Η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικών Προστασίας με ανακοίνωσή της αναφέρεται στο σκάνδαλο της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων:
Με αφορμή τη δημοσίευση της 240 Β Απόφασης του Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής της Κυβέρνησης , (ΦΕΚ 98 Α, 17-8-15), για την έγκριση υπογραφής από το ΤΑΙΠΕΔ της σύμβασης παραχώρησης (ξεπουλήματος) των ελληνικών κρατικών αεροδρομίων, με ΟΡΓΗ , ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ αλλά και ΘΛΙΨΗ, όχι μόνο σαν εργαζόμενοι αλλά και σαν έλληνες πολίτες, ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ τα παρακάτω, ζητώντας απαντήσεις στα ερωτήματά μας:
- -Γιατί προχωράει η όλη διαδικασία παραχώρησης, όταν η σημερινή κυβέρνηση, μέχρι πρότινος, κατήγγειλε με σκληρό τρόπο και εκφράσεις, την υποτιθέμενη ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων σαν τεράστιο σκάνδαλο, απειλώντας συγχρόνως το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ με ποινικές διώξεις;
- -Γιατί προχωράει η όλη διαδικασία, όταν όλοι οι εμπλεκόμενοι υπουργοί, δημόσια έχουν καταγγείλει την αποικιοκρατική φιλοσοφία της σύμβασης , το γεγονός ότι αποτελεί ευρωπαϊκή αν όχι παγκόσμια πρωτοτυπία και το ότι είναι μη συμφέρουσα για την ελληνική οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες;
- -Γιατί προχωράει η όλη διαδικασία, όταν ο ίδιος ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών, με δημόσιες τοποθετήσεις του (εφημ.ΤΟ ΒΗΜΑ 16/8/15) εκφράζει την αγωνία του για τον κίνδυνο διεκδίκησης, από τον παραχωρησιούχο των αεροδρομίων, τεράστιων οικονομικών αξιώσεων για πράξεις και παραλήψεις του ελληνικού δημοσίου, οικονομικών αξιώσεων που όχι μόνο αντισταθμίζουν το υποτιθέμενο υψηλό τίμημα παραχώρησης , αλλά θα αναγκάσουν τον έλληνα φορολογούμενο να πληρώσει και από πάνω, για μια συμφωνία που δεν γνωρίζει τι κρύβει;
- -Γιατί δεν συνυπολογίστηκαν στη συμφωνία οι μεγάλες δαπάνες που θα απαιτηθούν για τις απαλλοτριώσεις και τις παρεμβάσεις στις υποδομές των αεροδρομίων, προκειμένου αυτά να πιστοποιηθούν από την ΥΠΑ, όπως επιβάλλουν οι διεθνείς, ευρωπαϊκοί και εθνικοί κανονισμοί, με αποτέλεσμα να κληθεί ο έλληνας φορολογούμενος να πληρώσει τις «παραλείψεις» αυτές;
- -Γιατί ουδείς εκ των αρμοδίων έλαβε υπόψη τις καταγγελίες που υπάρχουν, σε διεθνές επίπεδο, για τη συμπεριφορά της FRAPORT, όχι μόνο σε σχέση με τα εργασιακά αλλά και με την μη συμμόρφωση της στις εθνικές νομοθεσίες (αεροδρόμιο Βαλτιμόρης ΗΠΑ, αεροδρόμιο Μανίλας Φιλιππίνες κλπ)
- -Γιατί ουδείς εκ των αρμοδίων έλαβε υπόψη τις καταγγελίες ότι ο σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, LUFTHANSA CONSULTING είναι θυγατρική εταιρεία της Lufthansa, η οποία συμμετέχει στη κοινοπραξία του παραχωρησιούχου, δηλαδή «Γιάννης κερνάει Γιάννης πίνει» όπως λέει ο για μια ακόμη φορά προδομένος ελληνικός λαός ;
- -Γιατί όχι μόνο δεν έγινε επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας , όπως σε όλους του τόνους δήλωνε η κυβέρνηση, αλλά η συμφωνία αυτή κρατιέται ακόμη επτασφράγιστο μυστικό, παρότι οδεύει για υλοποίηση, μήπως αυτό έχει σχέση με το γεγονός ότι η FRAPORT είναι μια κρατική γερμανική εταιρεία, άρα δεν υφίσταται δυνατότητα επαναδιαπραγμάτευσης ;
- -Γιατί χρησιμοποιούνται βαρύγδουποι όροι, όπως ιδιωτικοποίηση /αποκρατικοποίηση, όταν το μόνο που πραγματεύεται η συμφωνία παραχώρησης είναι η αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, καθώς τα ελληνικά κρατικά αεροδρόμια γίνονται γερμανικά κρατικά ;
- -Γιατί δεν λαμβάνονται υπόψη οι σφοδρές αντιδράσεις όλων των τοπικών φορέων, της τοπικής αυτοδιοίκησης και των επιχειρηματιών του κλάδου πανελληνίως, για το επιχειρούμενο ξεπούλημα, η μήπως το όλο εγχείρημα δεν γίνεται για το συμφέρον τους, αλλά για άλλους λόγους ;
- -Γιατί δεν ενημερώνεται ο ελληνικός λαός ότι η συμφωνία αυτή παραδίδει αμαχητί τη τουριστική πολιτική της χώρας σε γερμανικά συμφέροντα, τα οποία πλέον καθετοποιούν τη παραγωγή του τουριστικού προϊόντος (γερμανός tour operator, γερμανική αεροπορική εταιρεία, γερμανικά ξενοδοχεία, γερμανικά αεροδρόμια); Με την καθετοποίηση αυτή τα έσοδα από την όλη δραστηριότητα θα παραμένουν μέσα στο σύστημα και μόνο «ψίχουλα» θα «πέφτουν» στη τοπική οικονομία.
- Ποιος καθορίζει πλέον την έννοια του δημοσίου συμφέροντος και της εθνικής τουριστικής πολιτικής, ή μήπως και αυτά θυσιάστηκαν στο βωμό της νέας τάξης πραγμάτων ;
Η Ομοσπονδία με σεβασμό στο θεσμικό της ρόλο, σαν δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο, αλλά εκπροσωπώντας και έλληνες φορολογούμενους πολίτες, δηλώνει προς κάθε κατεύθυνση , ότι όχι μόνο δεν έκλεισε η υπόθεση, αλλά τώρα είναι η αρχή των αγώνων, για να περιφρουρήσουμε και διατηρήσουμε, αυτό που διεθνώς χαρακτηρίζει ένα ευνομούμενο κράτος, τις υποδομές για την εξυπηρέτηση του κοινού συμφέροντος και το σημαντικότερο την εθνική μας αξιοπρέπεια, σε αεροδρόμια όπου θα κυματίζει η ελληνική σημαία και όχι η γερμανική.
Οι αγώνες μας εκτός από συνδικαλιστικοί θα είναι και νομικοί , με προσφυγές στα ευρωπαϊκά δικαστήρια και στην επιτροπή ανταγωνισμού της Ε.Ε, καλούμε δε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να συμπαρασταθούν στη ον αγώνα μας για σύγχρονα , αξιοπρεπή ασφαλή ελληνικά κρατικά αεροδρόμια, που θα αποτελούν μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας και δεν θα εξυπηρετούν άλλα συμφέροντα , που θα διοχετεύουν με τους γνωστούς τρόπους τα κέρδη τους στο εξωτερικό και όχι στην ανάπτυξη της Ελλάδας .
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ
Ο Πρόεδρος
Βασίλης Αλεβιζόπουλος
Ο Γ. Γραμματέας
Ρόνης Μαθιουδάκης
"google ad"
Αγώνας της Κρήτης Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.