Αυτό είναι το συμπέρασμα που προκύπτει τόσο από παράγοντες της αγοράς, όσο και από στατιστικά στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Έτσι, το σύνολο των ατόμων που επισκέφτηκε την Κρήτη φέρεται να αυξήθηκε μέσα στην τελευταία τετραετία περίπου κατά 44%, καθώς από τα 3,8 εκατ. το 2013 εκτοξεύθηκε γύρω στα 5,5 εκατ. το 2017.
Σύμφωνα μάλιστα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ο αριθμός των εισερχόμενων τουριστών αναμένεται να καταγράψει νέα αξιοσημείωτη αύξηση τη φετινή χρονιά. Αντίθετα, πολύ μικρότερη ήταν η ποσοστιαία άνοδος των κλινών κατά την ίδια περίοδο (σύμφωνα με εκτιμήσεις μόλις γύρω στο 6%, από τις 165 χιλιάδες το 2013 στις 175 χιλιάδες πέρυσι).
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, δεν είναι τυχαίο το ότι αρκετές εισηγμένες εταιρείες επενδύουν ποντάροντας στις αναπτυξιακές δυνατότητες της μεγαλονήσου.
Πέρυσι για παράδειγμα είχαμε την πώληση ακινήτου από την εισηγμένη εταιρεία Καράτζης στην γερμανική Tui με σκοπό τη δημιουργία ξενοδοχείου από τον παγκοσμίως γνωστό τουριστικό όμιλο. Παράλληλα, ο όμιλος Καράτζη φέτος αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία νέας τουριστικής μονάδας, με αποτέλεσμα να διαθέτει πλέον στη Χερσόνησο του Ηρακλείου δύο ξενοδοχεία (το Nana Beach και φέτος το Nana Princess).
Στην τουριστική Κρήτη έχει επενδύσει και μια άλλη εισηγμένη εταιρεία, η Δάιος Πλαστικά, η οποία διαθέτει ξενοδοχείο στο νομό Λασιθίου μέσω της θυγατρικής της εταιρείας Hellas Holidays Hotels.
Η Ικτίνος Μάρμαρα εξαγόρασε πρόσφατα το υπόλοιπο 80% των μετοχών (από την Dolphin Capital) της εταιρείας Latirus, η οποία διαθέτει μεγάλη έκταση στο νομό Λασιθίου (δήμος Σητείας) και τώρα αναζητείται στρατηγικός επενδυτής για την τουριστική αξιοποίηση του μεγάλου αυτού συγκεκριμένου project (έχει αδειοδοτηθεί στην έκταση αυτή μεταξύ άλλων πεντάστερο ξενοδοχείο, συνεδριακό κέντρο, γήπεδο γκολφ, μαρίνα και δύο οικιστικές περιοχές).
Μεγάλη έκταση στην Μεγαλόνησο προς αξιοποίηση διαθέτει και η τοπική κατασκευαστική εταιρεία Δομική Κρήτης.
Ακούμε επίσης, πως αύξηση κεφαλαίου ύψους 8 εκατ. ευρώ μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης δρομολογεί εταιρεία που κατέχει μεγάλη έκταση σε κομβικό σημείο έξω από το Ηράκλειο, με τελικό προορισμό τη δημιουργία Mall και αριθμού μεγάλων εμπορικών καταστημάτων (boxes).
Τέλος, από την τουριστική άνοδο ευνοούνται και οι τρεις εισηγμένοι ακτοπλοϊκοί όμιλοι (Attica Group ΑΤΤΙΚΑ -1,99%, Μινωικές Γραμμές, AΝΕΚ) καθώς ο αριθμός των αφίξεων μέσω ακτοπλοϊκών εταιρειών κατά την περίοδο 2013-2017 έχει αυξηθεί στην Κρήτη κατά περίπου 30%-35%.
Στέφανος Kοτζαμάνης – euro2day.gr