20.8 C
Chania
Tuesday, May 21, 2024

Πέρασε του Μαμιδάκη – Αποθήκες καυσίμων στο Πλατάνι Σούδας με έγκριση υφυπουργού Μηταράκη

Ημερομηνία:

“Πράσινο φως” για τις αποθήκες καυσίμων στη Σούδα – “Πυροσβέστης” ο Νότης Μηταράκης – Έγκριση επενδυτικού σχεδίου της Jet Oil – Και η Ολλανδική Vopak στην Κρήτη – Όλο το ιστορικό της υπόθεσης
Την κόντρα του επιχειρηματία Μαμιδάκη και του πρώην γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θ.Καρούντζου έρχεται να “τελειώσει” ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νότης Μηταράκης που με απόφασή του εγκρίνει το επενδυτικό σχέδιο της επιχείρησης MAMIDOIL JET OIL που αφορά στην ίδρυση εγκατάστασης αποθήκευσης και διακίνησης υγρών καυσίμων στη περιοχή Πλατάνι, Σούδας του δήμου Χανίων στην Κρήτη συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους 14,1 εκατ. ευρώ. Η επένδυση υπάγεται στην κατηγορία της Γενικής Επιχειρηματικότητας των Γενικών Επενδυτικών Σχεδίων του αναπτυξιακού νόμου.

Η υπόθεση αυτή, ωστόσο, είχε ανάψει φωτιές στην Κρήτη, “γεννώντας” μια κόντρα που συνεχίστηκε στα δικαστήρια! Η διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στον γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Θανάση Καρούντζο, τον τότε Δήμαρχο Σούδας κ. Γ. Περράκη και τον πρόεδρο της εταιρείας “MAMIDOLJETOILA.E” Κυριάκο Μαμιδάκη προέκυψε μετά τις μετά τις μηνύσεις που είχαν υποβληθεί εκατέρωθεν με αφορμή την ανάκληση της άδειας λειτουργίας της μονάδας αποθήκευσης και διακίνησης υγρών καυσίμων της εταιρείας. Ο κ.Καρούντζος κατηγορούνταν για παράβαση καθήκοντος ενώ ο κ.Μαμιδάκης για απόπειρα εκβίασης.

Στα δικαστήρια με την Περιφέρεια

Η κατάληξη της υπόθεσης στα δικαστήρια είχε ουσιαστικά προαναγγελθεί από τις αρχές Απριλίου του 2010 όταν ο κ. Μαμιδάκης είχε επιτεθεί δημοσίως-μέσω ανοιχτής επιστολής-στον κ. Καρούντζο για την απόφαση του να ανακαλέσει την άδεια που είχε δώσει ο ίδιος το 2004. Ο κ. Καρούντζος είχε απαντήσει ότι το 2004 παραπλανήθηκε και ότι ανακάλεσε έξι χρόνια μετά την αρχική του απόφαση, διαπιστώνοντας ότι τα στοιχεία της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ήταν ελλιπή.

Πρώτος στην Δικαιοσύνη προσέφυγε ο γ. γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Ήταν το Μάιο του 2010 όταν ο κ. Καρούντζος πέρασε το κατώφλι του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Ηρακλείου προκειμένου να υποβάλλει μήνυση σε βάρος του προέδρου της πετρελαϊκής εταιρείας για απόπειρα εκβίασης μετά από σχετικό τηλεφώνημα που δέχτηκε στο γραφείο του.

Σχεδόν τρεις εβδομάδες αργότερα είναι η σειρά του Χανιώτη επιχειρηματία να προσφύγει στην Δικαιοσύνη, στρεφόμενος τόσο κατά του κ. Καρούντζου όσο κατά παντός υπευθύνου. Στο πολυσέλιδο κείμενο της μηνύσεως υποστηρίζει μεταξύ άλλων:

«Από τα παραπάνω συνάγεται με απόλυτη βεβαιότητα ότι η ανάκληση δεν στηρίζεται στο νόμο αλλά υπήρξε αποτέλεσμα μεθοδεύσεων, σθεναρών πιέσεων και ύποπτων συναλλαγών με προφανή μεν, άγνωστα μέχρι στιγμής ανταλλάγματα. Ο εγκαλούμενος ψελλίζει ότι κατέληξε τάχα στην απόφαση του αφού είχε πλήρη τεκμηρίωση των ελλείψεων και παραλείψεων στη διαδικασία που προβλέπει ο νόμος για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις. Αποδεικνύεται ότι είναι προφάσεις εν αμαρτίαις».

Στα δικαστήρια και με την «Επιτροπή Αγώνα»

Ο κ. Μαμιδάκης δεν είχε μείνει όμως εκεί αφού είχε οδηγήσει στα δικαστήρια και 32 κατοίκους της περιοχής της Σούδας που ήταν δραστήριοι ενάντια στα σχέδια της εταιρείας για κατασκευή δεξαμενών καυσίμων μέσω της «Επιτροπής Αγώνα» που λειτουργεί, μεταξύ αυτών και τον τέως δήμαρχο Σούδας καθώς και δημοτικούς συλλόγους και εκπροσώπους συλλογικών φορέων τους οποίους κατηγορούσε για «συκοφαντική δυσφήμιση δια του τύπου».

Συγκεκριμένα κατηγορούνταν με αφορμή δύο απαντητικές επιστολές της επιτροπής αγώνας σε επιστολές της εταιρείας στον τύπο της πόλης μας.

Να υπενθυμίσουμε ότι για το συγκεκριμένο θέμα επιλήφθηκε το Συμβούλιο της Επικρατείας δικαιώνοντας την εταιρεία με τρεις διαφορετικές αποφάσεις, τις με υπ’ αριθμ 2980/09 και 2981/09 και πιο πρόσφατη υπ’ αριθμ. 2414/11.

Το έργο

Η συνολική ενίσχυση ανέρχεται σε 4,2 εκατ. ευρώ, ήτοι ποσοστό 30% του ενισχυόμενου κόστους και χορηγείται με τη μορφή της επιχορήγησης. Ο αριθμός των νέων θέσεων εξαρτημένης εργασίας που θα δημιουργηθούν από τη υλοποίηση της επένδυσης μετά το δεύτερο έτος λειτουργίας από την ολοκλήρωσή της, ανέρχονται σε 18. Να σημειώσουμε ότι αρχικά το κόστος της επένδυσης έφτανε στα 20 εκατομμύρια ευρώ.

Η εταιρεία καυσίμων Jet Oil με μερίδιο 8,5% αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη δύναμη στην αγορά, με δίκτυο 600 πρατηρίων, πέντε θυγατρικές στα Βαλκάνια και δραστηριότητα στην εμπορία ναυτιλιακών και αεροπορικών καυσίμων

Η Jet Oil, είναι η τρίτη μεγαλύτερη δύναμη στην αγορά των πετρελαιοειδών, με ένα δίκτυο 600 πρατηρίων, πέντε θυγατρικές στα Βαλκάνια, όπου εξάγεται το 40% των καυσίμων τους και δραστηριότητα στην εμπορία και προμήθεια ναυτιλιακών και αεροπορικών καυσίμων μέσα από διεθνείς συνεργασίες, όπως εκείνη με την Total πριν από οκτώ μήνες περίπου.

Οι διασυνδέσεις της οικογένειας Μαμιδάκη με τον Μητσοτάκη

Το μεγάλο στοίχημα των αδελφών Μαμιδάκη εδώ και χρόνια ήταν να «ξεμπλοκάρουν» τη μεγάλη επένδυση, για τη δημιουργία αποθηκευτικών εγκαταστάσεων στη Σούδα της Κρήτης, μια επένδυση που έχει «στοιχειώσει» από το 2006 και έχει αποκτήσει διαστάσεις πολιτικο- επιχειρηματικού θρίλερ.

Οι αντίπαλοι του Κυριάκου Μαμιδάκη τον κατηγορούν ότι χρησιμοποίησε τις πολιτικές του διασυνδέσεις και ιδίως την στενή φιλία και μακρινή του συγγένεια με τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη- τους συνδέει και η κοινή καταγωγή τους από τα Χανιά- για να εκδώσει τις άδειες για την υλοποίηση του έργου πριν από επτά χρόνια.

Ο ίδιος, ουδέποτε έκρυψε τους δεσμούς του με την οικογένεια Μητσοτάκη, αφού από την πρώτη στιγμή στήριξε και την πολιτική κίνηση της Ντόρας Μπακογιάννη να ιδρύσει την «Δημοκρατική Συμμαχία», ενώ συμμετέχει και στην οικονομική επιτροπή της. Ωστόσο, κατανοεί πως αυτοί οι δεσμοί του έχουν «δαιμονοποιηθεί» από τους επικριτές του, μόνο και μόνο για να πλήττουν το όνομά του.

Από την πλευρά του ο κ. Μαμιδάκης δε σταμάτησε ποτέ να επαναλαμβάνει ότι το μπλόκο στα σχέδιά του, «κρύβει σκοπιμότητες ορισμένων μελών της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και τοπικών φορέων» αφού παρέκαμψαν ακόμη και τις εγκρίσεις του ΣτΕ των περιβαλλοντικών τους μελετών για να βάλουν εκ νέου φρένο.

Στο παρελθόν το όνομα του ομίλου του είχε εμπλακεί σε υπόθεση λαθρεμπορίας καυσίμων, και χρειάστηκε να φτάσει μέχρι τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια για να δικαιωθεί.

Και η ολλανδική Vopak στην Κρήτη

Η εισηγμένη στον δείκτη ΑΜΧ της αγοράς Euronext ολλανδική Vopak επανέρχεται στην Ελλάδα για την δημιουργία τερματικού σταθμού αποθήκευσης πετρελαιοειδών στην περιοχή Αθερινόλακκος της Νότιας Κρήτης μετά το «ναυάγιο» των πρώτων προσπαθειών της στα τέλη του 2012.
Η

εταιρία είχε κάνει τις αρχικές επαφές με την ελληνική Πολιτεία, το Φθινόπωρο του 2011, αλλά αυτές απέβησαν άκαρπες. Τώρα, επέστρεψαν καταθέτοντας αίτημα στην υπηρεσία Invest in Greece, για την επένδυση της τάξεως των 300-500 εκατ. ευρώ και, αν εγκριθεί ο φάκελός της, τότε θα ενταχθεί πιθανότατα σε καθεστώς ταχείας αδειοδότησης (fast track).

Πολλοί πάντως, είναι εκείνοι που υποστηρίζουν πως, τόσο την επένδυση των Ολλανδών όσο και εκείνη των Μαμιδάκηδων, δεν «καλοβλέπουν» και εταιρίες που ήδη διαθέτουν αποθηκευτικές εγκαταστάσεις στο νησί, αν και εκείνες θεωρούν πως η αύξηση του ανταγωνισμού κάνει και τις ίδιες ακόμη καλύτερες.

Στην Κρήτη υπάρχουν αυτή την στιγμή 35.000 κ.μ. αποθηκευτικών χώρων καυσίμων, εκ των οποίων τα 29.000 κ.μ. ελέγχονται από τον όμιλο των ΕΛΠΕ, ενώ οι υπόλοιπες αποθήκες ελέγχονται από τη Motor Oil του ομίλου Βαρδινογιάννη.

Το βέβαιο είναι ότι δεν υπάρχει έλλειψη αποθηκών καυσίμων. Όχι στην Κρήτη.

Επαφές σε υψηλό επίπεδο

Ένα «κοινό σημείο» μεταξύ της ολλανδικής Vopak και του ομίλου Μαμιδάκη είναι πως και οι δύο έχουν θέσει σε υψηλό κυβερνητικό επίπεδο τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν με τις επενδύσεις τους.

Πριν από δύο χρόνια, ο πρέσβης της Ολλανδίας, Κίις φον Ράι συζήτησε με τον υπουργό Ανάπτυξης, Κωστή Χατζηδάκη το θέμα της επένδυσης των 300-500 εκατ. ευρώ και φέρεται να είχε ζητήσει την ένταξή του στο fast track.

Στο επίκεντρο μίας διεθνούς σκακιέρας στρατηγικής και κυριαρχίας η Κρήτη

Η Κρήτη αποτελεί τη σκακιέρα για ένα «παιχνίδι» στρατηγικής και κυριαρχίας. Γι’ αυτό και προσελκύει το ενδιαφέρον των ισχυρών παικτών του παγκοσμίου εμπορίου πετρελαίου, μεγάλων traders και εταιριών (ελληνικών και ξένων) που έχουν δραστηριότητα στο κομμάτι της αποθήκευσης και διαμετακόμισης ενεργειακών αγαθών.

Dealnews, cretalive.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Παραλίες: “Κύμα” καταγγελιών και στην Κρήτη για τις αυθαιρεσίες

«Βροχή» πέφτουν οι καταγγελίες πολιτών, μέσω της νέας εφαρμογής MyCoast,...

Το εγκαταλειμμένο Μνημείο Τιμής για την Μάχη της Κρήτης

Σήμερα, 83 χρόνια μετά από τη Μάχη της Κρήτης,...