ΕΛΛΑΔΑ

Ο νέος «χάρτης» για τις πτήσεις – Πώς θα γίνεται η επιβίβαση, τι επιτρέπεται και τι όχι

Πυρετώδεις είναι οι διαβουλεύσεις και οι προετοιμασίες στην Ελλάδα και στον υπόλοιπο κόσμο για την «απελευθέρωση» των πτήσεων και την επανεκκίνηση του τουρισμού.

Στο ζήτημα του τουρισμού αναμένεται να αναφερεθεί εκτενώς στο σημερινό του διάγγελμα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος ταυτόχρονα θα ανακοινώσει μέτρα για την εργασία. Η επανεκκίνηση των πτήσεων, ωστόσο, αποτελεί «γρίφο» για τους ειδικούς, με μερίδα επιστημόνων να θεωρεί ότι ένα πρόωρο άνοιγμα των συνόρων εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία.

Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα ανακοίνωσε προ ημερών ότι παρατείνει το διάστημα αναστολής πτήσεων για συγκεκριμένες χώρες μέχρι τις 31 Μαΐου και πως -τουλάχιστον μέχρι τότε- όλες οι διεθνείς πτήσεις θα προσγειώνονται μόνο στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Νέες οδηγίες για τις πτήσεις από την ΙΑΤΑ

Η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορών (IATA) ανακοίνωσε λεπτομέρειες για τη βιοασφάλεια κατά την επανεκκίνηση των πτήσεων κατά την πανδημία του κορωνοϊού. Οι οδηγίες, που δημοσιεύονται υπό τον τίτλο «Ο χάρτης για την επανεκκίνηση των αερομεταφορών», στοχεύουν στο να δοθεί αυτοπεποίθηση στις κυβερνήσεις ώστε να δώσουν το «πράσινο φως» για το άνοιγμα των συνόρων και τις πτήσεις καθώς και στους επιβάτες που θα ξεκινήσουν ξανά να πετούν, διαβάζουμε στο iefimerida.gr.

«Δεν υπάρχει ένα μόνο μέτρο που θα μειώσει τον κίνδυνο και θα οδηγήσει στην επανεκκίνηση των πτήσεων. Ομως ένα συνδυασμός μέτρων που θα εφαρμοστούν παγκοσμίως και θα γίνουν κοινώς αποδεκτά από τις κυβερνήσεις μπορεί να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτή είναι η μεγαλύτερη κρίση που έχει αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα η αεροπλοΐα» ανέφερε ο Αlexandre de Juniac, γενικός διευθυντής – CEO της IATA.

O «χάρτης» για την επανεκκίνηση των πτήσεων

Η IATA, στον «χάρτη» της για τις πτήσεις, εστιάζει σε όλα τα στάδια της διαδικασίας δίνοντας αναλυτικές οδηγίες για τις κυβερνήσεις και τις τοπικές Αρχές:

Πριν την πτήση

Η IATA προβλέπει την ανάγκη να συλλέγονται δεδομένα επιβατών από τις κυβερνήσεις πριν το ταξίδι, όπως πληροφορίες υγείας, που πρέπει να αποκτώνται μέσα από δοκιμασμένα κανάλια όπως εκείνα που χρησιμοποιούνται για την eVisa ή τα ηλεκτρονικά προγράμματα εξουσιοδότησης ταξιδίων.

Μέτρα για τα αεροδρόμια αναχώρησης:

  • H πρόσβαση στον τερματικό σταθμό (αφίξεις, αναχωρήσεις) θα πρέπει να περιορίζεται στους εργαζομένους στο αεροδρόμιο/ αερομεταφορέα και τους ταξιδιώτες. Μοναδική εξαίρεση πρέπει να είναι οι συνοδοί επιβατών με αναπηρίες ή ανηλίκων.
  • Καταγραφή της θερμοκρασίας στα σημεία εισόδου στον τερματικό σταθμό, από προσωπικό που έχει εκπαιδευτεί από κυβερνητικό φορέα.
  • Τήρηση αποστάσεων σε όλες τις διαδικασίες που ακολουθούν οι επιβάτες, όπως στις σειρές («ουρές»)
  • Χρήση καλυμμάτων προσώπου για τους επιβάτες και μασκών για το προσωπικό, όπως ορίζει η τοπική νομοθεσία
  • Να δοθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερη δυνατότητα self-service για το check-in επιβατών, ώστε να μειωθούν τα σημεία επαφής και οι ουρές. Η IATA συστήνει απομακρυσμένο check-in (ηλεκτρονικά ή με boarding pass που έχει τυπωθεί στο σπίτι), αυτοματοποιημένα σημεία παράδοσης αποσκευών (bag drops) και boarding δίχως την επαφή με υπάλληλο.
  • Η επιβίβαση θα πρέπει να γίνεται με ανασχεδιασμένες πύλες, προτεραιότητες επιβίβασης που μειώνουν το συνωστισμό και περιορισμούς στις χειραποσκευές.
  • Ο καθαρισμός και η απολύμανση των σημείων/περιοχών με τα οποία έρχεται σε επαφή πολύς κόσμος θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες των τοπικών Αρχών. Πρέπει να είναι ευρέως διαθέσιμα τα αντισηπτικά χεριών.

Τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται κατά τη διάρκεια των πτήσεων

Ο «χάρτης» της IATA προβλέπει ειδικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται κατά τη διάρκεια των πτήσεων, εντός του αεροσκάφους:

  • Αναγκαίο να υπάρχουν καλύμματα προσώπου (σ.σ. και υφασμάτινα) για τους επιβάτες και μάσκες για το πλήρωμα.
  • Απλοποιημένες υπηρεσίες καμπίνας και προσυσκευασμένα γεύματα, ώστε να μειωθεί η επαφή ανάμεσα στους επιβάτες της πτήσης και το προσωπικό
  • Πρέπει να περιορίζεται ο συνωστισμός επιβατών στην καμπίνα. Για παράδειγμα, να μην επιτρέπονται οι ουρές για τις τουαλέτες.
  • Να χρησιμοποιούνται βελτιωμένες μέθοδοι καθαρισμού της καμπίνας.

Επαναφορά των πτήσεων: Οι κανόνες για την άφιξη επιβατών 

Ο «χάρτης» της ΙΑΤΑ για τις πτήσεις περιλαμβάνει μια ξεχωριστή ενότητα για τις αφίξεις επιβατών στα αεροδρόμια:

  • Θερμομετρήσεις από εκπαιδευμένο προσωπικό (όταν αποτελεί προϋπόθεση των τοπικών Αρχών)
  • Αυτοματοποιημένες διαδικασίες τελωνειακού και διασυνοριακού ελέγχου. Συστήνεται η χρήση εφαρμογών κινητών τηλεφώνων και βιομετρικών τεχνολογιών (ήδη χρησιμοποιούνται από κάποιες κυβερνήσεις)
  • Επιτάχυνση των διαδικασιών και συλλογής αποσκευών ώστε να επιτυγχάνεται η κοινωνική αποστασιοποίηση, μέσω της μείωσης συνωστισμού και των ουρών
  • Αναμένεται να λαμβάνονται δηλώσεις υγείας από τους επιβάτες και να διεξάγεται ενδελεχής ιχνηλάτηση – ανίχνευση επαφών από τις κυβερνήσεις για τη μείωση του κινδύνου εισαγόμενων αλυσίδων μετάδοσης κορωνοϊού.

Να σημειωθεί ότι η ΙΑΤΑ θεωρεί ότι το μέτρο του κενού μεσαίου καθίσματος στις πτήσεις καθίσταται περιττό από τη χρήση μασκών.

«Ναι» στα τεστ προ των πτήσεων – ταξιδιών

Η ΙΑΤΑ επισημαίνει ότι αυτά τα μέτρα για τις πτήσεις πρέπει να είναι προσωρινά, να επανεξετάζονται τακτικά και να αντικαθίστανται όταν προκύπτουν πιο αποδοτικές επιλογές. Επιπλέον, η Ενωση εκφράζει την εκτίμηση ότι δυο παράγοντες θα λειτουργήσουν ως «κλειδιά» για την ασφαλή διεξαγωγή των πτήσεων μέχρι να βρεθεί εμβόλιο για τον κορωνοϊό

Τα τεστ για τον κορωνοϊό/Covid-19: Η ΙΑΤΑ υποστηρίζει τα τεστ όταν έχουν ακριβή και γρήγορα αποτελέσματα. «Η πραγματοποίηση τεστ στην αρχή του ταξιδιού θα δημιουργούσε ένα “αποστειρωμένο” ταξιδιωτικό περιβάλλον που θα διασφάλιζε τους επιβάτες και τις κυβερνήσεις» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Διαβατήρια ανοσίας: Η ΙΑΤΑ αναφέρει ότι θα υποστήριζε τη δημιουργία διαβατηρίων ανοσίας ώστε να διαχωρίζονται οι επιβάτες μηδενικού ρίσκου. Βασική προϋπόθεση είναι αυτή η πολιτική να έχει το «ΟΚ» της επιστημονικής κοινότητας και των κυβερνήσεων.

 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

1.237 περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας στην Κρήτη – Διπλασιασμός μέσα σε ένα χρόνο

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, ο «Σύνδεσμος…

4 hours ago

Ακόμη μία θλιβερή πρωτιά για την Ελλάδα: 2.000 θάνατοι από πολυανθεκτικά μικρόβια – Μεγάλος κίνδυνος νέας πανδημίας αν δεν σταματήσει η κατάχρηση αντιβιοτικών

Αν δεν σταματήσει η κατάχρηση αντιβιοτικών στην κοινότητα τότε είναι πολύ πιθανό να έρθει μια νέα φονική πανδημία, ενώ…

4 hours ago

Διπλωματικός συναγερμός στη «σκιά» του Oreshnik και φόβοι για νέα κλιμάκωση μετά τα σενάρια για αποστολή Γαλλικών και Αγγλικών στρατευμάτων στην Ουκρανία

Σε διπλωματικό συναγερμό βρίσκονται ΝΑΤΟ, ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και Τουρκία, μετά την επικίνδυνη κλιμάκωση του…

4 hours ago

Γάζα: Στους 44.235 οι νεκροί από τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς – «Κόλαση» η κατάσταση για τους άμαχους

Το ισραηλινό κράτος-δολοφόνος συνεχίζει τη γενοκτονική του πολιτική σε βάρος του παλαιστινιακού λαού που μέχρι…

5 hours ago

Υπόθεση Πελικό: Η εισαγγελία ζήτησε να επιβληθεί η μέγιστη ποινή στον σύζυγό της – 20 χρόνια κάθειρξη

Ποια ποινή θα πρέπει να επιβληθεί στον Ντομινίκ Πελικό, τον άνδρα ο οποίος επί περίπου 10…

5 hours ago

Η απίστευτη αιτία που οι Millennials και οι νέοι της Γενιάς Ζ αρρωσταίνουν τόσο συχνά

Είναι γεγονός: Οι νεαροί Millennials (άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1995) και η γενιά…

5 hours ago

This website uses cookies.