15.8 C
Chania
Tuesday, November 26, 2024

Πληθαίνουν οι καταλήψεις σχολείων στην Κρήτη – Αντιδρούν εκπαιδευτικοί στη χρήση της τηλεκπαίδευσης

Ημερομηνία:

Καλά καλά δεν άνοιξαν τα σχολεία και σήμερα για 3η μέρα κάποια από αυτά τελούν υπό κατάληψη.

Στα Χανιά υπό κατάληψη τελουν

  • Γενικού Λύκριο Ακρωτηριου
  • ΕΠΑΛ Ελευθερίου Βενιζέλου
  • 2ο ΕΠΑΛ Χανίων
  • 1ο ΕΠΑ.Λ
  • 2ο Γενικό Λύκειο
  • 5ο Γυμνάσιο

Στο Ηράκλειο υπό κατάληψη τελούν:

  • 10ο Λύκειο Ηρακλείου
  • 6ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου
  • 9ο Γυμνάσιο Ηρακλείου
  • Γυμνάσια Τυλίσου, Γαζίου, Πύργου και το Λύκειο Τυμπακίου.

Επίσης, υπάρχουν σχολεία, όπως το 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, όπου γίνονται διαπραγματεύσεις μεταξύ καθηγητών και μαθητών προκειμένου να μπουν τα παιδιά στις αίθουσες.

Οι μαθητές διαμαρτύρονται για την πολύωρη χρήση μάσκας εντός του σχολικου χώρου, τον μεγάλο συνωστισμο που παρατηρείται στις σχολικές αίθουσες αφού τα τμήματα παραμένουν πολύ μεγάλο παρά τον κίνδυνο της πανδημίας, τον χρόνο των διαλειμματων που είναι μικρός και δεν επαρκεί για τον επαρκή αερισμό των αιθουσών.

Επίσης, ειδικά στο ΕΠΑΛ Ελευθερίου Βενιζέλου υπάρχουν και το ζήτημα καθυστέρησης ολοκλήρωσης της κατασκευής υποστέγου το οποιο θα χρησιμοποιούν οι μαθητές κατά τους χειμερινούς μήνες.

Σημειώνουμε πάντως ότι η πίεση που αναμένεται να ασκήσουν οι καταλήψεις είναι μικρή αφού χρησιμοποιώντας το εργαλείο της τηλεκπαίδευσης, τα σχολεία θα συνεχίσουν να λειτουργούν ενώ οι μαθητες που συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις θα πέρνουν απουσιες! Το σύστημα webex πάντως αντιμετωπίζει προβλήματα με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις στα μαθήματα ενώ υπάρχουν πολλοί καθηγητές που αντιδρούν στη χρήση της για την πάταξη των καταλήψεων

Τι προβλέπει η νέα Υ.Α για την τηλεκπαίδευση στις καταλήψεις

Στην Υ.Α 111525/ΓΔ4 “Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-22” της 10-09-2021 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ τ.Β, 4188/10-09/2021, αναφέρονται τα εξής:

Άρθρο 2

1. Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες. Το πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθορίζεται από τον/τη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των εκάστοτε ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και κοινοποιείται στον/την οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης. Ο/Η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ ουσών, οφείλει να διασφαλίσει ότι θα παρέχεται σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στους/στις μαθητές/ τριες. Η συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών πραγματοποιείται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ ντριας σχολικής μονάδας, με τηλεδιάσκεψη ή με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο. Κατά τα λοιπά, ισχύουν αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 1 της παρούσας, καθώς και οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι οποίες έχουν σταλεί στις σχολικές μονάδες.

2. Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσία για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.

Τι είχε συμβεί πέρυσι

Παρόμοια εξέλιξη είχε σημειωθεί και πέρυσι τον Οκτώβριο, όταν η κ.Κεραμέως με δηλώσεις της   έδωσε εντολή να καταρτιστεί πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης για τους μαθητές των σχολείων που βρίσκονται σε κατάληψη. Στη συνέχεια με ΦΕΚ όρισε υποχρεωτική εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση γι΄ αυτά και, με μια εκδικητική πρακτική,  εξαίρεσε τους καταληψίες από την δυνατότητα να παρακολουθήσουν.

Ούτε πέρυσι της πέρασε όμως, καθώς η  ΑΔΕΔΥ, μετά από αίτημα της ΟΛΜΕ, προκήρυξε για τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απεργία αποχή από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία και τον αποκλεισμό από την τηλεκπαίδευση όσων μαθητών συμμετέχουν στις καταλήψεις και την καταχώριση απουσιών στους μαθητές αυτούς.

Η ΑΔΕΔΥ έστειλε εξώδικο στο υπουργείο, το οποίο ανέφερε ανάμεσα σε άλλα:

1. Η έκδοση της ως άνω κοινής υπουργικής αποφάσεως έχει ως πρόδηλο στόχο να καταστείλει με έμμεσο τρόπο τις καταλήψεις και κινητοποιήσεις των μαθητών, οι οποίοι με τα συγκεκριμένα μέσα εκφράζουν την διαμαρτυρία τους προς την Πολιτεία για την ανεπαρκή λήψη μέτρων κατά της πανδημίας και διεκδικούν την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων τους επί τω σκοπώ της διασφάλισης της ομαλής και ασφαλούς λειτουργία των σχολικών μονάδων που φοιτούν και της εκπλήρωσης της συνταγματικής υποχρέωσης του κράτους για προστασία της δημόσιας υγείας και της νεότητας.

2. Η πρόβλεψη για υποχρεωτική παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης λόγω των καταλήψεως των σχολικών μονάδων αδυνατεί να διασφαλίσει την συμμετοχή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, την στιγμή που αρκετοί μαθητές δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό, δεδομένου ότι ποσοστό της τάξεως του 30% τούτων ζει σε συνθήκες κάτω των ορίων της φτώχειας σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Οι εκπαιδευτικοί μέσης εκπαίδευσης όλο αυτό το διάστημα στάθηκαν δίπλα στους μαθητές τους, πραγματοποιώντας εξ αποστάσεως εκπαίδευση με αποκλειστικά δικά τους τεχνικά μέσα, αφού η Πολιτεία δεν τους παρείχε κανένα εξοπλισμό. Κανείς/καμία εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος ούτε να διαθέτει τέτοιο εξοπλισμό, ούτε να χρησιμοποιεί δικά του μέσα.

3. Οι ρυθμίσεις της ως άνω κοινής υπουργικής αποφάσεως επιβάλουν στους εκπαιδευτικούς να τιμωρήσουν τους μαθητές που συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις και καταλήψεις, αποκλείοντάς τους από την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και επιβάλλοντάς τους υποχρεωτικώς απουσίες για όσο χρόνο συνεχίζουν να αγωνίζονται και να διεκδικούν την ασφαλή παρουσία τους στις σχολικές αίθουσες και κατά την καθημερινή εκπαιδευτική λειτουργία στα σχολεία που φοιτούν, χωρίς να διατρέχουν τον κίνδυνο προσβολής και διασποράς του COVID 19. Ο αποκλεισμός μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία και η επιβολή απουσιών στους μαθητές που μετέχουν στις καταλήψεις διακυβεύει την ομαλή περάτωση της σχολικής χρονιάς και την αποδοτική φοίτησή τους και δεν συνάδει με τον ρόλο και τα καθήκοντα ενός εκπαιδευτικού. Ταυτόχρονα θέτει σε κίνδυνο την ενότητα του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, την σφυρηλάτηση και εμπέδωση σχέσεως εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να οδηγήσει σε πόλωση εντός των σχολικών μονάδων.

Και περικοπές μισθών…

Όπως ήταν επόμενο, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί στα υπό κατάληψη σχολεία αρνήθηκαν να εφαρμόσουν την τηλεκπαίδευση αποκλείοντας τους μαθητές και η  κ.Κεραμέως στη συνέχεια κατά την προσφιλή της τακτική, απείλησε τους εκπαιδευτικούς με περικοπές μισθών, για να λάβει νέο εξώδικο από την ΟΛΜΕ:  Η ΟΛΜΕ προειδοποιεί κάθε υπεύθυνο ότι σε περίπτωση που περικοπούν αποδοχές «θα προβούμε σε άσκηση παντός ενδίκου βοηθήματος και μέσου προς αποκατάσταση της υλικής και ηθικής βλάβης που θα υποστούν οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως από την παράνομη κατά τα ανωτέρω έκδοση πράξεως περικοπής των αποδοχών τους ενώπιον παντός αρμόδιου δικαστηρίου και αρχής και στρεφόμενοι κατά παντός υπευθύνου».

“Όπλο” των εκπαιδευτικών, η γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της ΑΔΕΔΥ κ. Μαργαρίτας Παναγοπούλου είναι ότι η πρακτική της περικοπής αποδοχών τους είναι ανεπίτρετη στην περίπτωση των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που απέχουν από την υποχρεωτική παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις υπό κατάληψη σχολικές μονάδες και από τον υποχρεωτικό αποκλεισμό μαθητών που συμμετέχουν στις καταλήψεις αυτές με ταυτόχρονη επιβολή σε τούτους απουσιών, αφού προβαίνει σε αναλογική εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 25 παρ.2 ν.4354/2015, ωσάν οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να μην προσέρχονται στον χώρο του σχολείου και στο ωράριο της παρ.8 του άρθρου 13 ν.1566/1985, κάτι που δεν συμβαίνει εν προκειμένω.

Έχουμε λοιπόν σε εξέλιξη τον δεύτερο γύρο του ιδίου “έργου” και θα δούμε πως θα εξελιχθεί. Οι εκπαιδευτικοί πάντως, αναμένεται να λάβουν ανάλογες αποφάσεις με τις περυσινές, και να συζητήσουν τα ζητήματα που προκύπτουν στη ΓΣ των προέδρων των ΕΛΜΕ το ερχόμενο Σάββατο.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Επίσκεψη του Ζάο Λέτζι, υψηλόβαθμου αξιωματούχου της Κίνας, στην Κρήτη

Ο πρόεδρος της Μόνιμης Επιτροπής του Εθνικού Λαϊκού Κογκρέσου...

Μητσοτάκης – Ρούτε: Έμφαση στην Ουκρανία, «μήνυμα» σε Τουρκία

Το μήνυμα για την ανάγκη στήριξης της Ουκρανίας ενόψει ενός δύσκολου...