ΚΑΔ) το “ηλεκτρονικό εμπόριο”, καθώς στην Κρήτη αντιστοιχούν μόλις 239 επιχειρήσεις.

Επίσης, σημειώνεται ότι σε ορισμένους τύπους επιχειρήσεων υπήρχε μεγαλύτερο δείγμα (π.χ., καταστήματα ρούχων), και αρκετά μικρό δείγμα σε άλλους κλάδους, όπως τα Pet shops.

Οι κατηγορίες λήφθησαν υπόψιν είναι οι παρακάτω:

πράσινο = μεγάλο δείγμα (πάνω από 150 επιχειρήσεις)

κίτρινο = μικρό δείγμα (κάτω από 50 επιχειρήσεις)

1. Φαρμακεία
2. Βιβλιοπωλεία
3. Κοσμήματα
4. Pet shop
5. Προϊόντα Περιποίησης
6. Ηλεκτρονικά
7. Έπιπλα
8. Ρουχα
9. Παπούτσια
10. Διακόσμηση
11. Αθλητικά είδη
12. Παιδικά ρούχα

cretalive.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ