Καμπανάκι χτυπάει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, καθώς υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για μη αποτελεσματικούς τεχνικούς ελέγχους οχημάτων.
Η πληθώρα των ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και το γεγονός του ελάχιστου ποσοστού απόρριψης των ελεγχόμενων αυτοκινήτων, είναι σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ οι κύριες αιτίες που συνηγορούν στους πλημμελείς ελέγχους.
«Η υπερπροσφορά μονάδων ιδιωτικών ΚΤΕΟ (πλέον των 170 σε όλη τη χώρα), σε σχέση με τα ελεγχόμενα οχήματα, έχει οδηγήσει σε πολύ χαλαρούς ελέγχους, καθώς τυχόν αυστηρή εφαρμογή των τεχνικών απαιτήσεων θα οδηγούσε σε μείωση της «δουλειάς» και άρα σε οικονομικό αδιέξοδο» υποστηρίζει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΑΑ.
Στην Αθήνα λειτουργούν σχεδόν 40 μονάδες ΚΤΕΟ με πάνω από 80 γραμμές ελέγχου, δυναμικότητα τριπλάσια των ελεγχόμενων οχημάτων (στοιχεία 2016) ή περίπου +50% μεγαλύτερη από το φόρτο που θα προέκυπτε, αν υπήρχε πλήρης προσέλευση εκ μέρους των ιδιοκτητών.
Παρά μάλιστα την υπέρ προσφορά στον τομέα του τεχνικού ελέγχου, ταυτόχρονα το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος προωθεί Προεδρικό Διάταγμα στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με το οποίο πλέον θα επιτρέπεται στα ΚΤΕΟ να εγκαθίστανται στον αστικό ιστό των πόλεων, δηλαδή σε χρήσεις γενικής κατοικίας και πολεοδομικού κέντρου και όχι εκτός, σε ζώνες χονδρεμπορίου και βιοτεχνικές όπως ισχύει σήμερα.
Λαμβάνοντας υπόψη την ήδη κορεσμένη αγορά, είναι βέβαιο ότι η ελεύθερη εγκατάσταση των ΚΤΕΟ σε προνομιακές θέσεις στα κέντρα των πόλεων θα δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερο ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα η ποιότητα των ελέγχων στα ΚΤΕΟ να υποτιμηθεί ακόμη περισσότερο.
Για να υποστηρίξει μάλιστα ο ΣΕΑΑ αυτές τις θέσεις, παραθέτει τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Υποδομών, σύμφωνα με τα οποία τα ποσοστά απόρριψης των ΚΤΕΟ, όσον αφορά στα επιβατικά οχήματα είναι μόλις 4,7% και στα ταξί 4,6%, όταν στη Γερμανία όπου η μέση ηλικία του στόλου των οχημάτων είναι η μισή των ελληνικών (7 αντί για 12.3 έτη), απορρίπτεται των 33,6% των επιβατικών αυτοκινήτων (πηγή KBA).
Δεν υπάρχει επομένως, σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, ανάγκη για αύξηση του αριθμού των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, υπάρχει όμως επείγουσα ανάγκη έναρξης ελέγχων στα υφιστάμενα ΚΤΕΟ. Παρότι προβλέπεται, ουδέποτε έχουν ελεγχθεί αιφνίδια, επί τόπου, για το κατά πόσον ασκούν αδιάβλητους ελέγχους.