15.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

Πατάτα «Μεσσαράς και Λασιθίου» από την… Αίγυπτο – «Πληγή» για την Κρήτη οι ελληνοποιήσεις

Ημερομηνία:

Κι όμως. Αν βγει κάποιος και πει ότι θέλει να βρει σε αυτούς τους χώρους εμπορίου “πατάτα Αιγύπτου”, όλοι θα του λένε πως έχουν… μόνο ντόπια, ακόμα και σε περιόδους που ντόπια δεν υπάρχει…

Η Κρήτη μαστίζεται και πάλι από τις ελληνοποιήσεις της πατάτας, ενώ την ίδια ώρα έχει σημάνει συναγερμός στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μετά από ανάλογες καταγγελίες παραγωγών της Αχαΐας και της Ηλείας. Η εφημερίδα “Νέα Κρήτη” κατέγραψε και φέρνει στο φως της δημοσιότητας σοβαρές καταγγελίες από τους αγροτικούς φορείς της Μεσαράς, για τις ελληνοποιήσεις της πατάτας αλλά και άλλων προϊόντων, καθώς και για το αιώνιο πρόβλημα της “ψαλίδας” των τιμών!

«Τώρα είμαστε πολλοί και το ποτάμι δεν μπορεί πλέον να καλύψει τις ανάγκες μας. Η τοξική απορροή αλλά και η ρύπανση από την ταχεία αστικοποίηση, χωρίς την απαραίτητη υποδομή καθαρισμού, συμβάλλει όχι μόνο στη μόλυνση του Νείλου, αλλά και στη μείωση των αλιευμάτων», δήλωνε πρόσφατα ένας ψαράς στο Νείλο, από τα νερά του οποίου ποτίζονται πολλές ή και οι περισσότερες αιγυπτιακές πατάτες που καταναλώνουμε στην Κρήτη.

Η διαφορά των 20 λεπτών το κιλό σε σχέση με την τιμή της κρητικής πατάτας δεν αποτελεί δέλεαρ για να επιλέξει ένας καταναλωτής την αιγυπτιακή πατάτα απ’ ό,τι την πατάτα Μεσαράς ή Λασιθίου. Απλά, αγοράζει την πατάτα πιστεύοντας πως είναι από τα χώματα της Κρήτης…

«Βάζουν δηλητήρια»

Ο κόσμος έχει κάθε δικαίωμα να γνωρίζει αν η πατάτα που αγόρασε είναι αιγυπτιακή ή αν είναι πράγματι Κρήτης. Και τότε θα έχει ο ίδιος την ευθύνη της επιλογής. Είναι πολύ χαρακτηριστικά όσα καταγγέλλει στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη” ο παλιός αγροτοσυνδικαλιστής του Τυμπακίου και για πολλά χρόνια πρόεδρος της οργάνωσης Τίτος Τσαγκαράκης.

«Μα, επιτρέπεται ιδιαίτερα σήμερα να μην έχουμε επιβάλλει εμπάργκο στα οπωροκηπευτικά της Τουρκίας; Αντιθέτως, εισάγουμε μεγάλες ποσότητες σε όλα τα προϊόντα, που αφού μπουν στη χώρα μας, διακινούνται σαν ελληνικά», τόνισε.

Όσο για την πατάτα, «μια ζωή γίνεται στη χώρα μας η ελληνοποίηση της πατάτας της Αιγύπτου. Σε όλους τους πάγκους των πλανόδιων και στους πάγκους των λαϊκών μόνο αιγυπτιακή πατάτα διακινείται. Κι όμως, όλοι λένε πως πουλούν ντόπιες πατάτες. Μια ζωή τα ίδια… Και μη νομίζετε ότι η κυπριακή πατάτα είναι κυπριακή. Τουρκοκυπριακή είναι. Δηλαδή κι αυτή είναι… τούρκικη»!

Ο Τίτος Τσαγκαράκης τονίζει κατηγορηματικά: «Σε όλες τις τρίτες χώρες, δηλαδή στις χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπάρχει πρόβλημα, γιατί αυτοί δε χρησιμοποιούν τη λίστα φυτοφαρμάκων που χρησιμοποιούμε εμείς. Και ειδικά η Τουρκία χρησιμοποιεί όλα τα απαγορευμένα φάρμακα, που εμείς τα χρησιμοποιούσαμε το 1960! Κι εμείς συνεχίζουμε και κάνουμε εισαγωγές αθρόες από τη χώρα αυτή»…

«Η Πολιτεία δεν ασχολείται»

«Δεν παίζει πια η Πολιτεία το ρόλο που θα έπρεπε, να προστατεύσει και τον παραγωγό και τον καταναλωτή. Έχει αφήσει στη μοίρα του τον παραγωγό και έρμαιο των κυκλωμάτων τον καταναλωτή. Και όχι μόνο δεν υπάρχει έλεγχος, αλλά δεν υπάρχει και διάθεση ελέγχου», τονίζει κατηγορηματικά από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Τυμπακίου Βαγγέλης Τσιμπραγάκης

Σε ό,τι αφορά την πατάτα, ο Βαγγέλης Τσιμπραγάκης καταγγέλλει ότι «το κόλπο της πατάτας» είναι κάτι που συμβαίνει καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. «Οι φυτεύσεις της πατάτας στην Κρήτη είναι εποχικές. Και οι παραγωγές βγαίνουν σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές. Και στην αγορά κάποια στιγμή επέρχεται ένας κορεσμός. Δυστυχώς, οι εισαγόμενες πατάτες έχουν μια τακτική εισαγωγής. Δηλαδή υπάρχουν εισαγωγές αιγυπτιακής πατάτας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Και όταν βγαίνουν οι δικές μας, ο παραγωγός δεν μπορεί να απολαύσει μια ικανοποιητική τιμή από τη μια και από την άλλη, όταν ο κορεσμός είναι ολοκληρωτικός, δεν μπορεί ούτε να πουλήσει»…

Τόσο για την πατάτα όσο και για τα άλλα προϊόντα, ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Τυμπακίου καταγγέλλει ότι «πάνω από το 50% αυτών των προϊόντων πωλούνται σαν ελληνικά. Και σε ό,τι αφορά τις πατάτες, αυτοί που τις εισάγουν έχουν τον τρόπο να τις πλασάρουν σαν ελληνικές. Είτε αναμειγνύοντάς τις με ελληνικές, είτε φτιάχνοντάς τις έτσι που να φαίνονται σαν ελληνικές»…

Στο σημείο αυτό, να υπενθυμίσουμε ότι για να μπορέσουν τα κυκλώματα να πλασάρουν σαν ελληνικές τις πατάτες της Αιγύπτου, τις πλένουν ώστε να μη φαίνεται πάνω τους το μαύρο αιγυπτιακό χώμα.

Όργιο ελληνοποιήσεων στις λαϊκές της Αθήνας

Στις λαϊκές αγορές της Αθήνας γίνεται το… «μεγάλο “πάρτι” των ελληνοποιήσεων», όπως καταγγέλλει από την πλευρά του ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Τυμπακίου Μανόλης Ορφανουδάκης.

«Ο υποτιθέμενος παραγωγός αγοράζει πατάτες Νάξου. Δείχνει στον ελεγκτή το τιμολόγιο για το μισό τόνο της πατάτας Νάξου που αγόρασε και την ίδια ώρα διακινεί άλλους 10 τόνους πατάτας Αιγύπτου με το ίδιο τιμολόγιο. Αυτά έχουν συμβεί στις λαϊκές αγορές της Αθήνας. Έλεγχος γίνεται, αλλά όχι σε βάθος. Δηλαδή ο αρμόδιος βρίσκει ένα τιμολόγιο αγοράς και επαναπαύεται. Δεν το ψάχνει παραπέρα. Εμείς λέμε να γίνονται έλεγχοι σε όλα τα χαρτιά. Και να ξεκινά ο έλεγχος από τον παραγωγό μέχρι και τον καταναλωτή. Να γίνεται όμως και υγειονομικός έλεγχος», επισήμανε ο κ. Ορφανάκης.

«Γιατί εμάς μας υποχρεώνει η ευρωπαϊκή νομοθεσία να καλλιεργούμε με ένα συγκεκριμένο τρόπο, σύμφωνα με ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα, ενώ στις τρίτες χώρες οι παραγωγοί δεν υπόκεινται στην ίδια διαδικασία; Και κάνουν χρήση δραστικών ουσιών που επιτρέπονται στη χώρα τους, αλλά στην Ευρωπαϊκή Ένωση απαγορεύονται»…

Έτσι, όπως καταλήγει ο Μανόλης Ορφανουδάκης, μέσα από τον υγειονομικό έλεγχο στο ελληνοποιημένο προϊόν θα βρεθούν τα υπολείμματα και θα υπάρξουν κυρώσεις στα κυκλώματα που εμπλέκονται.

neakriti.gr

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ