Σε δύο πακέτα θα παραχωρηθούν τελικά τα 22 από τα 37 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ενώ με ξεχωριστή σύμβαση παραχώρησης θα προχωρήσει το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι, όπως προέκυψε από τη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ). Φιλέτο θεωρείται το αεροδρόμιο Χανίων.
Πωλητήριο σε 22 περιφερειακά αεροδρόμια βάζει η κυβέρνηση, τα οποία θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες προς εκμετάλλευση με τις πρώτες εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι θα επενδύσουν περίπου… 200.000 ευρώ για την αναβάθμιση τους.
Δύο ξεχωριστοί διαγωνισμοί θα γίνουν τελικά προκειμένου να παραχωρηθούν τα 22 από τα 37 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας για πολυετή εκμετάλλευση (30 ή 40) χρόνια, σύμφωνα με απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ. Όπως αναφέρει η «Δημοκρατία» σε δημοσίευμα της, θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες για εκμετάλλευση οι οποίοι θα επενδύσουν τουλάχιστον 200.000.000 ευρώ προκειμένου να τα αναβαθμίσουν, ενώ η ιδιοκτησία τους θα παραμείνει στο Δημόσιο.
Τα αεροδρόμια προς παραχώρηση, είναι της Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Κω, Κέρκυρας, Χανίων, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Σκιάθου, Αλεξανδρούπολης, Κάρπαθου, Χίου, Καλαμάτας, Λήμνου, Ιωαννίνων, Νέας Αγχιάλου και Αράξου.
Παράλληλα, κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ ξαναρχίζουν τις συζητήσεις με την γερμανική εταιρεία Hochtief προκειμένου να γίνει επέκταση στη σύμβαση παραχώρησης του «Ελευθέριου Βενιζέλος» και να πωληθεί το ποσοστό που κατέχει το Δημόσιο (50%).
Η εταιρεία διατηρεί το αεροδρόμιο στη λίστα των περιουσιακών στοιχείων που είναι προς πώληση και αναμένουν να κατατεθούν προσφορές έως τις 31 Μαρτίου.
Το ΤΑΙΠΕΔ και το Υπουργείο Ανάπτυξης, σχεδιάζουν να πουλήσουν τα αεροδρόμια σε ομάδες, με βάση γεωγραφικά κριτήρια, ενώ θεωρούν βέβαιο ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον για τα 13 μεγάλα αεροδρόμια, δηλαδή γι’ αυτά που εξυπηρετούν περισσότερους από 250.000 επιβάτες τον χρόνο. Σε αυτά περιλαμβάνονται οι αερολιμένες Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Χανίων, Κέρκυρας και Κω που εξυπηρετούν περισσότερους από 1 εκατομμύριο επιβάτες, ενώ την ομάδα συμπληρώνουν τα μεσαία αεροδρόμια: Ζάκυνθος, Σαντορίνη, Μυτιλήνη, Μύκονος, Σάμος, Κεφαλονιά, Άκτιο και Καβάλα, τα οποία σε ετήσια βάση έχουν επιβατική κίνηση που κυμαίνεται από 250.000 έως 1 εκατ. επιβάτες.