Στα τέλη του καλοκαιριού αναμένεται να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για το “φιλέτο” και μεγαλύτερο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), Χανιά – Χερσόνησος συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, το οποίο θα ξεκινά από τα Χανιά και φτάνει μέχρι τη Χερσόνησο, αναμένεται τον Απρίλιο.
Στη συνέχεια θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την δημοπράτηση του έργου με την υποβολή οικονομικών προσφορών από τα σχήματα που έχουν ήδη περάσει στην β΄φάση ήτοι:
1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ,
2.ΤΕΡΝΑ,
3.J&P ΑΒΑΞ,
4.VINCI,
5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA-INTERTOLL
Το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος θα είναι ένας αυτοκινητόδρομος με διόδια μήκους περίπου 163 χλμ. ο οποίος θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί βάσει σύμβασης παραχώρησης.
Όπως αναφέρει το capital το έργο περιλαμβάνει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Στις 22 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί επίσης ο διαγωνισμός για το τμήμα του ΒΟΑΚ “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”, προϋπολογισμού 186 εκατ. ευρώ.
Το τμήμα αυτό του ΒΟΑΚ επίσης προβλέπεται να χρηματοδοτηθεί με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027.
Υπενθυμίζεται ότι μέσα στον Ιανουάριο έγινε και ο διαγωνισμός για το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη, για το οποίο δόθηκε μόνο μία προσφορά από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Το τμήμα αυτό, συνολικού μήκους 22,4 χιλιομέτρων εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης και ως εκ τούτου υπόκειται σε ένα ιδιαίτερα σφιχτό χρονοδιάγραμμα καθώς εντός Φεβρουαρίου θα πρέπει να έχει ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος του έργου, έως το καλοκαίρι του 2023 θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις και το έργο να έχει κατασκευαστεί και να λειτουργεί έως το τέλος του 2025.
Η συμμετοχή του Δημοσίου στο έργο είναι 90 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.