16.8 C
Chania
Saturday, December 21, 2024

Πρώτη φορά κοινή ευρωπαϊκή πολιτική για τον τουρισμό – Η Ελλάδα στην πρώτη γραμμή

Ημερομηνία:

Στην πρώτη του παρουσία στην Αθήνα ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού κ. Απόστολος Τζιτζικώστας απεύθυνε χαιρετισμό στο Ετήσιο Συνέδριο του ΣΕΤΕ (Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων), το οποίο φέτος έχει θέμα το Μέλλον του Τουρισμού.

Ο Επίτροπος, ξεκινώντας την ομιλία του, αφού επισήμανε ότι «είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προστέθηκε ο Τουρισμός στο χαρτοφυλάκιο ενός Επιτρόπου, γεγονός που καταδεικνύει τη σημασία που δίνει η Ευρώπη στον κλάδο», αναφέρθηκε στη μεγάλη σημασία του τουριστικού τομέα για την ελληνική οικονομία, σημειώνοντας ότι «η Ελλάδα είναι μέσα στους 10 κορυφαίους προορισμούς τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως και στους πέντε κορυφαίους προορισμούς για τους ευρωπαίους τουρίστες, αποτελώντας ίσως το πιο πετυχημένο και ανθεκτικό πεδίο επιχειρηματικής δράσης -μαζί με τη ναυτιλία- για τη χώρα, δίνοντας υπεραξία σε τομείς όπως η αγροδιατροφή, η μεταποίηση, το εμπόριο, η ενέργεια αλλά και οι επιχειρήσεις τεχνολογίας, συνεισφέροντας έτσι, άμεσα και έμμεσα σχεδόν το 30% του εγχώριου ΑΕΠ».

Εν συνεχεία, αναφέρθηκε στην δουλειά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στον τομέα, υπογραμμίζοντας ότι «έχει έρθει η ώρα να χαράξουμε ένα νέο μέλλον για τον τουρισμό, μέσα από μία σύγχρονη και βιώσιμη ευρωπαϊκή στρατηγική, πάνω στην οποία αυτή τη στιγμή δουλεύουμε εντατικά. Μία στρατηγική με την οποία θέλουμε να δώσουμε απαντήσεις στις μεγάλες προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας:

  • για το πώς διασφαλίζουμε τη βιωσιμότητα,
  • πώς θα ισορροπήσουμε την ανάπτυξη με τη διατήρηση του περιβάλλοντος και της κληρονομιάς μας,
  • πώς θα κάνουμε τον τουρισμό ακόμα πιο ωφέλιμο για όλους τους πολίτες, κρατώντας τα οφέλη κοντά στις τοπικές κοινωνίες,
  • και για το πώς θα κάνουμε πιο ελκυστικές τις θέσεις εργασίας, προσελκύοντας περισσότερους εργαζόμενους με εξειδίκευση και δεξιότητες.

Έχοντας αυτούς τους βασικούς στόχους, θα εργαστούμε για:

  • Την υποστήριξη των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, οι οποίες αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του τομέα.
  • Τη δημιουργία και ισχυροποίηση  Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμών, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών και τοπικών αρχών.
  • Την οικοδόμηση μια ενιαίας στρατηγικής μάρκετινγκ, για να προσεγγίσουμε αποτελεσματικά νέες διεθνείς αγορές και να προβάλουμε την προστιθέμενη αξία του να ταξιδεύει κάποιος στην Ευρώπη, που είναι ένας προορισμός, μοναδικός, ασφαλής, με πάρα πολλές διαφορετικές επιλογές. Η Ευρώπη είναι η δεύτερη μικρότερη, αλλά η πιο επισκέψιμη ήπειρος στον κόσμο. Είμαστε πρώτη παγκοσμίως σε επισκεψιμότητα. Στον τομέα του τουρισμού λειτουργούν περισσότερες από 3 εκατομμύρια επιχειρήσεις και απασχολούνται 20 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλη την Ευρώπη. Οι συνήθειες των ταξιδιωτών όμως αλλάζουν ραγδαία, νέες πολυπληθείς αγορές αναδύονται και ο ανταγωνισμός γίνεται ολοένα και ισχυρότερος, συνεπώς, χρειαζόμαστε ενιαία στρατηγική μάρκετινγκ για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί, να διασφαλίσουμε ότι ο “Προορισμός Ευρώπη” αντιπροσωπεύει τη βιωσιμότητα, τη μοναδικότητα και την αριστεία στις υπηρεσίες. Αυτό θα λειτουργήσει συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά για τα κράτη-μέλη και θα δημιουργήσει νέα ζήτηση και ευκαιρίες ανάπτυξης για τις εταιρείες του κλάδου.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού υπογράμμισε: «Βασικός μου στόχος είναι η οικονομική επιτυχία του τουρισμού να μεταφράζεται σε πραγματικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Επειδή σήμερα χάνουμε έσοδα από διεθνείς πλατφόρμες, οι κάτοικοι των πιο δημοφιλών προορισμών αντιμετωπίζουν αυξανόμενα κόστη στέγασης και υπηρεσιών και επειδή καταγράφονται ελλείψεις ακόμα και στην τροφοδοσία. Για αυτό η απάντησή μας πρέπει να είναι ξεκάθαρη:

  • Στήριξη της νομοθεσίας που διασφαλίζει τον δίκαιο ανταγωνισμό και τη διαφάνεια για τους φορείς του τουρισμού.
  • Ενδυνάμωση των τοπικών επιχειρήσεων για να επενδύσουν σε βιώσιμα έργα.
  • Προώθηση των περιφερειακών προϊόντων και υπηρεσιών.
  • Ενεργή συμμετοχή όλων των φορέων του τουρισμού, μαζί με τις τοπικές κοινωνίας, για την αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων, για να μένουν τα έσοδα στις τοπικές κοινωνίες, να διατηρούνται οι παραδόσεις, να βελτιώνεται διαρκώς η ποιότητα ζωής για όλους τους πολίτες».

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ