9.8 C
Chania
Tuesday, December 24, 2024

Σούπερ μάρκετ: Τίναξαν την… μπάνκα του δεύτερου lockdown – «Πρωταθλητές» τα υπερμάρκετ

Ημερομηνία:

Όλα τα… λεφτά μάζεψαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Με βάση τα στοιχεία της IRI, σχεδόν σε 1 δισ. ευρώ ανήλθαν τα έσοδα που συγκέντρωσαν οι μεγάλοι του λιανεμπορίου στο επίμαχο διάστημα.

Μάλιστα το ποσό αυτό θα ήταν μεγαλύτερο αν δεν υπήρχε το απαγορευτικό πώλησης σειράς προϊόντων κυρίως bazaar που επιβλήθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης για να προστατευθούν οι επιχειρήσεις που παρέμεναν κλειστές.

Με βάση τα στοιχεία της IRI, που παρουσιάζει το capital.gr, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ από τις αρχές Νοεμβρίου, οπότε και επιβλήθηκε το δεύτερο lockdown στην Ελλάδα, έως και τις 27 Δεκεμβρίου -περίοδο όπου το σύνολο του λιανεπορίου παρέμεινε επί της ουσίας κλειστό- ξεπέρασαν τα 989,19 εκατ. ευρώ.

Το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ είχαν διαμορφωθεί στα 845,24 εκατ. ευρώ. Δηλαδή το δεύτερο lockdown έφερε στα ταμεία των σούπερ μάρκετ 17% επιπλέον τζίρο ή 143,95 εκατ. ευρώ, σε απόλυτα νούμερα.
Η μοναδική εβδομάδα, κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown, όπου οι πωλήσεις δεν εμφάνισαν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης ήταν η αυτή που έληξε στις 20 Δεκεμβρίου όπου το υπόλοιπο λιανεμπόριο λειτουργούσε με τη μέθοδο του click away.

Μόνο την εβδομάδα που έληξε στις 27 Δεκεμβρίου, οι πωλήσεις τους σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 αυξήθηκαν κατά 17,8%, στα 155,23 εκατ. ευρώ προσθέτοντας επιπλέον τζίρο 23,48 εκατ. ευρώ. Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη 20,1% σημείωσε η κατηγορία των τροφίμων, οι πωλήσεις των προϊόντων για το σπίτι αυξήθηκαν κατα΄14,7%, των ειδών προσωπικής υγιεινής και περιποίησης κατά 10,3% και κατά 12,5% όλες οι άλλες κατηγορίες.

Σε ό,τι αφορά τις γεωγραφικές περιφέρειες, οι πωλήσεις στην Αττική αυξήθηκαν κατά 15,9%, κατά 19,6% στη Θεσσαλονίκη, 16,9% στην Κεντρική Ελλάδα, 19,1% στη Βόρειο Ελλάδα, 18,6% στην Πελοπόννησο και 31,8% στην Κρήτη. Τη μερίδα του λέοντος σε ότι αφορά την ποσοστιαία ανάπτυξη των πωλήσεων τους μάζεψαν τα υπερμάρκετ (25,2%), και ακολούθησαν με 18,7% τα σούπερ μάρκετ, με 14,3% τα μεσαία σούπερ μάρκετ και 14,1% τα μικρά καταστήματα του κλάδου.

topontiki.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αυτή είναι η νέα λίστα με τα 704 προϊόντα μειωμένης τιμής στα σούπερ μάρκετ

Το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε νέα λίστα προϊόντων με μειωμένες τιμές από...

Περιφέρεια Κρήτης: Ολοκληρώθηκε το φεστιβάλ για την προώθηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων

Η Περιφέρεια Κρήτης, Αυτοτελές Γραφείο Ισότητας και Περιφερειακή Επιτροπή Ισότητας...

Ηράκλειο: Πέθανε μόνος, λίγες ώρες πριν τα Χριστούγεννα…

Θλίψη προκαλεί η είδηση θανάτου ενός ανθρώπου στα χαλάσματα...

Κρήτη: Καρέ – καρέ η διάσωση της 33χρονης που δίνει μάχη για τη ζωή της

Τιτάνια μάχη για να ανασύρουν την 33χρονη Αμερικανίδα από το...