17.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

Ομιλία δημάρχου Χανίων στην εκδήλωση παρουσίασης των σποτ τουριστικής προβολής του δήμου

Ημερομηνία:

Κυρίες και κύριοι

Φίλες και φίλοι,

Όπως γνωρίζετε ο τουρισμός αποτελεί το βασικό πυλώνα της τοπικής μας οικονομίας αλλά και τη κινητήρια δύναμη της οικονομίας μας συνολικά, γι’ αυτό και αποκαλείται απ’ όλους βαριά βιομηχανία της χώρας.

Έχοντας λοιπόν κατά νου την παραδοχή ότι ο τουρισμός μπορεί να αποτελέσει το ισχυρό «όπλο» του τόπου μας για την αντιμετώπιση της κρίσης και των συνεπειών της σε όλα τα επίπεδα αλλά και το «διαβατήριο» για περαιτέρω ενίσχυση της καλής εικόνας που έχουμε ως προορισμός στο εξωτερικό, η Δημοτική Αρχή των Χανίων, με την ανάληψη των καθηκόντων της, το 2011, έδωσε ένα ιδιαίτερο βάρος στις πολιτικές που σχετίζονται με την τουριστική προβολή και πληροφόρηση και την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του τόπου μας.

Ο στόχος ήταν να μπορέσει ο Δήμος μας και κατ’ επέκταση ο νομός μας, να αποτελέσει κορυφαίο προορισμό στις τουριστικές αγορές, με ότι αυτό συνεπάγεται για την τοπική οικονομία και την απασχόληση, ιδιαίτερα μεσούσης αυτής της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας.

Η ενίσχυση άλλωστε του τουριστικού μας προϊόντος θα λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά σε όλους τους τομείς της τοπικής οικονομίας:

  • Θα βοηθήσει στη τόνωση της απασχόλησης, με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
  • Θα βοηθήσει τους αγρότες – παραγωγούς στη διάθεση των ποιοτικών και εξαιρετικών προϊόντων τους.
  • Θα βοηθήσει στην αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών του τόπου μας.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, με συστηματικότητα, μεθοδικότητα και προσήλωση – και με ακρογωνιαίο λίθο την Επιτροπή Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης του Δήμου μας – αναλάβαμε μια σειρά από πρωτοβουλίες προβολής και υποστήριξης του τουριστικού μας προϊόντος:

  • συμμετέχοντας – για πρώτη φορά ως Δήμος – σε παγκόσμιες εκθέσεις τουρισμού (κρουαζιέρας, γαστρονομίας, κ.α.), προβάλλοντας τις φυσικές ομορφιές και τα πλεονεκτήματα του τόπου μας,
  • προσελκύοντας – και το σημαντικότερο διατηρώντας – στα Χανιά εταιρείες κρουαζιέρας και αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, με την αγαστή βεβαίως συνεργασία τουριστικών και επαγγελματικών φορέων, διεκδικώντας έτσι τουρισμό για όλες τις εποχές του χρόνου.
  • επιτυγχάνοντας να διεισδύσουμε σε  νέες τουριστικές αγορές
  • αναδεικνύοντας την κρητική διατροφή ως μια σημαντική παράμετρο του τουριστικού μας προϊόντος με εξαγώγιμο χαρακτήρα και προσανατολισμό.

Σε αυτό το σημείο θα ανοίξω μια παρένθεση για να σας δώσω μια σχετική είδηση: ως Δήμος σχεδιάζουμε σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και το Ε.Β.Ε Χανίων και βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο, ώστε ο Αγροτικός Αύγουστος – το πολύ μεγάλο αυτό γεγονός για τον πρωτογενή τομέα και τον τουρισμό να μεταφερθεί φέτος, εκτός από την Αθήνα και τη Θεσ/νίκη, και στο εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα στη Γερμανία και δει στην πόλη του Μονάχου, στο πλαίσιο μιας εξωστρεφούς στρατηγικής ανάκτησης γερμανών τουριστών μέσω της γαστρονομίας και της διατροφής μας.

Κλείνει η παρένθεση και συνεχίζω…

Όλες τις ενέργειες του Δήμου και των άλλων Φορέων επιβράβευσε η προπερυσινή διάκριση από το πλέον γνωστό ταξιδιωτικό περιοδικό στον κόσμο, το «Condé Nast Traveller» και τους αναγνώστες αυτού, οι οποίοι ανέδειξαν τα Χανιά ως «Κορυφαίο τουριστικό προορισμό», διάκριση η οποία αποτελεί μια σημαντική αναγνώριση των διαχρονικών προσπαθειών που γίνονται από την αυτοδιοίκηση, τους φορείς του τουρισμού αλλά και όλους τους δημότες για την τουριστική ανάπτυξη και την αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος.

Αντίστοιχη διάκριση, ως «κορυφαίου αναδυόμενου Τουριστικού προορισμού» έλαβαν τα Χανιά για το 2012 και από τη δημοφιλή ιστοσελίδα ταξιδιών TripAdvisor.

Πέραν αυτών, θα ήθελα να σας αναφέρω ότι καθημερινά καταβάλλουμε ως Δήμος και ως Δημοτική Αρχή, κάθε δυνατή προσπάθεια για την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών. Η ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος του Δήμου μας, η ενίσχυση του τομέα καθαριότητας (μεικτό σύστημα, πόρτα-πόρτα στη λιμανική ζώνη και Παλιά Πόλη), η αναβάθμιση του αστικού και περιαστικού πρασίνου, η αξιοποίηση περισσότερων ελεύθερων χώρων, η δημιουργία σύγχρονων και προσβάσιμων υποδομών που θα απολαμβάνουν τόσο οι μόνιμοι κάτοικοι του δήμου μας όσο και οι χιλιάδες επισκέπτες αυτού.

Κυρίες και κύριοι

Φίλες και φίλοι,

Ο Δήμος Χανίων, με το πλούσιο φυσικό περιβάλλον, τις ποιοτικές υποδομές και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει, αποτελεί τον ιδανικό ταξιδιωτικό προορισμό για όλες τις εποχές του χρόνου προσφέροντας υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε όλα τα επίπεδα και ασφάλεια, ικανοποιώντας απόλυτα ακόμα και τον πλέον απαιτητικό επισκέπτη.

Ο πολιτισμός, η παράδοση, τα προϊόντα ποιότητας της Κρητικής γης, οι τοπικές γεύσεις και η μοναδική κρητική διατροφή, οι παραδεισένιες παραλίες, τα επιβλητικά φαράγγια, τα παραδοσιακά χωριά της ενδοχώρας, οι αμέτρητες εκκλησιές, τα πανέμορφα γραφικά ξωκλήσια και τα μοναδικής αρχιτεκτονικής μοναστήρια που υπάρχουν στο Δήμο Χανίων, αποτελούν έναν ανεκτίμητο «θησαυρό» που περιμένει κάθε επισκέπτη να τον ανακαλύψει.

Αυτός ο «θησαυρός» έρχεται να «δέσει» με την απαράμιλλη φιλοξενία των ανθρώπων του τόπου μας, κάνοντας τα Χανιά έναν μοναδικό και ταυτόχρονα αυθεντικό προορισμό στα μάτια όλων των επισκεπτών μας.

Το θησαυρό αυτό, κρίναμε ως Δημοτική Αρχή, πως πρέπει να τον αναδείξουμε με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο και να τον προωθήσουμε, στα πέρατα του κόσμου μέσω της χρήσης των νέων τεχνολογιών και των κοινωνικών δικτύων, στέλνοντας παντού το μήνυμα πως τα Χανιά είναι ένας προορισμός ιδανικός, ασφαλής, με ποιοτικές υποδομές και υπηρεσίες μα πάνω απ’ όλα ένας προορισμός που ξυπνά όλες τις αισθήσεις αυτών που θα επιλέξουν να τον επισκεφθούν…

Με αυτό το σκεπτικό, κάλεσα πέρυσι το καλοκαίρι τον καλό φίλο, γνωστό και αγαπητό σε όλους μας σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη ζητώντας την άποψη του για το πώς μπορούμε να προβάλλουμε πιο αποτελεσματικά τα Χανιά μας σε όλο τον κόσμο, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των επισκεπτών για τον τόπο μας…

Ο Θοδωρής ήταν αποστομωτικός: «μα με τη δύναμη της εικόνας και του διαδικτύου» μου είπε δηλώνοντας μου ταυτόχρονα τη διάθεση του να συμβάλλει με όλες του τις δυνάμεις στην όλη αυτή προσπάθεια του Δήμου μας και για αυτό θέλω να τον ευχαριστήσω προσωπικά,  για άλλη μια φορά.

Το αποτέλεσμα αυτό της συνεργασίας μας θα το δείτε σε λίγο και είναι εκπληκτικό. Ο Θοδωρής και οι συνεργάτες του δούλεψαν για τον τόπο μας όλους αυτούς τους μήνες με ανεξάντλητο μεράκι δημιουργώντας αυτό το υπέροχο «ταξίδι αισθήσεων»…

Τα πέντε διαφημιστικά σποτ τουριστικής προβολής του Δήμου μας προβάλλουν όλες τις ομορφιές και τα αξιοθέατα κάθε περιοχής των Χανίων, ενσωματώνοντας τις αξίες του παρελθόντος, υπογραμμίζοντας τη θέληση του παρόντος και προβάλλοντας τη δυναμική του μέλλοντος για τον τόπο μας.

Συνδυάζοντας την ιστορία, τον πολιτισμό και το φυσικό περιβάλλον με το παρόν και το μέλλον των Χανίων, ο Θοδωρής Παπαδουλάκης υπερβαίνει τις «σκιές της κρίσης» και δημιουργεί μια νέα αφήγηση εικόνων, χρωμάτων, ήχων και συναισθημάτων που αγγίζει τους ανθρώπους σε παγκόσμιο επίπεδο. Και όλα αυτά με καμβά τα απίστευτα Χανιά μας…με τη φημισμένη Δημοτική Αγορά, την Παλιά Πόλη και το Ενετικό λιμάνι.

Πολύ σημαντικό στοιχείο, στο οποίο θα ήθελα να σταθώ είναι ότι η εν λόγω πρωτοβουλία του Δήμου Χανίων, ενσωματώνει και υιοθετεί απόλυτα τη φιλοσοφία της ενιαίας πολιτικής τουρισμού που εφαρμόζεται πλέον σε επίπεδο Περιφέρειας με σκοπό την αναγνωρισιμότητα της Κρήτης ως ενιαίου Τουριστικού προορισμού, προβάλλοντας το μπραντ (brand) της “Απίστευτης Κρήτης” (incredible Crete) σε όλα τα σποτ.

Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την Περιφέρεια Κρήτης, την Αντιπεριφέρεια Χανίων, όλους τους τουριστικούς και επαγγελματικούς φορείς του τόπου μας, για τη βέλτιστη διαφήμιση του τόπου μας. Όλοι μαζί θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα.

Κλείνοντας θεωρώ υποχρέωση μου να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες και τους υπαλλήλους του Δήμου, που εργάστηκαν μεθοδικά και με προσήλωση για να υλοποιηθεί όλο αυτό. Θα ήθελα ωστόσο να σταθώ ιδιαίτερα στο Γενικό Γραμματέα του Δήμου, κ. Γαβριήλ Κουρή, στην Πρόεδρο της Επιτροπής τουριστικής Προβολής & Ανάπτυξης κα. Μαρία Κοκκινάκη και στον συνεργάτη μου κ. Νεκτάριο Ζορμπάκο, οι οποίοι ήταν αυτοί που συνέβαλλαν καθοριστικά με τις ιδέες και την εργασία τους να ολοκληρωθεί όλη αυτή η πρωτοβουλία.

Με αυτές τις σκέψεις, θέλω να καλέσω όλους τους συμπολίτες μας αλλά κυρίως τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό να προωθήσουν τα εν λόγω σποτ όπου και όπως μπορούν:

  1. μέσω των προσωπικών ή επαγγελματικών λογαριασμών τους στα κοινωνικά δίκτυα,
  2. μέσω των ιστοσελίδων τους,
  3. μέσω των επιχειρήσεων τους,

Είμαι βέβαιος πως όλοι όσοι δουν τα εν λόγω σποτ θα θελήσουν να μας επισκεφθούν, αφήνοντας ελεύθερες όλες τους τις αισθήσεις ώστε να γίνουν ένα ζωντανό κομμάτι του τόπου και των ανθρώπων μας…

Έτσι θα γνωρίσουν τα αυθεντικά Χανιά και την ομορφιά τους! Γιατί  τα Χανιά προσφέρουν όλες τις εποχές του χρόνου,  ένα μαγευτικό «ταξίδι αισθήσεων» το οποίο δεν πρέπει να χάσουν…

Η Κρήτη και τα Χανιά μας, τους καλούν να τα εξερευνήσουν..

Σας ευχαριστώ για την παρουσία σας.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Φωτιά» και φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι: 150 ευρώ για 6 άτομα – Αναλυτικά οι τιμές

Ακόμα πιο «τσουχτερό» αναμένεται φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, όπως επιβεβαιώνει...