Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης κ. Γιάννης Λιονάκης με κείμενό του που συνοδεύεται από σχετικό αρχείο με αναλυτικά όλα τα στοιχεία ενημερώνει για τα τροχαία στην Κρήτη το 2021.
Όπως αναφέρει, το 2021 που μειώθηκαν οι περιόδοι όπου βρισκόμασταν σε λοκντάουν είδαμε μια πολύ μεγάλη αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων που φθάνει το 63%. Πιο συσκεκριμένα από τους 30 νεκρούς το 2020 φτάσαμε τους 49 το 2021.
Μεταξύ των νομών της Κρήτης τα Χανιά είχαν σε απόλυτο αριθμό τους περισσότερους θανάτους με 15 νεκρούς έναντι 13 στο Ηράκλειο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και το στοιχείο ότι η πλειοψηφία των θανατηφόρων τροχαίων στα Χανιά συμβαίνουν στο Δήμο Πλατανιά με 9. Η πλειοψηφία των θανατηφόρων τροχαίων στα Χανιά συνέβη στο επαρχικό δίκτυο με 8. Ακολουθεί ο ΒΟΑΚ με 5 και εντός της πόλεως 2.
Αξία έχει να τονίσουμε ότι σε σύνολο Κρήτης, 30 από τα 49 θανατηφόρα τροχαία συνέβησαν στο επαρχιακό δίκτυο και μόλις 10 στον ΒΟΑΚ. Από τα 10 που συνέβησαν στο ΒΟΑΚ, τα 9 συνέβησαν στα Χανιά (5) και Ρέθυμνο (4) ενώ μόλις 1 θανατηφόρο συνέβη στον ΒΟΑΚ στην Ανατολική Κρήτη και πιο συγκεκριμένα στο Λάσιθι, κάτι που ίσως αποτυπώνει και την καλύτερη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο ΒΟΑΚ σε αυτό το μέρος του νησιού.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το στοιχείο οτι το Λασίθι είχε τη χειροτερη χρονιά από το 1985.
Για το Ηράκλειο, το 2021 ήταν η καλύτερη χρονιά από το 1985.
Σε ποσοστό θανάτων ανά εκατομμύριο κατοίκων η αντιστοιχία ήταν: Χανιά 87, Ρέθυμνο 92, Ηράκλειο 38, Λασίθι 157.
Σύνολο νησιού: 72 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, ο μέσος όρος των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη δύσκολη χρονιά του 2019 ήταν 18 νεκροί ανά εκατομμύρια κάτοικοι οπότε ο μέσος όρος της Κρήτης είναι περιπου 7 φορές πανω.
Με θάνατο κινδυνεύουν περισσότεροι οι οδηγοί έναντι των επιβατών, οι άνδρες έναντι των γυναικών, οι άνω των 55 ετών και οι κάτω των 25.
Η ημέρα με τον υψηλότερο κίνδυνο είναι η Κυριακή, και ο μήνας Σεπτέμβριος είχε τα περισσότερα τροχαία συμβάντα.
Ο κ. Λιονάκης κλείνει με μια σημείωση που έχει την ιδιαίτερη αξία. Αν και από τις 12 τα μεσάνυχτα μέχρι τις 7 το πρωί κυκλοφορεί μόλις το 1/10 των οχημάτων στο διάστημα αυτό είχαμε τους περισσότερους νεκρούς, το 1/3 του συνόλου.
Σημαντικό επίσης στοιχεία τα επαναλαμβανόμενα θανατηφόρα τροχαία σε σημεία υψηλής επικινδυνότητας όπως με τους δύο θανάτους αναβατών μηχανής στη περιοχή ευθύνης της Τροχαίας Ηρακλείου όπου διαχρονικά και κατά μέσο όρο είχαμε πάνω από 8 κάθε χρόνο.
Ο κ. Λιονάκης επισημαίνει και την μεταφορά του προβλήματος των θανατηφόρων τροχαίων από το ΒΟΑΚ στο Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο που πρέπει να απασχολήσει τις αρχές ζητώντας επιπλέον αστυνόμευση σε αυτούς τους δρόμους.
Σημαντικό προβλημα στην Κρήτη αποτελεί και η υψηλή κατανάλωση οινοπνεύματος από οδηγούς και η εξίσου η υψηλή παραβίαση προτεραιότητας του άλλου, είτε πρόκειται για STOP είτε για εκ δεξιών προτεραιότητα.
Δείτε πατώντας ΕΔΩ τα αναλυτικά στοιχεία για όλους τους νομούς της Κρήτης
Τους στρατιωτικούς στόχους της Ρωσίας σε περίπτωση που ο πόλεμος γενικευθεί δημοσιοποίησε το ρωσικό μέσο…
Ο Βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης, σε ανάρτησή του επέκρινε δριμύτατα την απόφαση του…
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν έξι ομοσπονδίες, σωματεία κ.λπ. (μεταξύ αυτών και εργαζομένων στην ΕΥΔΑΠ…
Πανελλήνιο ρεκόρ στον αριθμό των αποβιωσάντων δοτών οργάνων καταγράφηκε φέτος, σύμφωνα με τον Ελληνικό Οργανισμό…
Οι χώρες της Ομάδας των Επτά (G7) ισχυρότερων οικονομιών του πλανήτη ζήτησαν σήμερα Τρίτη (26/11) σε δήλωσή…
Άκαμπτη η κυβέρνηση, αδιαφορεί για τις εκκλήσεις όλων των αρμόδιων φορέων που ζητούν επιτακτικά να…
This website uses cookies.