25.7 C
Chania
Monday, October 7, 2024

Σκέψεις για κατάργηση της γραμμής Πειραιάς – Κύθηρα – Καστέλι Κισάμου

Ημερομηνία:

Μια σειρά αλυσιδωτών προβλημάτων, όπως η μείωση της επιβατικής κίνησης, η αύξηση της τιμής των καυσίμων, το μεγάλο λειτουργικό κόστος των πλοίων και το βασικότερο, η διακοπή της ροής κίνησης κεφαλαίων από τις τράπεζες προς τις εταιρείες, είναι οι κύριες αιτίες που πιθανόν θα προκαλέσουν τη διακοπή της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιά, Κύθηρα, Αντικύθηρα, Καστέλι.

Ωστόσο, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΑΠΕ, τίποτε δεν έχει ακόμα κριθεί, καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία LANE του πλοίου «Βιντσένζος Κορνάρος», που έχει σύμβαση για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, στο τέλος του μήνα αναμένεται να κάνει επισήμως γνωστές τις προθέσεις της, καθώς έχει ζητήσει απο τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, παράταση μέχρι της 28 Ιανουαρίου για την ετήσια τεχνική επιθεώρησή του πλοίου της, που βρίσκεται σε ακινησία από 1ης Νοεμβρίου του 2013.

Σε περίπτωση που η συγκεκριμένη εταιρεία δεν θα θελήσει να συνεχίσει την τακτική δρομολόγησή του πλοίου, το υπουργείο Ναυτιλίας, αναμένεται να ακολουθήσει συγκεκριμένη διαδικασία, προκειμένου να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία, ενώ δεν αποκλείεται να προχωρήσει και σε νέα προκήρυξη της συγκεκριμένης γραμμής.

Ο ακτοπλοϊκός κλάδος, πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα των τραπεζών και χρήζει συγχωνεύσεων, όχι μόνο σε καθαρά εταιρικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο δρομολογίων τόσο στην Αδριατική όσο και στο Αιγαίο, καθώς η περίοδος της αυτο-ρύθμισης της αγοράς έχει τελειώσει προ πολλού, τονίζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σύμβουλοι ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αναφερόμενος στο θέμα της γραμμής των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, είπε ότι έχει συζητηθεί εκτενώς με βουλευτές του Πειραιά, κατοίκους και φορείς των δύο νησιών και επισήμανε ότι οι κάτοικοί τους καλύπτονται ήδη με ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, μέσω Πελοποννήσου από τη Νεάπολη.

Σχετικά με το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος», ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε πως η πλοιοκτήτρια εταιρεία από τον Ιούνιο του 2013 έχει γνωστοποιήσει ότι δεν ενδιαφέρεται να συνεχίσει το δρομολόγιο. Έκανε λόγο για υψηλό μίσθωμα σε μια γραμμή που εξυπηρετεί πολύ χαμηλό αριθμό επιβατών, σημειώνοντας χαρακτηριστικά, πως είναι σχεδόν 200 ευρώ η επιδότηση ανά επιβάτη, όταν ο μεγαλύτερος όγκος αυτών που θέλουν να ταξιδέψουν προς τα εκεί, μετακινούνται οδικώς από την Πελοπόννησο μέσω του λιμανιού της Νεάπολης Βοιών.

Πρόσθεσε, επίσης, ότι στόχος του υπουργείου είναι να συνεχιστεί η επιδότηση για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, αλλά ανέφερε ότι καμία εταιρεία δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και γίνεται προσπάθεια να επιδοτηθούν γραμμές από Γύθειο όσο και από το Καστέλι για να καλυφθούν οι συγκοινωνιακές ανάγκες των Κυθήρων και των Αντικυθήρων.

Σημειώνεται ότι τα δύο νησιά εξυπηρετούνται συγκοινωνιακά από τη Νέαπολη Βοιών στην Πελοπόννησο με το επιβατηγό πλοίο «Πορφυρούσα», με έξι δρομολόγια την εβδομάδα εκτός της Πέμπτης και απο τον Πειραιά με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Βιντζέντσος Κορνάρος» δύο φορές την εβδομάδα.

newpost.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ