13.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

«Πόσους νεκρούς ακόμη θέλετε για να ενδιαφερθείτε για την Oδική Aσφάλεια;» – Κοινή ανακοίνωση από τις συλλογικότητες για τα τροχαία

Ημερομηνία:

Η ανακοίνωση έχει αποδέκτες τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, τη Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος και τη Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

ΠΟΣΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΑΚΟΜΗ ΘΕΛΕΤΕ,

ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΕΙΤΕ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

στους δρόμους των ελληνικών πόλεων και χωριών;

Αν είναι να λύνονται τα προβλήματα, μόνον όταν έχουμε νεκρούς, υπενθυμίζουμε ότι στην Ελλάδα έχουμε κάθε μήνα τόσους νεκρούς από τροχαία όσους και στο δυστύχημα των Τεμπών: 635 νεκροί το 2022, 53 νεκροί το μήνα.

Το 2021, η Ελλάδα ήταν 7η από το τέλος σε νεκρούς από τροχαία σε 32 χώρες της Ευρώπης και πολύ πάνω από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης των 27.

Έχουμε δρόμο να κάνουμε.

Παραβιάσεις κόκκινου από οδηγούς, παραβιάσεις stop, μοτοσυκλετιστές χωρίς κράνος, ηλεκτρικά πατίνια με οδηγούς παιδιά ανάμεσα σε κινούμενα οχήματα, στάθμευση σε θέσεις επικίνδυνες για την κυκλοφορία, διαβάσεις ανύπαρκτες ή σε μεγάλες αποστάσεις μεταξύ τους, συνεχή παραβίαση των διαβάσεων από τους οδηγούς, ανύπαρκτα πεζοδρόμια, ανύπαρκτες ή κακοφτιαγμένες ράμπες αναπήρων, κατάληψη πεζοδρομίων από διάφορα μικρά ή μεγάλα εμπόδια (όπως περίπτερα, εμπορεύματα, στάσεις λεωφορείων, κολώνες, κ.ά.) που συχνά υποχρεώνουν τους πεζούς να περπατούν στην άσφαλτο με αυξημένο κίνδυνο για τη σωματική τους ακεραιότητα, παράνομες διαφημιστικές πινακίδες που κατακλύζουν την Αθήνα και άλλες πόλεις εγκυμονώντας κινδύνους για πεζούς και εποχούμενους, αυτοκίνητα στη ΛΕΑ και τους λεωφορειόδρομους, υπερβάσεις των ορίων ταχύτητας, στάθμευση ακόμη και κίνηση οχημάτων στο πεζοδρόμιο – ενδεικτικά αναφέρονται τα παραπάνω – αποτελούν καθημερινό φαινόμενο.

Ζητούμε:

  • Τη δημιουργία ασφαλών διαδρομών για πεζούς και ποδηλάτες σε κάθε ελληνική πόλη ή χωριό. Έναρξη των έργων αυτών με προτεραιότητα τα πεζοδρόμια σε δρόμους μεγάλων ταχυτήτων.
  • Τήρηση των προδιαγραφών πρόσβασης: πλάτος πεζοδρομίων τουλάχιστον 1,5μ ελεύθερο από εμπόδια, με λειτουργικές ράμπες και σωστούς οδηγούς τυφλών. Μετατροπή όλων των δρόμων που δεν έχουν επαρκές πλάτος σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας με απόλυτη προτεραιότητα των πεζών και όριο ταχύτητας τα 10 χλμ/ώρα.
  • Αστυνόμευση για την τήρηση των ορίων ταχύτητας. Μέσα μείωσης ταχύτητας ( π.χ. οφιοειδής χάραξη οδών) όπου οι αστυνομικές δυνάμεις δεν επαρκούν.
  • Να προστατεύονται οι πεζόδρομοι και οι πλατείες από τα παράνομα διερχόμενα οχήματα. Οι περιπολίες ή διελεύσεις αστυνομικών σε αυτούς τους χώρους να γίνονται με μη μηχανοκίνητα μέσα, ώστε να μην δίνεται το αρνητικό παράδειγμα στους πολίτες(εξαιρείται η παρέμβαση ασθενοφόρων, πυροσβεστικών ή και αστυνομικών οχημάτων σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης).
  • Να θεσμοθετηθούν τα 30 χλμ/ώρα ως μέγιστη ταχύτητα μέσα στις πόλεις, όπως ανήγγειλε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών –παρουσία του Πρωθυπουργού– στις 3 Φεβρουαρίου 2021.
  • Να θεσμοθετηθεί το δικαίωμα των πεζών να διασχίζουν τον δρόμο σε όλες τις διασταυρώσεις, όπως και τα οχήματα. Κάθε διασταύρωση πρέπει να λειτουργεί ως διάβαση, ακόμη και αν έχει σβηστεί η διαγράμμιση.
  • Να καταργηθεί το άρθρο 43 του Κ.Ο.Κ που θεωρεί την εγκατάλειψη θύματος τροχαίου ως πλημμέλημα και όχι ως κακούργημα. Η αφαίρεση ανθρώπινης ζωής σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρείται πλημμέλημα.
  • Να γίνονται συστηματικά επαναλαμβανόμενες εκστρατείες αστυνόμευσης και ενημέρωσης για θέματα οδικής ασφάλειας, με διάρκεια τουλάχιστον ένα μήνα για κάθε θέμα.

Μετράει καθόλου για εσάς, τους υπευθύνους, η ανθρώπινη ζωή ή μόνο, όταν οι θάνατοι είναι μαζεμένοι, δυσκολεύεστε;

Τι θα κάνετε για όλα τα παραπάνω….. στην πράξη;

Και τι θα κάνετε για τα παρακάτω, που αναφέρονται ενδεικτικά;

Ø Για τις διαρκείς παραβιάσεις ταχύτητας σε όλο το οδικό δίκτυο, ιδιαίτερα στις μεγάλες λεωφόρους των αστικών κέντρων;

Ø Για οδούς που έχουν πολύ στενά, αδιάβατα λόγω εμποδίων, ή και καθόλου πεζοδρόμια (π.χ. οδός Ζαχάρωφ, Αμπελόκηποι, Αθήνα);

Ø Για τις στάσεις λεωφορείων όπου οι επιβάτες περιμένουν πάνω στο οδόστρωμα, επειδή τα πεζοδρόμια είναι ανεπαρκή (π.χ. στάσεις λεωφόρου Συγγρού, στάση Χίλτον);

Ø Για τις διασταυρώσεις μεγάλων δρόμων όπου οι πεζοί πρέπει να περιμένουν σε πολλά διαδοχικά φανάρια, για να περάσουν, με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνουν και να παγιδεύονται σε νησίδες στενές ή ανεπαρκείς, όπου κινδυνεύουν από διερχόμενα οχήματα;

Για τις διαβάσεις που αναγκάζουν τους πεζούς να επιλέγουν διαδρομές με πολλά φανάρια και πολλοί περνούν, όπως τους εξυπηρετεί, κινδυνεύοντας να τραυματιστούν από τα κινούμενα οχήματα (π.χ. Αλεξάνδρας και Βασ. Σοφίας –Κηφισίας);

Ø Για τις διαρκείς παραβιάσεις των χώρων των πεζών από οχήματα (π.χ. πεζόδρομος Πόντου, Αθήνα);

Αν μετράει καθόλου για τους υπευθύνους η ανθρώπινη ζωή …..

ΕΥΘΥΤΑ, Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου

ΜΑΜΑΔΕΣ + ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ, Ομάδα ενεργών πολιτών για την ασφαλή μετακίνηση

ΠΕΖΗ, Πρωτοβουλία για τα δικαιώματα των πεζών

SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ, Πανελλαδικός Σύλλογος

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6972608067 (Νίκος Στάππας, πρωτοβουλία ΠΕΖΗ)

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ