19.8 C
Chania
Saturday, November 16, 2024

Ποιοι βρίσκονται πίσω από τις εταιρείες που θέλουν ν’ αγοράσουν και το αεροδρόμιο Χανίων;

Ημερομηνία:

Κατατέθηκαν λοιπόν τρεις δεσμευτικές προσφορές για για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας. Τα ποσά θα τα μάθουμε σύντομα – αλλά οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα επιδιώξει αύξηση του κινήματος.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα αεροδρόμια αυτά χωρίζονται σε 2 ομάδες:
– Την Ομάδα Α που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και
– Την Ομάδα Β που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

Το συγκεκριμένο στοιχείο έχει ενδιαφέρον. Έχει ενδιαφέρον γιατί η πρόταση αυτή είχε πρωτοτεθεί ως θέμα από την τρόικα πριν από 3 χρόνια με την κυβέρνηση να προσπαθεί να βρει στρατηγικούς επενδυτές ώστε να κατευνάσει τις τοπικές κοινωνίες – χωρίς να παραχωρήσει πλειοψηφικά δικαιώματα σε ιδιώτες. Κάτι τέτοιο δεν επιτεύχθηκε (για διάφορους λόγους ένας εκ των οποίων είναι η αλλαγή κυβερνητικής πολιτικής) με αποτέλεσμα να προχωρήσει ο “διεθνής” διαγωνισμός (το πόσο διεθνής ήταν θα το εξετάσουμε παρακάτω). Αξίζει να σημειωθεί όμως ότι πολλά από τα αεροδρόμια που περιλαμβάνονται έχουν δρομολογηθεί ή ξεκινήσει έργα αναβάθμισης ή επέκτασης (χαρακτηριστικό το παράδειγμα των αεροδρομίων των Χανίων αλλά και της Θεσσαλονίκης), ενώ αρκετά από αυτά έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Το ποιος ευνοείται είναι προφανές και δεν αξίζει να αναφέρουμε – για πολλοστή φορά.

Αυτό που θα πρέπει όμως να σημειωθεί είναι το ποιές είναι οι 3 εταιρείες που κατέθεσαν προσφορές (και για τις δύο ομάδες):

* CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε.
* FRAPORT AG- SLENTEL Ltd
* VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε.

Δηλαδή έχουμε: μια κοινοπραξία στην οποία έχει συμμετοχή εταιρεία συμφερόντων Μυτιληναίου (ΜΕΤΚΑ ΑΕ) μαζί με μια αργεντίνικη εταιρεία “συμμετοχών”, μια γερμανική (Fraport) σε κοινοπραξία με μια κυπριακή ΕΠΕ (Slentel) και τέλος μια γαλλική σε συνεργασία με εταιρεία του Μπόμπολα.
Παρατηρούμε δηλαδή τους Έλληνες μεγαλοεργολάβους να “μπαίνουν” και στα αεροδρόμια σε συνεργασία με εταιρείες μικρού ή μεσαίου μεγέθους (με εξαίρεση ίσως την Vinci) που “μύριστηκαν” ψητό και ήρθαν.

To ενδιαφέρον για τους συμμετέχοντες του διαγωνισμού είναι ότι ήδη από τον Μάιο η κοινοπραξία  FRAPORT-SLENTEL Ltd πλήρωσε εταιρεία για να κάνει μετρήσεις για τα χαρακτηριστικά του εδάφους για τον αεροδιάδρομο και τις θέσεις στάθμευσης των αεροσκαφών του αεροδρομίου Κεφαλλονιάς. Η Slentel βέβαια δεν φαίνεται πουθενά στον κόσμο να έχει επενδύσεις σε αεροδρόμια (μια αναζήτηση στο Google δεν τη δείχνει μάλιστα να έχει συμμετάσχει σε οποιοδήποτε έργο, με αυτή την ονομασία) – οπότε δε θα εκπλαγούμε αν πίσω της βρίσκεται κάποιο άλλο “μεγάλο” όνομα των Ελλήνων εργολάβων…

Όλα προς όφελος της πατρίδας; Οι επενδυτές θα βάλουν το “χέρι στην τσέπη” και θα επενδύσουν πακτωλό εκατομμυρίων ώστε τα αεροδρόμια να “μεγαλώσουν”; Σίγουρα…Το ΕΣΠΑ να είναι καλά…

nea-metra.blogspot.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ