Στην παγκόσμια λίστα των προμηθευτών του υπουργείου Αμυνας των ΗΠΑ για τις ανάγκες του αμερικανικού στρατού κατάφερε να μπει το κρητικό νερό ZARO’S.
Σύμφωνα με επιστολή που έφτασε πρόσφατα στα γραφεία της εταιρείας, το επονομαζομένο και ως «νερό του Ψηλορείτη» συμπεριλαμβάνεται στη λίστα «Worldwide Directory of Sanitarily Approved Food Establishments for Armed Forces Procurement», όπου περιλαμβάνονται όλα τα προϊόντα τα οποία πληρούν τις αυστηρές ποιοτικές προδιαγραφές που έχει θέσει η αμερικανική κυβέρνηση για τον τροφοδοσία του στρατού της.
Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Χριστόφορος Παπαδημητράκης, «η εξέλιξη αυτή αποτελεί μια κορυφαία επιβράβευση των προσπαθειών που κάνουμε για να παρέχουμε όσο το δυνατόν πιο ποιοτικά προϊόντα στους καταναλωτές. Το νερό, βραβευμένο διεθνώς, εμφιαλώνεται στην πηγή που βρίσκεται στους πρόποδες του Ψηλορείτη, και οδηγείται σε υπερσύγχρονα μηχανήματα χωρίς να υποστεί καμία επεξεργασία, ενώ το εγκατεστημένο σύστημα ελέγχου ποιότητας διασφαλίζει ότι το νερό θα φτάσει τελικά στον καταναλωτή διατηρώντας την ίδια φυσικοχημική σύσταση και μικροβιακή καθαρότητα που είχε στην πηγή».
Σημειώνεται ότι το νερό, που πήρε την ονομασία του από το ομώνυμο χωριό Ζαρός στο Ηράκλειο Κρήτης, είχε κατακτήσει πριν από λίγα χρόνια τον τίτλο του «καλύτερου νερού στον κόσμο» σε διεθνή διαγωνισμό που διεξήχθη στη Βιρτζίνια των ΗΠΑ, ενώ αντίστοιχες βραβεύσεις έχει λάβει και στην Κίνα, όπου ανακηρύχθηκε ως το πιο δημοφιλής εμφιαλωμένο νερό.
Η εταιρεία ανήκει κατά 44% στον Δήμο Φαιστού, ενώ το υπόλοιπο 56% ανήκει σε περίπου 1.050 μικρομετόχους, κατοίκους ή φορείς της ευρύτερης περιοχής του Ζαρού, κανείς ωστόσο από τους οποίους δεν διαθέτει μεγαλύτερο ποσοστό του 2%. Πρόκειται για μια επιχείρηση που παρουσιάζει μια σταθερά αναπτυσσόμενη οικονομική πορεία, από το 2012. Το 2019 έκλεισε με 14 εκατ. ευρώ πωλήσεις, σημειώνοντας αύξηση 3,28% και με κέρδη προ φόρων στο 1,013 εκατ. ευρώ, έναντι 792.214 ευρώ το 2018, επιτυγχάνοντας αύξηση 27,90%.
«Η πανδημία ανέκοψε τις προβλέψεις για σημαντικές αυξήσεις σε πωλήσεις και εξαγωγές, χωρίς όμως να οδηγήσει σε μεγάλες απώλειες», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Παπαδημητράκης. Αντίστοιχες επιπτώσεις έχει φέρει και η πανδημία στις εξαγωγές της εταιρείας σε Ουκρανία, Αυστραλία, Ν. Αφρική, Ισραήλ, Καναδά, Βέλγιο, Γερμανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Κίνα.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδημητράκη, «στόχος της διοίκησης είναι το 2024 το σύνολο των εξαγωγών να φθάνει στο 20% των πωλήσεων, εφόσον βέβαια οι εξελίξεις σε σχέση με την πανδημία δεν δημιουργήσουν ακόμη μεγαλύτερες επιβαρύνσεις».
ΑΠΕ – ΜΠΕ