Γράφει ο Σταμάτης Μπουρμπάκης, Πτυχιούχος Μηχανικός (Ιστορικός – Οικονομικός Αναλυτής)
Πρόλογος: Ο συμπολίτης Στ. Μπουρμπάκης, είναι γνωστός σε χώρους σκεπτόμενων συμπολιτών, για την κρίση, ανάλυση και μεθοδικότητα των θεμάτων που αναδεικνύει.
Βασιζόμενος σε ιστορικά πραγματικά γεγονότα, που ακουμπούν την σχέση της εθνικής μας κρίσης ως απόρροια της «προσπάθειας» για την παγκοσμιοποίηση, εμφανίζει, συσχετίζει, αναλύει και προτείνει ένα τρόπο εφικτό και άξιο παρουσίασης για την έξοδο από αυτή.
Ίσως να είναι και προφητικό το κείμενο αυτό, εφ’ όσον παρουσιάζονται και αναλύονται άγνωστες πτυχές και αυταπόδεικτοι συσχετισμοί, βασιζόμενοι σε διαπιστώσεις που όλοι βλέπουμε να αναδεικνύονται σιγά – σιγά στην επιφάνεια της κρίσιμης περιόδου που διανύει σήμερα ο τόπος.
Τέλος, είναι τιμή και παρήγορο που διαθέτει τέτοιους συμπολίτες αυτό ο τόπος.
Γιάννης Τσουρής, Αρχιτέκτων – Μηχ/κός
Ξεκινώντας από έγκριτες κατά το παρελθόν εκθέσεις οικονομικού και ιστορικού περιεχομένου, σχολιασμούς – κριτικές – αναλύσεις και παρατηρώντας τα τελευταία γεγονότα, το γίγνεσθαι περί παγκοσμιοποιημένης Οικονομίας, Ελληνικού Δημόσιου χρέους, ελλείμματος, ανάπτυξης κλπ, έλαβα την απόφαση να καταθέσω τις απόψεις μου επικαιροποιημένες και συνοπτικα, εφ’ όσον οι καιροί τώρα το επιβάλλουν.
Ξεκινάμε λοιπόν από:
Α) Τις διαπιστώσεις
Β) Τις αναλύσεις
Γ) Τις παγκοσμιοποιημένες επισημάνσεις και τέλος
Δ) Τις προτάσεις, δηλαδή το δια ταύτα.
[Τα παραπάνω κεφάλαια (α), (β), (γ), (δ) καθώς και οι εκθέσεις μου 15-10-1996, 03-07-2003 και 08-12-2009 υποστηρίζονται βοηθητικά από αρχείο 2.250 σελίδων με αρχή ωρίμανσης το 2001]
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΩΝ
1) Το 1946 επί προεδρίας ΗΠΑ του Τρούμαν υπογράφηκε και δόθηκε στην Ελλάδα και την Τουρκία βοήθεια ύψους 400 εκατ. Δολαρίων για διάφορους σκοπούς (στρατιωτικούς – οικονομικούς – ανασυγκρότησης κλπ.)
Το αναλογούν ποσόν για την πατρίδα μας την Ελλάδα ήταν τότε περίπου 140 εκατ. Δολάριο που σημαίνει αναγωγικά σήμερα σε εύλογο αξία περίπου 120 δις. Ευρώ.
2) Το 1974 (εποχή μεταπολίτευσης) ο τότε Πρωθυπουργός κος Κωνσταντίνος Καραμανλής και μετέπειτα Πρόεδρος Δημοκρατίας, στην προσπάθεια ανασύνταξης του Κράτους (βλέπε Κυπριακό – επιστράτευση κ.λ.π.) πείθοντας τον εν γένει μεγαλοεπιχειρηματικό κόσμο (εφοπλιστές – βιομήχανους κ.λ.π.) πέτυχε να μαζέψει περίπου 10 δις δρχ.
Μετέπειτα όμως μερικοί κρατούντες ομφαλοσκοπούντες τον έπεισαν να κάνει, με την καλοπροαίρετη διάθεσή του την πρώτη κίνηση για ενεργοποίηση μέρους των αποθεματικών των ταμείων ώστε να δοθούν μέσω Τ.τ.Ε. υπό μορφή δανείων σε επίδοξους επενδυτές, με αποτέλεσμα σημαντικό μέρος των δανείων αντί να επενδυθούν παραγωγικά – αναπτυξιακά έγιναν θαλασσοδάνεια.
3) Το 1981, εποχή ΠΑΣΟΚ και επί εποχής Ανδρέα Παπανδρέου, μέχρι αρχές 1988 το ισοζύγιο αμοιβής εργασίας και βιοτικού επιπέδου μεσοσταθμικά του μέσου αστού και όχι μόνο, ανήλθε σημαντικά.
Μετά το 1987 έως 1989, η σωματική αδυναμία του Ανδρέα Παπανδρέου, δεν του επέτρεψε να ελέγξει – διοικήσει μία στρατιά νεόπλουτων συμπατριωτών οι οποίοι κυρίως μέσω ΔΕΚΟ, συνεταιρισμών και Δήμων κατασπατάλησαν εγχώριους και κοινοτικούς πόρους σε μη καρποφόρες δαπάνες για το ΑΕΟ.
4) Το 1990 – 1993, μικρή περίοδος με Πρωθυπουργό τον κ. Κώστα Μητσοτάκη, έγιναν και αρνητικά και θετικά πράγματα και κυρίως όμως ειπώθηκαν αλήθειες. Τα περισσότερα από τα αρνητικά οφείλονται κατά τη γνώμη μου στη δίψα πλουτισμού διπλών ομόκεντρων κύκλων που δεν άφηναν να πέσει τίποτα κάτω.
5) Το 1996, με Πρωθυπουργό τον κ. Κώστα Σημίτη, στα πρώτα χρόνια ως το τέλος του 1998, πραγματοποιήθηκαν, έστω και αργά, ορισμένες μεταρρυθμιστικές επενδύσεις προς γενικό όφελος.
Το 1999 όμως, με την άκρατη φιλοδοξία (για μένα είναι ανεξήγητο ακόμη και σήμερα) του τότε Υ.Π.Ε.Θ.Ο. κου. Γιάννου Παπαντωνίου, παίχτηκε στο Χ.Α.Α. (Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών) ένα από τα μεγαλύτερα κόλπα στη νεότερη ιστορία της Ελλάδας και συγκεκριμένα κατά τη γνώμη μου:
Α) Για να μπούμε στην ΟΝΕ, έπρεπε οι Τράπεζες που είχαν σημαντικές επισφάλειας από θαλασσοδάνεια, εικονικές πτωχεύσεις επιχειρήσεων, κομματικές επεμβάσεις, πελατειακές σχέσεις κλπ, να λυτρωθούν από αυτές, τις επισφάλιες.
Β) Επίσης κυρίως το κεφαλαιακό σύστημα των μεγάλων – μεσαίων επιχειρήσεων έπρεπε να έχει ορισμένα ευρωπαϊκά στάνταρ (κερδοφορία, ανάπτυξη, ισχυρή κεφαλαιακή βάση κ.λ.π.)
– Έτσι λοιπόν – και με τη βοήθεια των ανοδικών τάσεων στα διεθνή χρηματιστήρια – το δικό μας με κεφαλαιοποίηση αρχές του 1999 περίπου 55 δις ευρώ και 1.200 μονάδες, έφθασε σε ένα 12μηνο, περίπου σε κεφαλαιοποίηση 210 δις ευρώ και στις 6.500 μονάδες δηλαδή στο παγκόσμιο πρωτοφανές 120% του τότε ΑΕΠ.
– Μετά το 2000 (δηλαδή μετά τις βουλευτικές εκλογές), ο δείκτης του ΧΑΑ, όπως και των άλλων Ευρωπαϊκών Αμερικανικών κλπ, έπεσε στις 1.470 μονάδες μέσα του 2003, με κεφαλαιοποίηση περίπου 65 δις.
Με άλλα λόγια από τα 210 δις κεφαλαιοποίηση του 1999 – 2000 πήγε στα 65 δις μία διαφορά περίπου 210 – 65 – 155 δις ευρώ!!!
Αν υπολογίσουμε ότι κατά μέσο όρο το 42% των εταιρειών στο Χ.Α.Α. ανήκει σε μη ευκολομετακινήσιμους παίκτες π.χ. βασικούς μετόχους, τότε ένα ποσό γύρω στα 90 δις ευρώ έχει κάνει φτερά ανεπιστρεπτί!!!
Μ’ άλλα λόγια αυτό το ποσόν των 90 δις ευρώ του ΧΑΑ έφυγε κυρίως από τα μεσαία – μικρά λαϊκά στρώματα δηλαδή από την αποταμιευτική κινητήρια δύναμη των μικροκαταθετών και μικροϊδιοκτητών χωρίς να επενδυθούν σε καρποφόρες επενδύσεις, ως όφειλαν αυτοί που τα άντλησαν μέσω Αυξήσεων Μετοχικών Κεφαλαίων των εισηγμένων εταιριών τους και όχι μόνο.
6) Το 2004 έως εκλογές 2009 επί κυβερνήσεως κου Κώστα Καραμανλή συνέβηκαν δύο σημαντικά γεγονότα.
α) Το «ΟΧΙ» που είπε στο Σχέδιο ΑΝΑΝ
β) Το «ΝΑΙ» για την κατασκευή του αγωγού BOURGAS για Φυσικό Αέριο. Επίσης έγιναν τέσσερις σημαντικές πολιτικο – οικονομικές κινήσεις, εν μέσω τιμών πετρελαίου 2007 135 δολ/βαρέλι.
Α) Μετοχοποίηση τμήματος του ΟΤΕ με τιμή 26 ευρώ ανά μετοχή και αποδέκτη του DEUTCH TELECOM (σήμερα έχει τιμή στο Χ.Α.Α. 6,8 ευρώ ανά μετοχή).
Β) Εξαγορά της 4ης μεγαλύτερης Τουρκικής Τράπεζας FINISBANK από την Εθνική Τράπεζα.
Γ) Την υπογραφή συμφωνίας με τους Κινέζουν για το ΟΛΠ (Λιμάνι Πειραιά)
Δ) Την έγκαιρη απόφαση για εγγύηση καταθέσεων έως 100.000 ευρώ μέχρι του 2011, στο φόρτε της παγκόσμιας κρίσης 2008 – 2009.
– Πέραν αυτών ο τότε ΥΠ.ΕΘ. Οικονομίας κος. Αλογοσκούφης με νομοθετικές πρωτοβουλίες έκανε γενναία αποφορολόγηση ύψους 10 δις ευρώ στις μεγάλες επιχειρήσεις για να εκτελέσουν επενδυτικές δραστηριότητες, το αποτέλεσμα όμως ήταν μικρό ή μάλλον πενιχρό μπροστά στις προσδοκίες.
– Στην περίοδο 2004 – 2005 πρέπει να σταθούμε και στο γεγονός ότι η ευκαιρία για βαθιά έρευνα στη φούσκα του Χρηματιστηρίου 1999 – 2000 για αποτελέσματα ηθικά και υλικά για τον ελληνικό λαό, θα ήταν μία αναγεννητική αρχή για το μέλλον μας, δεν έγινε προς απογοήτευση της πλειοψηφίας των Ελλήνων (Μιλάμε για τα 90 δις ευρώ που χάθηκαν χωρίς να επενδυθούν παραγωγικά).
7) Την περίοδο από Οκτώβριο 2009 έως σήμερα με κυβέρνηση Γεωργίου Παπανδρέου διαπιστώνονται:
Α) Καλές προθέσεις
Β) Όρεξη για δουλειά
Γ) Καινοτόμες ιδέες στο προεκλογικό κυβερνητικό πρόγραμμα, σ’ ορισμένους τομείς.
Αλλά πέραν αυτών παρατηρούμε:
Α) Έλλειψη βραχυοπρόθεσμου, άμεσα πραγματοποιήσιμου σχεδίου ή εναλλακτικών για την αντιμετώπιση ουσιαστικών προβλημάτων κοινωνικο – πολιτικό – οικονομικού περιεχομένου εν μέσω παγκόσμιας κρίσης.
Β) Καθυστέρηση στις διαδικασίες επάνδρωσης του κρατικού μηχανισμού
Γ) Σκληρή αντιμετώπιση του μικρομεσαίου στελεχιακού προσωπικού του κρατικού μηχανισμού, λες και για όλα τα διαχρονικά δεινά της πατρίδας μας έφταιγε το εν λόγω προσωπικό (π.χ. εργασιακά, ασφαλιστικά, οικονομικά, οικογενειακά κλπ) μ’ αποτέλεσμα να είναι ορατή η διάχυτη ανασφάλεια στα πρόσωπά τους, με αποτέλεσμα να υπολειτουργεί η Δημόσια και ευρύτερη Δημόσια Διοίκηση. Αλήθεια περιμένει κανείς αποδόσεις από τον Κρατικό μηχανισμό μετά από το σοκ που έχει υποστεί στο επαγγελματικά, οικογενειακό, κοινωνικό του όραμα;
– Είναι δυνατόν ο άμεσος συνεργάτης μιας οποιασδήποτε κυβέρνησης που είναι ο Κρατικός Μηχανισμός, με τις όποιες του ατέλειες, να ταπεινώνεται, εξευτελίζεται, διαπομπεύεται επικοινωνιακά από μια χούφτα ανθρώπων 10.500, αυτοί δηλαδή που διαχρονικά απορρόφησαν από εποχής σχεδίου TRUMAN – MARSHAL (1947), εποχής χρηματιστηρίου μέχρι σήμερα, καθαρό πλούτο 150 δις ευρώ για ίδιον όφελος, επιπλέον δε ένα τμήμα από αυτούς να το παίζουν τιμητές της πατρίδας μας και μάλιστα μεγαλοεπενδυτές εθνοσωτήρες με την αναδρομική διαχρονική συνδρομή μερίδας δημοσιογράφων – καναλαρχών;
Και για να είμεθα δίκαιοι, από το 1974 έως σήμερα 2010, δηλαδή σε 36 χρόνια, στον κάθε μικρομεσαίο Έλληνα αναλογεί σε σημερινές τιμές από ρεμούλα, φακελάκι, ρουσφέτι, απάτη, κλεψιες κλπ περίπου μεσοσταθμικά 3.5000 ευρώ άρα στα 7.000.000 έχομε 25 δις ευρώ. Δηλαδή το ύποπτο χρέος των 193 δις ευρώ (όπως αναλύεται στο επόμενο κεφάλαιο Αναλύσεις Εκτιμήσεις) το δημιούργησαν οι μικρομεσαίοι και μικροαστοί;
Δ) Ατολμία στο επόμενο 40ημερο μετά την ανάδειξη του κου Σαμαρά ως Προέδρου της Ν.Δ. την 29-11-2009, στο να βρουν ένα minimum επίπεδο συνεννόησης για αλλαγή – τροποποίησης άρθρων του Συντάγματος π.χ. για την αντιμετώπιση των διαπλεκομένων τους οποίους ο λαός θεωρεί διασωληνωμένους με μερίδα του πολιτικού κόσμου.
Ε) Θολή άποψη ποιος είναι ο εχθρός και ποιος ο φίλος, πολλή επικοινωνία για την επικοινωνία, πολύ κομπιούτερ και στο τέλος μικρά αποτελέσματα δηλαδή στοκάρισμα στη σκέψη του μυαλού.
ΙΙ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΝΑΛΥΣΕΩΝ – ΕΚΤΙΜΗΣΕΩΝ
1) Από τα στοιχεία του Κεφαλαίου Διαπιστώσεις, προκύπτει ότι η συνολική επιβάρρυνση ή καλύτερα μεταφορά πλούτου χωρίς παραγωγικό αντίκρισμα από το 80% του ενεργού πληθυσμού της πατρίδας μας και από το 1947 έως σήμερα στα χέρια 10.5000 ατόμων ανέρχεται σε:
Α) Σχέδιο MARSHAL 120Χ50% = 60 δις ευρώ
Β) Αποθεματικά Ταμείων = 20 δις ευρώ
Γ) ΔΕΚΟ – Συνεταιρισμοί – Δήμοι = 15 δις ευρώ
Δ) Χρηματιστήριο (Χ.Α.Α.) 1999 – 2000 = 90 δις ευρώ
Ε) Αποφορολόγηση Επιχειρήσεων 2004 -2007 = 8 δις ευρώ
Σύνολο 193 δις ευρώ
Δηλαδή πήγαν περίπου 170 δις ευρώ ελαφρά – ελαφρά στα χέρια περίπου 10.500 ατόμων με ασυνήθεις πρακτικές, με ανήθικο τρόπο, σε βάρος απροστάτευτων νοικοκυριών. Μ’ άλλα λόγια το 60% του διαχρονικού συσσωρευμένου σημερινού χρέους πήγε στις πλάτες 7.000.000 Ελλήνων ή ποσόν των 28.000 ευρώ περίπου για καθένα άτομο.
2) Η σχέση ΑΕΠ προς χρέος σήμερα είναι αυτή η ίδια σχέση που υπήρχε και το 2000 δηλαδή το ΑΕΠ δεν επιβαρύνθηκε από το χρέος. Τουναντίον το χρέος π.χ. των χωρών Γερμανίας, Αγγλίας, Γαλλίας, Ισπανίας, Ιταλίας αυξήθηκε την δεκαετία 2000 – 2010 σε σχέση με το ΑΕΠ τους κατά 60% μεσοσταθμικά και του οποίου χρέους ένα μεγάλο ποσοστό το έχουν απορροφήσει οι Ευρωπαϊκές Τράπεζες σε βάρος της ανάπτυξης της Ε.Ε.
3) Η ακίνητη περιουσία των ιδιωτών σύμφωνα με το Ε.Τ.Α.Κ. (βλέπε στοιχεία Γ.Γ.Π. Υπουργείου Οικονομικών) το 2008 ανερχόταν σε 1,7 τρις ευρώ.
Εάν υποθέσουμε ότι την επόμενη διετία θα αυξηθούν μεσοσταθμικά οι αντικειμενικές αξίες κατά 30% τότε μιλάμε το έτος 2012 για ακίνητη περιουσία ιδιωτών περίπου 2 τρις ευρώ σε μία περιοχή που χαρακτηρίζεται σαν «γωνιακό μαγαζί» σε σύγκριση με τα «μαγαζιά» των βορείων χωρών της Ε.Ε. που τα σκιάζει βαρύς χειμώνας, καταχνιά, βαριές συννεφιές χωρίς θάλασσα και ήλιο.
4) Το συνολικό χρέος ως «Κράτους» είναι περίπου 980 δις ευρώ (χρέος 380 δις + Ταμείων 280 δις + ιδιωτικών επιχειρήσεων 330 δις).
5) Η Ελλάδα, η πατρίδα μας, έχει έκταση χωρίς την θάλασσα και τα μικρά νησιά 115.000.000.000 τ.μ. ή 115.000.000 στρέμματα ως γωνιακό μαγαζί με θέμα και μακρόχρονη προοπτική άραγε πόσο εκτιμάται; Δική μου άποψη είναι 7 τρις ευρώ, δηλαδή θα μας χρεωκοπήσουν επειδή χρωστάμε ως «κράτος» περίπου 980 δις – κάτι δεν πάει καλά!!!
6) Λόγω της παγκοσμιοποίησης η επόμενη περιοχή μετά την Κίνα – Ινδία – Ταιβάν – Μαλαισία κλπ στην οποία θα έχουμε 12ετή συνεχή ανοδική ανάπτυξη είναι η ΑΦΡΙΚΗ, περιοχή αρκετά λιγότερο αναπτυσσόμενη από τις άλλες αναδυόμενες αγορές. Κατά συνέπεια έχουμε ως Ελλάδα μεγάλα πλεονεκτήματα τα οποία με διάφορους τρόπους προσπαθούν να μας τα «κουρέψουν» δηλαδή να μας πάρουν και τα πορτοφόλια, οι ποικιλότροποι «οικονομικοί δολοφόνοι» όπως αποκαλούνται τελευταία (π.χ. ΔΝΤ – ΤΡΟΪΚΑ Βόρειοι Ευρωπαϊστές, κ.λ.π._
– Οι εκτιμήσεις είναι ότι από μία τέτοια μακρόχρονη αναπτυξιακή πορεία στην Αφρική η Ελλάδα θα μπορούσε να αποκομίσει οφέλη της τάξεως 55% ΑΕΠ με την προϋπόθεση ότι ο πλούτος της Ελλάδας θα είναι 65% εμείς, 35% οι διάφοροι επενδυτές και όχι το αντίστροφο όπως ονειρεύονται να μας «κουρέψουν» οι ξένοι κουρείς με την συνδρομή των ντόπιων.
7) Πρέπει να σημειώσουμε ότι μετά το ΧΑΑ του 1999 – 2001 τα κέρδη των κατεχόντων επενδύθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό σε ποσά σε ομόλογα δημοσίου χρέους, που ένα π.χ. έχουν 15ετή λήξη δηλαδή, το 2010 – 2015, τότε μπορεί να υποθέσει κανείς καλοπροαίρετα ότι οι κατέχοντες είναι αυτοί που δεν επιθυμούν μία χρεοκοπία, εικονική ή ελεγχόμενη, μαζί κυρίως με μέρος μεγαλοεισαγωγέων αεριτζήδων. Πρέπει λοιπόν και αυτοί να αναλάβουν κάποτε το ρίσκο μέρους του χρέους μέσω των Κρατικών Ομολόγων που κατέχουν με ημερομηνίες λήξεως 2010 – 2015 (Το «ΜΝΗΜΟΝΙΟ» ισχύει έως το 2013).
8) Δεν υπάρχει περίπτωση ένα στο δισεκατομμύριο να δημιουργηθεί ανταγωνιστικότητα στην Ελληνική Οικονομία όταν κυρίως στο Λεκανοπέδιο της Αττικής (3.500.000 πληθυσμός) υπάρχουν περίπου 1.800.000 άτομα κηφήνες του ΑΕΠ.
ΙΙΙ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
1) Σήμερα ο παγκοσμιοποιημένος συνήθης κύκλος των επενδύσεων έχει πρόβλημα διότι τα standards (παράμετροι) των επενδύσεων έχουν σπάσει και μαζί με το αστρονομικό παγκόσμιο αντασφαλιστικό ποσόν των 28 έως 35 τρις δολαρίων (για δάνεια, ομόλογα κλπ) που δημιουργήθηκε το 2002 – 2008, και θα αυξηθεί προσεχώς στα 45 τρις ευρώ, συνθέτουν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ παγκόσμιας ανασφάλειας και επαναλαμβανόμενων αλλεργικών κρίσεων.
2) Σήμερα σε ημερήσια βάση στις αγορές διακινούνται περίπου 3 τρις δολάρια σε οτιδήποτε πιστωτικό και χρηματιστηριακό προϊόν μπορεί να φανταστεί κανείς. Άρα υπάρχει πλούτος που όμως δεν επενδύεται μεσο-μακροχρόνια και μάλιστα στην πατρίδα μας (τέτοιες επενδύσεις είναι αποτρεπτικές με το ισχύον φορολογικό σύστημα).
3) Το πιο πάνω γεγονός σε συνδυασμό με τις μεσαιωνικές παρεμβάσεις τύπου «Μέρκελ» γερμανοεβραϊκής εμπνεύσεων έτους 1930 θα επιφέρουν μεσοσταθμικά υφεσιακή κατάσταση στην Ευρώπη, τύπου «Ιαπωνίας» 1990 – 1997 (Εδώ πρέπει να σταθούμε και να σημειώσουμε ότι προς τριετίας η Μέρκελ σύνηψε ενεργειακή συμφωνία 30 ετών με τον Πούτιν για την εισαγωγή από τη Ρωσία φυσικού αερίου, σε χαμηλές τιμές, της τάξεων των 700 δις κυβικών το συμπέρασμα δικό σας). (Σήμερα 12-3-2011 οι τιμές Πετρελαίου είναι 98-105 δολ/βαρέλι).
4) Νότιο τμήμα Ευρώπης υποβαθμισμένο, άρα ανταγωνιστικό για χρυσοφόρες επενδύσεις από τον Βορρά με ταυτόχρονη αντιμετώπιση της ανταγωνιστικότητας των αναδυόμενων αγορών.
5) Αχαλίνωτη τιμολόγηση αγαθών και κυρίως του μαύρου χρυσού. Αυτή η κατάσταση ευνοεί της Βιομηχανικές χώρες και τους μεσάζοντες.
6) Πρόσφατες έρευνες στο Αφρικάνικο υπέδαφος όπου διαπιστώθηκε πλούτος αξίας 3 τρις δολαρίων.
7) Εφαρμογή μοντέλων ανάπτυξης στην Ε.Ε. με βασικό κίνητρο την εκμετάλλευση των ανθρώπινων ικανοτήτων για αισιόδοξες λύσεις και όχι λιτότητα, όπως προαναφέρθηκε, που οδηγεί σε μεταλλαγμένο μοντέλο ανάπτυξης τύπου στασιμοπληθωρισμού ΗΠΑ 1930 – 1937 και Ιαπωνίας 1990 – 1997.
8) Η φούσκα που θα δημιουργηθεί στην Κίνα – Ινδία θα ξεκινήσει το 2013 – 2014 και θα έχει σαν βάση την ανερχόμενη εργασιακή και κτηματολογική άνθηση.
9) Υφίσταται κρίση κρατικού χρέους σε όλα σχεδόν τα κράτη, αλλά υπάρχει και άφθονο παρκαρισμένο χρήμα εύχερο για επενδύσεις στα χέρια των λεγόμενων FUNDS.
10) Είσοδος την επόμενη 15ετία στην παγκόσμια μεσοαστική τάξη 800.000.000 ατόμων, κυρίως από Κίνα – Ινδία – Αφρική (με βασικό συντονιστή τις ΗΠΑ).
IV. ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1) Εκμετάλλευση δημόσιας ακίνητης περιουσίας
α) Συγκρότηση 2000 ομάδων των 10 ατόμων κάθε μία για τη δημιουργία εντός διετίας
(1) Χωροταξικού πανελλαδικής κλίμακας
(2) Δημόσιου Κτηματολογίου
(3) Δασολογίου
(4) Κτηματολογίου Φυσικών Προσώπων
(5) Κτηματολογίου Δήμων – Κοινοτήτων
(6) Κτηματολογίου Εκκλησίας
(7) Κτηματολογίου Αγροτικής γης
(8) Κτηματολογίου Υψηλής επιχειρηματικής απόδοσης π.χ. ΑΠΕ.
Αυτές οι ομάδες θα δουλεύουν νυχθημερόν, ακατάπαυστα επί μία διετία σαν να ήταν επιταγμένες σε βαριά βιομηχανία σε καιρό πολέμου.
Β) Δημιουργία κλήρων γης Δημοσίου με την ταυτόχρονη ένταξη μεγάλων εκτάσεων του Κράτους που είναι εκτός σχεδίου σε χωροταξικά οικοδομήσιμα σχήματα.
2) Εφάπαξ φόρος 8% και σε βάθος χρόνου πενταετίας επί των εισοδημάτων ή επί των καταθέσεων ύψους πάνω από 90.000 ευρώ ή έκτακτος φόρος 40 δις ευρώ επί των «10500» ατόμων με αντιστοιχία ομολόγων Ελληνικού Δημοσίου έναρξης το 2022 και λήξης το 2040.
3) Πλήρης ιδιωτικοποίηση ΟΣΕ – ΟΠΑΠ (Απόλυτα έσοδα 15 δις)
4) Μετοχοποίηση των μη άμεσων καρποφόρων τμημάτων του Δημοσίου κάτω και πάνω από τη γη, πάνω και κάτω από τη θάλασσα και τη διάθεση των μετοχών ώστε π.χ. κάθε Έλληνας να έχει μία ή δύο τουλάχιστον μετοχές ρευστοποιήσιμες σε συνδυασμό με την 2 παρ. του παρόντος κεφαλαίου.
5) Επειδή, η Τουρκία των 80.000.000 ως μέρος του G20 – ας μην έχομε αυταπάτες – δεν έχει ανάγκη την ένταξη στην Ευρώπη, θα έλεγα ότι είναι ορθολογικό να κάνουμε μία κοινοπρακτική συμφωνία σε θέματα
(α) Ισοζυγίου εργασίας – προϊόντων
(β) Ισοζυγίου μετανάστευσης
(γ) Ισοζυγίου εξοπλισμών
(δ) Ισοζυγίου ενέργειας
(ε) Ισοζυγίου κατανόησης πολιτιστικής κουλτούρας
(στ) Ισοζυγίου τεχνολογιών 3ου βιομηχανικού κύματος
(ζ) Ισοζυγίου εκμετάλλευσης πλουτοπαραγωγικών πηγών κλπ (χωρίς απεμπόληση Εθνικών Κυριαρχικών Δικαιωμάτων)
7) Αντίστοιχες ομάδες εργασίας με τις αναφερόμενες στην παρ. 1 του παρόντος κεφαλαίου με την διαφορά ότι η συγκρότηση των ομάδων θα είναι μείγμα Δημοσίου – Ιδιωτών – Επιχειρηματιών – Κοινωνικών Φορέων, για την χωροθέτηση Α.Π.Ε.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για κάθε Αιολικό Πάρκο (ΑΠΕ) 50 ΜW έχουμε εξοικονόμηση 32.500 τόνους πετρελαίου ή 50 τόνους Φ.Α. ετησίως απασχόληση κατά την κατασκευή περίπου 700 ατόμων και τη χρήση 12 μόνιμα. Όφελος νομοθετημένο για τοπικές κοινωνίες 6,5 εκ. ευρώ / 20ετία με αντιστάθμιση εκπόμπων ρύπων 128.000 τόνων CO2 και αποτροπή καταστροφής 125.000 στρεμμάτων δασικής έκτασης.
8) Έναρξη διαδικασιών με μεγάλα FUNDS του εξωτερικού ώστε στο τέλος του 2015 να επιτύχουμε μια συμφωνία χρηματοδότησης της πατρίδας μας ύψους 320 δις ευρώ, 35ετούς διάρκειας με ανταλλαγή Κρατικών Ομολόγων και με αντασφάλιση του 20 έως 50% της ονομαστικής τιμής των Ομολόγων με κρατικούς τίτλους γης και συνάμα την συμμετοχή των FUNDS στην Κοινοπραξία Ελλάδας – Τουρκίας σε ποσοστό 15%.
– Έτσι θα αποφύγουμε τον ζυγό των ημιπαράλυτων Ευρωπαϊκών Κυβερνήσεων που σκοπό έχουν
1ον το πάρε αλλά
2ον δώσε τα διπλά
(Το είδαμε, το ζήσαμε στο πετσί μας στον 1ο και 2ο Παγκόσμιο πόλεμο, Εμφύλιο, Μικρασιατική Καταστροφή κλπ).
9) Εθνική συμφωνία ύψους 20 δις ευρώ εργαζομένων – συνταξιούχων – επαγγελματικών – μικρομεσαίων επιχειρήσεων – μεγαλοεπιχειρηματιών κλπ, πλην ασθενέστερων τάξεων εισοδημάτων 8ετούς διάρκειας με αντιστάθμισμα αφορολόγητων Κρατικών Ομολόγων τριετούς διάρκειας με έναρξη ρευστοποίησης περίπου το 2020, με σκοπό να δημιουργήσουμε ισοζύγιο εργασίας και τιμών σταθερό.
Αυτή την ενέργεια την χρωστάμε στις νέες γενιές που δεν φταίνε για την σημερινή κρίση.
10) Μηδενικό φόρο για μια 15ετία σε επαναπατρισμό Ελληνικών Κεφαλαίων εφ’ όσον επενδυθούν σε Ομόλογα του Κράτους ή σε πάγια επιχειρηματικά στοιχεία του 3ου Βιομηχανικού κύματος και συνάμα από το 2012 αποφορολόγηση των συνεπών επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων.
11) Επιστροφή αναλογικά με εισοδηματικά κριτήρια και χρονικά από το τέλος του 2016 έως το 2019 των συντάξεων 13ης και 14ης και κατά 30% του 13ου και 14ου μισθού στο δημόσιο και ευρύτερο Δημόσιο Τομέα με ολοκλήρωση της επιστροφής ακόμη 20% των μισθωτών Δημοσίου από το 2020 έως το 2025.
12) Σε περίπτωση αναγκαίου Haircut (κούρεμα) των κρατικών ομολόγων κατά 15% έως 50% να δοθούν από το κράτος φοροελαφρύνσεις ή κάτι άλλο ως μπόνους π.χ. οι Τράπεζες ή φορείς ομολόγων να έχουν συντελεστές φορολογίας από 3% έως 15% κυμαινόμενους ανάλογα με το κούρεμα για μια 8ετία – 10ετία
13) Ίδρυση Δικαστικής – Φοροτενχικής – Λογιστικής Αστυνομίας (όχι μόνο φορολογικής αστυνομίας) για πάσης φύσεως οικονομικό έγκλημα πάνω από 500.000 ευρώ, υπαγόμενη σε ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ με σχετικό οργανόγραμμα και με συμβουλευτική επιτροπή από αδήλωτους ταλαντούχους φοροτεχνικούς.
14) Δημιουργία υπουργείου αποκέντρωσης ώστε το 1.800.000 εκ. ατόμων – κηφήνων που πλεονάζουν στο Λεκανοπέδιο Αττικής (Αθήνα – Πειραιά) να μετακομίσουν σε παραγωγικές περιφερειακές περιοχές της πατρίδας μας με σκοπό την εγχώρια παραγωγή και άρα αύξηση του ΑΕΠ.
15) ΦΙΛΟΔΟΞΕΣ ΟΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
Α. Κατάργηση του Α/Δ της Πολεμικής Αεροπορίας στην Χερσόνησο (έκτασης περίπου 3.000 στρεμμάτων) και εκμετάλλευση – αξιοποίηση του χώρου με ΣΔΙΤ, π.χ, για την κατασκευή πίστας Formula 1 (ετήσια έσοδα 140-200 εκατ. Ευρώ).
Μεταφορά των δικτύων υποστήριξης πτήσεων αεροσκαφών Πολιτικής Αεροπορίας στο Α/Δ Καστελίου σε συνδυασμό με την δημοπράτηση του νέου διεθνούς Α/Δ Κρήτης και έχοντας υπόψη τις αναπτυξιακές προοπτικές στην Αφρική.
Β. Εγκ/ση λειτουργία 1500-2000 MW ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και διασύνδεση των 500 MW έως 1000 MW αντίστοιχα με το ηπειρωτικό σύστημα. Σε αντιστάθμισμα το αναλογούν ποσόν ρύπων από πρόστιμα για την Κρήτη είναι της τάξεως των 720 εκ. ευρώ περίπου και μετά την τακτοποίηση προς τρίτους απομένει ποσόν 380 εκ. ευρώ για την Κρήτη.
Επίσης μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών λειτουργίας των ΑΠΕ θα έχουμε ωφέλεια στις τοπικές κοινωνίες για μια 20ετία συνολικά 4,8 Χ 36 = 168 εκ. ευρώ περίπου και τα αντίστοιχα οφέλη για όλους, όπως συνοπτικά περιγράφονται στην παράγραφο Νο 6 του «ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ», φθάνει να εξελιχθεί αυτό το project γρήγορα και με μη διαπλεκόμενη καθυστέρηση.
Γ. Την ορθοθέτηση – εκμετάλλευση με ΣΔΙΤ ή άλλους τρόπους χρηματοδότησης για 40 χρόνια, κλειστού επενδυτικού χώρου τύπου «Κλειστού Αυτοκινητόδρομου», στην Νότια Κρήτη (ΝΟΑΚ). Συγκεκριμένα το μεγαλύτερο μήκος της Ν. Κρήτης, μήκος 150 km και σε βάθος 3,5 km συνολικού εμβαδού 525.000 στρεμμάτων περίπου και εκτιμώμενης αξίας περίπου 45 δις ευρώ θα πρέπει να δοθεί σε εκμετάλλευση – αξιοποίηση μετά από Διαγωνισμό Διεθνούς ενδιαφέροντος για διεθνή FUNDS, έχοντας υπόψη ότι ο χώρος αυτός θα συνδέει ΑΦΡΙΚΗ – ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ – ΤΟΥΡΚΙΑ – ΕΥΡΑΣΙΑ με Ευρώπη κλπ και συνάμα θα έχουμε την δυνατότητα για αξιοποίηση – εκμετάλλευση της υπόλοιπης Δημόσιας περιουσίας με την ησυχία μας, χωρίς να μας την πάρουν… κοψοχρονιάς.
Από τον όλο κύκλο εργασιών του εν λόγω PROJECT, σε βάθος 15ετίας το αργότερο, πρέπει να ΔΟΘΟΥΝ ΠΟΡΟΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 2,5 δις για την Περιφέρεια Κρήτης (Χανιά 700 εκ, Ρέθυμνο 450 εκ., Ηράκλειο 900 εκ, Λασίθι 450 εκ) για αναπτυξιακούς, κοινωνικούς κλπ σκοπούς.
Συνάμα δε, θα πρέπει να υπάρχει ταμείο ταχείας αποζημίωσης τρίτων, διαδικασίας FAST – TRACK. Ανάλογες ενέργειες είχαν γίνει την περίοδο 1968 – 1969 για τον τότε Β.Ο.Α.Κ.
Για την υλοποίηση των υπόψη (α), (β), (γ) PROJECT υπάρχουν σκέψεις και δέες εύκολα πραγματοποιήσιμες, μη ανακοινώσιμες δημοσίως.
V. ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
1. Μετά την ολική ή μερική επίτευξη εντός 2ετίας ή 3ετίας των δράσεων του Κεφαλαίου «ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ» τότε σε συνδυασμό με τη φούσκα στα ακίνητα και στο ισοζύγιο εργασίας που φαίνεται να έχει αρχίσει στην Κίνα και έχοντες υπόψη το γεγονός ότι όλα συγκλίνουν στο ότι η παγκόσμια ανάπτυξη θα έχει επίκεντρο την ΑΦΡΙΚΗ με γωνιακό μαγαζί της Μεσογείου την Ελλάδα, τότε πρέπει να σκεφθούμε και τα εξής διλήμματα εντός του 2011 απαρεγκλήτως:
Α) Χρεοκοπία (με το χρέος περίπου 420 δις ευρώ – 500 δις ευρώ)
Β) Εικονική χρεοκοπία; (Αυτό το δίλημμα έπρεπε να γίνει 20-02-2010)
Γ) Ελεγχόμενη – αναχρηματοδοτούμενη χρεοκοπία φιλική ή μη;
Δ) Μερική αναδιάρθρωση χρεών φιλική ή μη σε συνδυασμό με έκδοση ευρωομολόγου;
Σημείωση: Για να βγούμε έξω από την ΟΝΕ να πάμε στη δραχμή προϋπόθεση είναι να έχουν επιτευχθεί 5-7 αξονικοί στόχοι για τους οποίους θα επανέλθουμε αναλύοντάς τους εντός του 2011.
– Σημειωτέον ότι ένα χρέος περίπου 470 δις σε βάθος δεκαετίας αναλογεί σε κάθε ενεργό Έλληνα Πολίτη, ένα βάρος των 58.000 ευρώ περίπου μετά την αφαίρεση του χρέους του 65% ΑΕΠ (ρήτρα ΟΝΕ κλπ) μιας και αρεσκόμεθα να μιλάμε με αριθμούς χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη τους ανθρώπους.
– Αυτά τα διλήμματα θα πρέπει να τα εξετάσουμε και όχι να τα δαιμονοποιήσουμε πριν μας πάει η Γερμανία της Μέρκελ κλπ στο υπό σύσταση ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΧΡΕΟΥΣ (Η καλύτερη Άμυνα είναι η Επίθεση).
- Στο σημείο αυτό, ας μου επιτραπεί να θέσω ένα ερώτημα – κουίζ.
– ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΒΑΛΑΝ ΣΤΗΝ ΟΝΕ (ΕΥΡΩ), ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΒΑΛΑΝ ΣΤΑ ΜΗΝΜΟΝΙΑ, ΑΥΤΟΊ ΜΑΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΕΝΤΕΧΝΑ ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΟΔΟ ΣΤΗ ΔΡΑΧΜΗ. ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ;
– ΜΗΠΩΣ ΣΩΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΟΔΟΣ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ «ΕΥΡΩ» ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΙΣΧΥΡΟ «ΜΑΡΚΟ» ΚΑΙ ΑΡΑ ΜΕΤΑ ΥΠΟΤΙΜΗΜΕΝΟ ΚΑΙ ΦΘΗΝΟ ΤΟ «ΕΥΡΩ»;
VI. ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
1) Λόγω της γεωφυσικής θέσης της πατρίδας μας, αυτή έχει τη δυνατότητα να γίνει
(α) τόπος διαβίωσης
(β) τόπος διαμονής
(γ) τόπος με ανταγωνιστικό φιλόξενο περιβάλλον
(δ) τόπος με λογικό επίπεδο τιμών και εργασίας (όχι όμως τιμές προϊόντων χαμηλές λόγω μετάλλαξης ή ληγμένης ημερομηνίας)
Και με τους κατέχοντες να έχουν μάθει το μάθημά τους ότι όσο και να γεμίζουν τον «κουβά» τους θα βρεθούν άλλοι που θα έχουν μεγαλύτερους, γεμισμένους «κουβάδες» (Η πλεονεξία βλάπτει σοβαρά την υγεία – τσέπη)
2) Έτσι λοιπόν απελευθερώνουμε τις επόμενες γενιές από τα δεσμά – βάρη που τους κληρονομούμε και βάζουμε πλώρη για μια Ελλάδα με διαμονόμενο τον πλούτο και οφέλη για όλους δίκαια και ανταποδοτικά. Ήρθε η ώρα να δουλέψει το DNA του ελληνικού μυαλού και όχι τα Computers και οι αριθμοί.
Υ.Γ. Για κάθε θεσμικό παράγοντα είμαι στη διάθεση για κάθε επεξήγηση.
ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ
(α) ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΧΑΝΙΑ 12-3-2011
(β) ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΙΟΥ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ