Προϊόντα Ιδιωτικής Ετικέτας, καλύτερες εκπτώσεις από τη βιομηχανία αλλά και εντονότερη διείσδυση στην Αθήνα απασχολεί τον Συνεταιρισμό Φαρμακοποιών Κρήτης.
H ενίσχυση των προϊόντων Ιδιωτικής ετικέτας, η σύναψη στρατηγικών συνεργασιών με τη βιομηχανία για την επίτευξη καλύτερων εκπτώσεων, αλλά και η αναβάθμιση του επιστημονικού ρόλου που έχει ο φαρμακοποιός με απώτερο στόχο την αύξηση του πελατολογίου του συντάσσουν τη στρατηγική ανάπτυξης που έχει χαράξει ο Συνεταιρισμός Φαρμακοποιών Κρήτης, όπως δήλωσε στο Iatronet, o πρόεδρός του κ. Απόστολος Γενετζάκης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι εξελίξεις που σημειώνονται στο χώρο της υγείας είναι ραγδαίες και ο φαρμακοποιός είναι πραγματικά στο μάτι του κυκλώνα.
Ως εκ τούτου, υπογραμμίζει, στόχος του Συνεταιρισμού είναι με τις κατάλληλες και προπάντων στοχοποιημένες κινήσεις να διατηρήσει αφενός τον αριθμό των μελών του και δευτερευόντως να τον αυξήσει.
Σημειώνεται ότι σήμερα τα μέλη του ΣΥΦΑΚ Συν. ΠΕ ανέρχονται στα 330 από 73 που ήταν το 1982 όταν ιδρύθηκε, ενώ η επιχειρηματική του δράση καλύπτει όλη την Κρήτη, καθώς και τα Δωδεκάνησα,. στα οποία διείσδυσε μετά από μία εξαγορά ιδιωτικής φαρμακαποθήκης που έκανε στη Ρόδο το 2006. Φαρμακαποθήκη επίσης διατηρεί και στην Κάλυμνο, ενώ διαθέτει 2 φαρμακαποθήκες και στην Κρήτη (Λασίθι και Ρέθυμνο).
Όπως λέει, στο πεδίο δράσης του Συνεταιρισμού, δηλαδή στην Κρήτη και στα Δωδεκάνησα, όπου λειτουργούν συνολικά 650 φαρμακεία, ελέγχει το 50% της αγοράς των διακινούμενων σκευασμάτων.
Όσον αφορά ειδικότερα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ο σχεδιασμός του Συνεταιρισμού είναι να αυξήσει την γκάμα τους το προσεχές διάστημα δίνοντας βαρύτητα σε δύο κατηγορίες: Στα καλλυντικά και στα αντιηλιακά, όπου ήδη έχει αναπτύξει αντίστοιχα 4 και 6 κωδικούς προϊόντων. Μολονότι υπάρχουν πλάνα ανάπτυξης και για άλλες κατηγορίες σκευασμάτων, τα βήματά μας πρέπει να είναι σταθερά και χωρίς ρίσκο για τα μέλη μας, σημειώνει ο ίδιος.
Την ίδια στιγμή, το διοικητικό συμβούλιο του Συνεταιρισμού βρίσκεται σε επαφές με βιομηχανίες για την επίτευξη ακόμη καλύτερων εκπτώσεων στα συνταγογραφούμενα όσο και στα μη συνταγογραφούμενα (όπως είναι οι βιταμίνες και τα συμπληρώματα διατροφής) σκευάσματα προς όφελος σαφώς του φαρμακείου αλλά και των πελατών του.
Το επόμενο μεγάλο επιχειρηματικό στοίχημα για τον Συνεταιρισμό είναι η επιτυχημένη διείσδυση στην αγορά της Αθήνας. Ήδη, μας αναφέρει ο πρόεδρος, τα πρώτα βήματα έχουν γίνει και τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά. Σύμφωνα με τον ίδιο ο στόχος είναι να εξυπηρετηθούν με τους καλύτερους εμπορικούς όρους φαρμακεία που επί του παρόντος δεν συνεργάζονται με συνεταιρισμούς και προς αυτήν την κατεύθυνση θα κινηθούν το προσεχές διάστημα.
Σε οικονομικό επίπεδο ο Συνεταιρισμός Φαρμακοποιών Κρήτης εμφάνισε το 2014, τζίρο ύψους 100 εκατ. ευρώ και προ φόρων καθαρά κέρδη 311 χιλ. ευρώ.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου – iatronet.gr