Η Περιφέρεια Κρήτης συμμετείχε στις εργασίες του 3ου Συνεδρίου για τον Βιώσιμο Τουρισμό στη Μεσόγειο 2026 (III MED Sustainable Tourism Convention), που πραγματοποιήθηκε από 17 έως 19 Ιουνίου στη Βαρκελώνη, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου NaTour4CChange.
Το συνέδριο, με θέμα «Η μετάβαση του Τουρισμού στη Μεσόγειο», συγκέντρωσε φορείς του τουρισμού, εμπειρογνώμονες και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής από όλη τη μεσογειακή περιοχή. Κεντρικά ζητήματα της συζήτησης αποτέλεσαν οι νέες πολιτικές για τον τουρισμό, η κλιματική αλλαγή, η διαχείριση των πόρων, η ψηφιοποίηση, οι προσεγγίσεις της κυκλικής και αναγεννητικής οικονομίας, καθώς και ο ρόλος της μεσογειακής συνεργασίας στη μετάβαση προς πιο βιώσιμα, ανθεκτικά και χωρίς αποκλεισμούς μοντέλα τουρισμού.
Παράλληλα με το κύριο πρόγραμμα του συνεδρίου, ιδιαίτερη σημασία είχε η συμμετοχή εκπροσώπων της Περιφέρειας Κρήτης σε μία διαδραστική έκθεση δικτύωσης, η οποία αποτέλεσε σημείο συνάντησης φορέων τουρισμού, οργανισμών και έργων από ολόκληρη τη Μεσόγειο.
Στο πλαίσιο αυτό η Περιφέρεια Κρήτης είχε τη δυνατότητα να αναδείξει τις δράσεις που πραγματοποίησε στο πλαίσιο του έργου NaTour4CChange για την προσαρμογή της Ζάκρου και της νήσου Κουφονήσι στην κλιματική αλλαγή, καθώς και τοπικά προϊόντα της περιοχής.

Ο στόχος του έργου NaTour4CChange είναι η ανάπτυξη βιώσιμου τουρισμού σε περιοχές με ξεχωριστό φυσικό πλούτο, συνδέοντας τον τουρισμό με τη φύση με στόχο την επίλυση προβλημάτων που δημιουργούνται λόγω της κλιματικής αλλαγής μέσω λύσεων που βασίζονται στη φύση.

Η συμμετοχή της Περιφέρειας Κρήτης εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθειά της για την προώθηση ενός πιο βιώσιμου, ανθεκτικού και ανταγωνιστικού τουριστικού μοντέλου, με έμφαση στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και την ενίσχυση της τοπικής ανάπτυξης.

Την Περιφέρεια Κρήτης εκπροσώπησαν η Προϊσταμένη του Τμήματος Μετριασμού & Ενεργειακής Αποδοτικότητας Μαρία Αποστολάκη και ο εξωτερικός συνεργάτης του έργου Νίκος Ζερβός.



