Οργή και προβληματισμό προκαλεί η καταγγελία που έφτασε στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, αναδεικνύοντας ζητήματα κοινωνικής αναλγησίας εν μέσω ενεργειακής κρίσης.
Ένα περιστατικό που εγείρει σοβαρά ερωτήματα για τις πρακτικές που ακολουθούνται στη διαχείριση των ληξιπρόθεσμων (και μη) οφειλών ηλεκτρικής ενέργειας, καταγράφηκε σήμερα, 25 Νοεμβρίου 2025, στο Ρέθυμνο. Στο επίκεντρο της υπόθεσης βρίσκεται μια υπερήλικη γυναίκα, 95 ετών, η οποία βρέθηκε ξαφνικά χωρίς ρεύμα, όχι λόγω ασυνέπειας, αλλά –σύμφωνα με την καταγγελία– λόγω μιας πρόωρης και αδικαιολόγητης ενέργειας του διαχειριστή δικτύου.
Το χρονικό της «πρόωρης» διακοπής
Την υπόθεση έφερε στο φως ο γιος της 95χρονης, αγρότης και κτηνοτρόφος της περιοχής, ο οποίος διαμένει μαζί της και έχει αναλάβει τη φροντίδα της. Σύμφωνα με την επίσημη καταγγελία που κατέθεσε στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ (ή εντολοδόχος εργολάβος) προχώρησε στη διακοπή της ηλεκτροδότησης της οικίας για οφειλή διμήνου ύψους 320 ευρώ.
Το στοιχείο ωστόσο που καθιστά το περιστατικό αξιοσημείωτο και προκαλεί την αντίδραση του καταγγέλλοντος, είναι η χρονική στιγμή της διακοπής. Όπως υποστηρίζει ο ίδιος, η ενέργεια πραγματοποιήθηκε «μια μέρα πριν την λήξη της ημερομηνίας προσδιορισμού της πληρωμής». Ο πολίτης τονίζει μάλιστα πως είναι διαχρονικά συνεπής στην εξόφληση των λογαριασμών ρεύματος, γεγονός που καθιστά την κίνηση του ΔΕΔΔΗΕ ακόμη πιο ακατανόητη.
Κίνδυνοι για την υγεία και διαμαρτυρία
Ο γιος της ηλικιωμένης επικοινώνησε άμεσα με την αρμόδια υπηρεσία, εκφράζοντας εντονότατα τη διαμαρτυρία του. Στην επικοινωνία του κατήγγειλε τον «μη ανθρώπινο χαρακτήρα» της υπηρεσίας, υπογραμμίζοντας τους κινδύνους που εγκυμονεί μια τέτοια αιφνιδιαστική ενέργεια.
Πέρα από τις πιθανές βλάβες σε οικιακές συσκευές από την απότομη διακοπή, ο καταγγέλλων εστίασε στις σοβαρές επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει η έλλειψη ηλεκτρικού ρεύματος στην υγεία και την ασφάλεια μιας γυναίκας 95 ετών, η οποία εξαρτάται από τη φροντίδα τρίτων.
«Καμία ανοχή» από την Ένωση Καταναλωτών
Άμεση και αιχμηρή ήταν η αντίδραση της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης. Η Πρόεδρος της Ένωσης, Ιωάννα Μελάκη, χαρακτήρισε την πράξη «καταχρηστική» και «αλόγιστη», ειδικά σε μια εποχή που η κοινωνία δοκιμάζεται από οικονομικές δυσκολίες.
Η Ένωση, σε σχετικό Δελτίο Τύπου, καθιστά σαφές ότι δεν προτίθεται να δείξει καμία ανοχή σε πρακτικές που θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.
«Δεν θα υπάρξει καμία ανοχή, εκ μέρους της Ένωσης, για ενέργειες που διακινδυνεύεται η ασφάλεια και ουσία, η ζωή των χρηστών παροχής ρεύματος (θα μπορούσε να χρησιμοποιούσε μηχανή παροχής οξυγόνου), από αυταρχικές ενέργειες της ΔΕΔΔΗΕ», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.
Παράλληλα, η κα Μελάκη υπενθυμίζει ότι οι καταναλωτές έχουν κατοχυρωμένα δικαιώματα από την Εθνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία και δεσμεύεται ότι ο φορέας δεν θα επιτρέψει την παραβίαση ή την καταπάτησή τους.
Δικαίωμα στη συλλογική διεκδίκηση
Με αφορμή το περιστατικό, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης καλεί τους πολίτες να μην μένουν αδρανείς απέναντι σε αυθαιρεσίες. Οι καταναλωτές σε παγκρήτιο επίπεδο μπορούν να απευθύνονται στον φορέα για να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους συλλογικά.
Για πληροφορίες και καταγγελίες, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο 2810-92306 (Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή, ώρες 09:00 – 12:00).



