Η κίνηση χαρακτηρίζεται ακόμα ως υποτονική, σε ότι αφορά στο πετρέλαιο θέρμανσης και το επίδομα θέρμανσης φαίνεται πως δεν είναι δελεαστικό κίνητρο για αρκετούς.
Η μείωση των παραγγελιών είναι της τάξης του 82%, ενώ η όλη χρονιά αναμένεται να κλείσει με πτώση περίπου 52% σύμφωνα με τον Βαγγέλη Κώτσο, τον πρόεδρο της Ένωσης Βενζινοπωλών Χανίων. “Αν κάποιος δικαιούται επίδομα πρέπει να βάλει 600 λίτρα που κοστίζουν περίπου 800 ευρώ για να πάρει πίσω 186 ευρώ”.
Η τιμή της αμόλυβδης κυμαίνεται από 1,73 έως 1,79 ευρώ το λίτρο ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης από 1,34 έως το 1,40.
Εν τω μεταξύ, αυξάνεται το λαθρεμπόριο ναυτιλιακού καυσίμου στην Κρήτη. Από τα 4 τελωνεία σε Ηράκλειο, Χανιά, Άγιο Νικόλαο και Σητεία, εδώ και λίγο καιρό έχουν κλείσει σε Ιεράπετρα και Κίσσαμο για εξοικονόμηση πόρων. Όπως υπογραμμίζει το μέλος της ΠΟΠΕΚ Βαγγέλης Κώτσος, οι υπάλληλοι είναι λίγοι για να πραγματοποιήσουν τους απαραίτητους ελέγχους. Για παράδειγμα στο τελωνείο Ηρακλείου το τελευταίο χρόνο το προσωπικό από 54 άτομα, έχει συρρικνωθεί στα 22.
Το ναυτιλιακό πετρέλαιο είναι φθηνότερο τουλάχιστον κατά 40%-45% λόγω την μικρότερης φορολόγησης του, σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης, και όπως είναι γνωστό σύμφωνα με το νόμο, πρέπει να διατίθεται μόνο σε ναυτιλιακές εταιρείες και επαγγελματικά αλιευτικά. Επιτήδειοι βαφτίζουν το ναυτιλιακό ως θέρμανσης ή κίνησης και καρπώνονται τη φορολογία.
Ευαγγελία Ξηρουχάκη



