Έρευνα δείχνει ότι τα κορίτσια και οι νεαρές γυναίκες ηλικίας 14-24 ετών, αναλαμβάνουν την ευθύνη για τις περισσότερες από τις δουλειές στο σπίτι κατά τη διάρκεια της πανδημίας και έχουν λιγότερο χρόνο για την εκπαίδευσή τους.
Το 66% των κοριτσιών και των νεαρών γυναικών ηλικίας μεταξύ 14-24 ετών δήλωσαν ότι ξοδεύουν περισσότερο χρόνο μαγειρεύοντας για τις οικογένειές τους, σε σύγκριση με το 31% των αγοριών και των ανδρών, που βρίσκονται στην ίδια ηλικιακή ομάδα.
Επίσης, οι νεαρές γυναίκες και τα κορίτσια περνούν περισσότερο χρόνο για να καθαρίζουν, να ψωνίζουν, να φροντίζουν τα αδέρφια τους, σύμφωνα με μια έρευνα 1.000 ανδρών και γυναικών ηλικίας 14-30 ετών που εκπονήθηκε από οργανισμό ερευνών για λογαριασμό της φιλανθρωπικής οργάνωσης Theirworld.
«Υπάρχουν αναφορές ότι η ισότητα των γυναικών θα μπορούσε να επιστρέψει σε επίπεδα προ δεκαετίας από την πανδημία και αυτό είναι μια έντονη υπενθύμιση ότι ο αγώνας για την ισότητα των φύλων συνεχίζεται» δήλωσε η Sarah Brown, στέλεχος της Theirworld.
«Τα ευρήματα αυτής της μελέτης δείχνουν πως όταν τα κορίτσια δεν έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση μπορούν εύκολα να παγιδευτούν σε παραδοσιακούς οικιακούς ρόλους που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την εκπαίδευσή τους».
Η έρευνα έδειξε, επιπλέον, ότι η μη φοίτηση στο σχολείο επηρεάζει την ψυχική υγεία. Ένα στα πέντε κορίτσια είπε ότι δυσκολευόταν, ενώ το 46% χαρακτήρισε την πρόσβαση στην ποιοτική εκπαίδευση, ως πηγή ανησυχίας. Το Theirworld, ζητά από κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο να θέσουν την εκπαίδευση, κυρίως για τα κορίτσια, στο επίκεντρο των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας, με την επέκταση των προϋπολογισμών για σχολεία, κολέγια και πανεπιστήμια.
«Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος δημιουργίας μιας πιο δίκαιης ανάκαμψης και στη συνέχεια, πιο ίσων κοινωνιών, από την ιεράρχηση της εκπαίδευσης των κοριτσιών» δήλωσε ο Justin van Fleet, πρόεδρος της Theirworld.
Μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε από το Γραφείο Εθνικών Στατιστικών, έδειξε ότι οι γυναίκες επωμίστηκαν επίσης το βάρος της σχολικής εκπαίδευσης στο σπίτι, με το 67% των γυναικών να ηγούνται σε σύγκριση με το 52% των ανδρών.
Οι μισοί από τους ερωτηθέντες ηλικίας 16-18 ετών της έρευνας, δήλωσαν επίσης ότι η σχολική εκπαίδευση στο σπίτι είχε επιβλαβείς επιπτώσεις στην ψυχική τους υγεία.