15.8 C
Chania
Sunday, December 7, 2025

Σε κίνδυνο η συμφωνία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων

Ημερομηνία:

«Νάρκη» στη συμφωνία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων βάζουν τα έργα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, με την Fraport να αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο ακόμη και της αποχώρησής της από τον διαγωνισμό,σε περίπτωση που ξεκινήσουν τώρα τα έργα στον μοναδικό εν λειτουργία αεροδιάδρομο του «Μακεδονία».

Πρόκειται για το έργο της διασταύρωσης των διαδρόμων 16-34 με τον 10-28 του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, το οποίο υποτίθεται ότι έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από το 2006. Όμως το έργο δεν έχει ξεκινήσει ακόμη κι αν αυτό γίνει τώρα, τότε θα είναι σε εξέλιξη στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Σημειώνεται ότι ο διάδρομος 16-34 είναι ο μοναδικός εν λειτουργία διάδρομος απογειώσεων και προσγειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία».

Πληροφορίες αναφέρουν ότι σε περίπτωση που δεν βρεθεί λύση στα προβλήματα που προκαλούν τα έργα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, «η Fraport είναι υποχρεωμένη όταν παραλάβει το αεροδρόμιο Μακεδονία να το κρατήσει κλειστό, αφενός γιατί δεν έχουν τηρηθεί τα συμφωνηθέντα, και αφετέρου γιατί δεν θα μπορεί να το λειτουργήσει με ασφάλεια».

Όμως κάτι τέτοιο βάζει σε κίνδυνο όλη τη συμφωνία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, δεδομένου ότι το «Μακεδονία» είναι σημαντικός πυλώνας της επένδυσης.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επιμένει στην άμεση έναρξη του έργου, προτείνοντας στη διάρκειά του να χρησιμοποιείται ως κύριος διάδρομος απόγείωσης και προσγείωσης, οβοηθητικός διάδρομος που τροχοδρομούν τα αεροσκάφη από τον κύριο διάδρομο μέχρι το χώρο στάθμευσης.

Ωστόσο, σύμφωνα με την διαχειρίστρια αεροδρομίων, «η χρήση του τροχόδρομου ως κυρίου διαδρόμου, γεννά πολλά ερωτήματα ασφαλείας, για τρεις κυρίως λόγους: α) γιατί πρόκειται να γίνει σε περίοδο υψηλής κίνησης του αεροδρομίου, β) γιατί η χρήση του τροχόδρομου, ως κανονικού διαδρόμου, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, επιτρέπεται κάτω από πολύ ειδικές επείγουσες συνθήκες και γ) γιατί ο τροχόδρομος δεν υποστηρίζεται από ILS (Instrumental Landing System) και ραδιοβοηθήματα, έτσι οι προσγειώσεις και οι απογειώσεις θα πραγματοποιούνται μόνον οπτικά, όταν στη Θεσσαλονίκη είναι συνηθισμένα και συχνά τα προβλήματα ομίχλης.

Τουριστικοί φορείς και τοπικές αρχές ζητούν την αναβολή του έργου για μια περίοδο χαμηλής τουριστικής κίνησης, σε μια προσπάθεια να μην προκληθούν προβλήματα μεσούσης της τουριστικής περιόδου, ενώ αεροπορικές εταιρίες αλλάζουν τα σχέδια τους για το καλοκαίρι του 2017 ακυρώνοντας πτήσεις προς τη Θεσσαλονίκη και δρομολογώντας τα αεροσκάφη τους σε άλλους προορισμούς.

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Π. Πολάκης: «Υπάρχει μαύρο πολιτικό χρήμα στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ»

Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και οι αγροτικές κινητοποιήσεις, η...

Χανιά: Μπλόκο στα Μεγάλα Χωράφια, λίγο πριν τον αποκλεισμό του Αεροδρομίου | Φωτός+Βίντεο

Σε τροχιά κλιμάκωσης των κινητοποιήσεών τους εισέρχονται οι αγροτοκτηνοτρόφοι...

Δημογραφικό: Ζητούνται εργασίες «φιλικές για ηλικιωμένους» – Η άνοδος των age friendly jobs

H πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Aνάπτυξης και Ανασυγκρότησης (ΕBRD), χτυπάει...