12.8 C
Chania
Saturday, December 6, 2025

Πνευματικό Ημερολόγιο (Σημειώσεις για τον 21ο αιώνα): ΕΡΝΕΣΤ ΧΕΜΙΝΓΟΥΕΪ

Ημερομηνία:

Επιμέλεια – Κείμενα: Στρατής Παπαμανουσάκης

ΕΡΝΕΣΤ ΧΕΜΙΝΓΟΥΕΪ – ERNEST HEMINGWAY
(Όουκ Παρκ, Ιλινόις 1898 – Κέτσαμ, Αΐνταχο 1961)

Διάσημος αμερικανός συγγραφέας, δημοσιογράφος, εθελοντής στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, τραυματίας στην Ιταλία, ανταποκριτής στο Παρίσι, στον ισπανικό εμφύλιο και στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, μανιώδης κυνηγός, βραβείο Νομπέλ λογοτεχνίας 1954. Στα έργα του συνδυάζει την απογοήτευση της «χαμένης γενιάς» με την αισιοδοξία της ηθικής δύναμης του ανθρώπου, που αναμετράται με τον κόσμο και τα πλάσματα. Με ύφος απλό, ευθύ και ανεπιτήδευτο, δοκιμάζεται με την ύπαρξη, συνδέεται με την κοινωνία, γνωρίζει τον θάνατο με όλη τη ζωή και την αυτοκτονία του και ασκεί μεγάλη επιρροή στην παγκόσμια λογοτεχνία του 20ου αιώνα. Το διακριτικό ύφος της γραφής του Χέμινγουεϊ, η μυθοπλασία του και οι στωικοί χαρακτήρες που συνθλίβονται από τη μοίρα, αποδίδουν με κλασικό τρόπο την εικόνα της αμερικανικής λογοτεχνίας.Έργα: Τρία διηγήματα και δέκα ποιήματα (1923), Στην εποχή μας (1924), Οι χείμαρροι της ανοίξεως (1926), Ο ήλιος ανατέλλει ξανά (1926), Άνδρες χωρίς γυναίκες (1927), Αποχαιρε-τισμός στα όπλα (1929), Ο θάνατος το απόγευμα (1932), Οι πράσινοι λόφοι της Αφρικής (1935), Τα χιόνια του Κιλιμάντζαρο (1936), Να έχεις και να μην έχεις (1937), Για ποιον χτυπάει η καμπάνα (1940), Η πέμπτη φάλαγξ (1940), Από το ποτάμι και μέσα στα δέντρα (1950), Ο γέρος και η θάλασσα (1952), Μικρές ιστορίες (1972), Επικίνδυνο καλοκαίρι (1985), Ο κήπος της Εδέμ (1986).

Βιβλιογραφία: Carlos Baker, Hemingway, The writer as artist, 1972, G.B. Nelson-G. Jones, Hemingway, Life and works, 1985, Linda Wagner-Martin, An historical guide to Ernest Hemingway, 2000, Anders Hallegren, A case of identity, Ernest Hemingway, 2001, Εγκυκλοπαιδεία Πάπυρος – Λαρούς, Βικιπαίδεια.

Κινηματογράφος: Αποχαιρετισμός στα όπλα, Frank Borzage, 1932, (Γκάρυ Κούπερ), Για ποιον κτυπά η καμπάνα, Sam Wood, 1943, (Κατίνα Παξινού), Ο γέρος και η θάλασσα, John Sturges, 1958, (Σπένσερ Τρέισυ).

ΚΕΙΜΕΝΑ: ΕΡΝΕΣΤ ΧΕΜΙΝΓΟΥΕΪ, ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΚΤΥΠΑ Η ΚΑΜΠΑΝΑ (ΚΕΦ. ΜΓ΄)

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μπαράζ σεισμικών δονήσεων ανοιχτά των Χανίων – Η γεωγραφική κατανομή των Ρίχτερ

Έντονη σεισμική κινητικότητα καταγράφεται τις τελευταίες ώρες στον θαλάσσιο...