12.8 C
Chania
Sunday, December 22, 2024

Προσλήψεις 1000-2000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών προβλέπει τροπολογία του Φίλη

Ημερομηνία:

Σε προσλήψεις επιπλέον 1000 έως 2000 εκπαιδευτικών – από τις 19.500 προσλήψεις αναπληρωτών που ήδη δρομολογήθηκαν- προχωρεί άμεσα το υπουργείο Παιδείας, με την τροπολογία που κατέθεσε ο αρμόδιος υπουργός, Νίκος Φίλης, και αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα στη Βουλή. Πέραν αυτών, δεσμεύεται κονδύλι, ώστε να υπάρξουν εντός του σχολικού έτους προσλήψεις εκπαιδευτικών που θα καλύψουν τα κενά που θα προκύψουν στο μεταξύ.

Όπως ενημέρωσε το Σώμα ο υπουργός Παιδείας, θα επιδιωχθεί φέτος να διοριστούν στα σχολεία με κάθε τρόπο, είτε μέσω του ΕΣΠΑ ή μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, με το πρόγραμμα αναπληρωτών 19.500 αναπληρωτές, στους οποίους εντάσσονται οι ωρομίσθιοι και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό.

Με την τροπολογία, που εισηγήθηκε ο κ. Φίλης, ο αριθμός αυτός των προσλήψεων μπορεί να αυξηθεί κατά 1.000 έως 2.000 διότι τα κενά τα οποία έχουν δημιουργηθεί λόγω του προβλήματος με το ΕΣΠΑ (ειδικά στην Αττική και σε άλλες δύο Περιφέρειες) θα καλυφθούν κατά προτεραιότητα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Δεδομένου, ότι θα προκύψουν κι άλλα κενά εντός του έτους έχει προβλεφθεί ένα ποσό ειδικά για τις προσλήψεις αυτές.

Ο υπουργός Παιδείας, επισήμανε πάντως πως το πρόβλημα της Εκπαίδευσης δεν εμπίπτει σε ευκαιριακή αντιμετώπιση, αλλά απαιτούνται διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών. Προανήγγειλε συζήτηση με όλα τα κόμματα -στο πλαίσιο του Εθνικού Κοινωνικού Διαλόγου- που θα αφορά στην αναζήτηση του τρόπου ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες με μόνιμες προσλήψεις σταδιακά εντός της τετραετίας, αρχής γενομένης -με μια γενναία δόση προσλήψεων- από την επόμενη χρονιά.

Στο πλαίσιο των προσλήψεων, ο κ. Φίλης, ενημέρωσε τη Βουλή ότι έμφαση θα δοθεί στην ειδική αγωγή, στην κάλυψη των κενών στα καλλιτεχνικά σχολεία, στα δημοτικά σχολεία με όλες τις ειδικότητες, καθώς επίσης και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στους κλάδους των Φιλόλογων – Μαθηματικών και Φυσικών.

Όλη η τροπολογία

Σύμφωνα με την τροπολογία του υπουργείου Παιδείας -η οποία εισήχθη στο νομοσχέδιο για τα ΜΜΕ- επιτρέπεται η χρήση πόρων του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, καθώς και Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού, συνολικού προϋπολογισμού 151 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 18 εκατ. ευρώ βαρύνουν το έτος 2014, τα 68 εκατ. 400 χιλ. ευρώ βαρύνουν το έτος 2015 και το υπόλοιπο ποσό των 64 εκατ. 600 χιλ. ευρώ, το έτος 2016.

Η διάταξη αυτή, ισχύει από την 1η Σεπτεμβρίου 2014.

Η τροπολογία κρίνεται αναγκαία προκειμένου να καλυφθούν επείγουσες και απρόβλεπτες ανάγκες επίλυσης ζητημάτων, που αφορούν στην ομαλή λειτουργία των σχολείων για το σχολικό έτος 2015-2016 και συγκεκριμένα για την εξασφάλιση των πιστώσεων για την απασχόληση του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.

Ειδικότερα -και σύμφωνα με την Έκθεση αξιολόγησης συνεπειών της ρύθμισης εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας- η ρύθμιση κρίνεται απολύτως αναγκαία προκειμένου να καλυφθούν υφιστάμενα κενά στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με πρόσληψη εκπαιδευτικών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.

Τα κενά αυτά, προέκυψαν γιατί ο αρχικός σχεδιασμός και το σχετικό αίτημα του υπουργείου Παιδείας (από τις 27 Αυγούστου 2015), έγινε με την παραδοχή ότι για το σχολικό έτος 2015- 2016 θα είναι διαθέσιμες πιστώσεις για πρόσληψη εκπαιδευτικών, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, από τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα του ΕΣΠΑ. Όμως, η μειωμένη σημαντικά χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ, κυρίως στην Αττική, στην οποία βρίσκεται ο μισός περίπου μαθητικός πληθυσμός της χώρας (για λόγους μετακίνησης της Περιφέρειας Αττικής από την κατηγορία Περιφερειών «σταδιακής εξόδου» στην κατηγορία «περισσότερο ανεπτυγμένων περιφερειών») οδήγησε στην αδυναμία κάλυψης μεγάλου αριθμού κενών, τα οποία έχουν καλυφθεί κατά το σχολικό έτος 2014-2015 από το ΕΣΠΑ.

Κριτική από Μητσοτάκη- Λοβέρδο

Με αιχμή την σημερινή παρέμβαση του υπουργού Παιδείας, η κυβέρνηση δέχθηκε την σφοδρή κριτική του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΝΔ, Κυριάκου Μητσοτάκη, τόσο για τα πεπραγμένα της συνολικά για το προηγούμενη θητεία της, μιλώντας για την «ανεπάρκεια επτά μηνών» όσο και τα κενά στα σχολεία την τρέχουσα περίοδο, κάνοντας λόγο για ξεκάθαρες ευθύνες των υπουργών που το χειρίστηκαν. Έκανε δε λόγο για χατιρικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών από τον κ. Κουράκη προς εξυπηρέτηση των «φίλων του των συνδικαλιστών».

Όμως και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Ανδρέας Λοβέρδος, καταλόγισε ευθύνες στην προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, και στον Τάσο Κουράκη, επισημαίνοντας ότι αγνόησε την ενημέρωση που του είχε παράσχει ο ίδιος όταν αποχώρησε από το υπουργείο με αποτέλεσμα, όχι μόνο να μην υπάρξει λύση, αλλά να μεγαλώσουν πολύ τα προβλήματα. «Δεν υιοθετώ την κριτική για τους προκατόχους μου» απάντησε ο Νίκος Φίλης, ο οποίος απέδωσε τα προβλήματα στην εμπλοκή του ΣτΕ αλλά και στην αλλαγή που συντελέστηκε στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.

newpost.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την...