Σήμα από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αναμένουν οι Μινωικές Γραμμές ΜΙΝΟΑ-2,58% προκειμένου να δρομολογήσουν πλοίο στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά. Η εταιρεία δεν αποκαλύπτει τα πλάνα της, αλλά όπως σημειώνουν στελέχη εξακολουθούν να ισχύουν τα σχέδιά της για έκτακτη δρομολόγηση πλοίου με την έναρξη της θερινής περιόδου και τακτική δρομολόγηση από τον προσεχή Νοέμβριο.Σημειώνεται ότι οι Μινωικές Γραμμές είχαν αιτηθεί από τα μέσα του προηγούμενου Δεκεμβρίου έκτακτη δρομολόγηση πλοίου τους στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά (την οποία εξυπηρετεί μόνο η ΑΝΕΚ) από τον Ιούνιο του 2014 μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου.
Ωστόσο, στο αίτημα αυτό το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) εξέδωσε αρνητική γνώμη, καθώς θεωρεί ότι δεν υπάρχουν αυξημένες συγκοινωνιακές ανάγκες. Παράλληλα, η Minoan Lines έχει καταθέσει ετήσια δρομολόγηση πλοίου στην ίδια γραμμή από τον προσεχή Νοέμβριο (τακτική δρομολόγηση). Για την τακτική δρομολόγηση δεν χρειάζεται έγκριση του υπουργού.
Στελέχη της εταιρείας ανέφεραν χθες στη «Ν» ότι εξακολουθούν να αναμένουν την απόφαση του υπουργού στο αίτημά τους για έκτακτη δρομολόγηση. Στο μεταξύ η εταιρεία αναμένει καλύτερα αποτελέσματα για το 2014, σύμφωνα με όσα αναφέρει στην οικονομική έκθεση του διοικητικού συμβουλίου για τη χρήση 2013.
Το 2014 έναντι του 2013 το μεταφορικό έργο και τα έσοδα, τόσο στις γραμμές του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού, θα παρουσιάσουν αυξητική τάση κυρίως λόγω της δυναμικής στρατηγικής προώθησης των πωλήσεων, αναφέρει το Δ.Σ. και προσθέτει: Επίσης, το κόστος πωλήσεων και τα έξοδα διάθεσης αναμένεται να κυμανθούν στα ίδια επίπεδα με τη χρήση του 2013.
Οι τιμές των μέσων ναύλων, λόγω του έντονου ανταγωνισμού του κλάδου, εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μικρή πτωτική τάση, ενώ τα έξοδα διοίκησης για την οικονομική χρήση 2014 εκτιμάται ότι δεν θα παρουσιάσουν ουσιαστική απόκλιση σε σχέση με τα επίπεδα του 2013.
Επέκταση στην Αδριατική
Σημειώνεται ότι στη χρήση του 2103 η εταιρεία παρουσίασε έσοδα αυξημένα κατά 8,74 εκατ. στα 161,57 εκατ. ευρώ έναντι 152,83 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης χρήσης του 2012. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην απόφαση της εταιρείας για επέκταση της υφιστάμενης γραμμής της Αδριατικής (Πάτρα-Ανκόνα) μέχρι την Τεργέστη.
Τα αποτελέσματα προ Φόρων, Χρηματοδοτικών & Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) της χρήσης διαμορφώθηκαν σε κέρδη 16,08 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 7,21 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρήση του 2012.
Τα καθαρά μετά από φόρους αποτελέσματα της χρήσης διαμορφώθηκαν σε ζημίες € 14,78 εκατ. έναντι ζημιών 51,31 εκατ. ευρώ της περασμένης χρήσης.
Η κίνηση το 2013
Παράλληλα, το 2013 ήταν η πρώτη ολόκληρη χρονιά κατά την οποία η εταιρεία επέκτεινε τη δρομολογιακή σύνδεση της γραμμής Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα μέχρι το λιμάνι της Τεργέστης. Συνολικά στην Αδριατική η εταιρεία διακίνησε 377 χιλ. επιβάτες, 95 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 76 χιλ. φορτηγά οχήματα.
Στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς η εταιρεία διατήρησε την ισχυρή θέση που κατέχει και αύξησε κατά ένα σημαντικό ποσοστό το μερίδιο αγοράς σε όλες τις κατηγορίες. Συνολικά στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς, η εταιρεία διακίνησε 765 χιλ. επιβάτες, 94 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 54 χιλ. φορτηγά οχήματα.
Επίσης να σημειωθεί ότι η Minoan Lines διαθέτει μία ισχυρή ταμειακά θέση. Κατά την 31/12/2013 τα ταμειακά διαθέσιμά της ανέρχονταν σε 19,12 εκατ. ευρώ, ενώ διατηρούσε και γραμμές πίστωσης με συνεργαζόμενες τράπεζες συνολικού ορίου χορήγησης 22,00 εκατ. ευρώ.
Η ρευστότητα αυξήθηκε χάρη και στις δύο διαδοχικές αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου, 50 εκατ. ευρώ και 30 εκατ. ευρώ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος καυσίμων ξεπερνά το 50% του συνολικού κόστους εκμετάλλευσης των πλοίων.
Πηγή : naftemporiki.gr