Στόχος η εφαρμογή νέου αναλογικού συστήματος χρέωσης που θα φέρει μείωση στις τιμές των διοδίων, η μετοχική παρουσία του Δημοσίου στις κοινοπραξίες που αναλαμβάνουν το έργο και η επιδίωξη ταχύτερης απόσβεσης του κόστους επένδυσης
Την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης των τεσσάρων μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας – Ολυμπίας Οδού, Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, Ε65 και Ιόνιας Οδού – «αξιοποιώντας κάθε δυνατό περιθώριο» προανήγγειλε ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Τουρισμού και Ναυτιλίας, Γιώργος Σταθάκης στην Βουλή.
Μιλώντας στην κοινοβουλευτική επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου υποστήριξε πως βασικές στοχεύσεις της αναθεώρησης είναι η εφαρμογή νέου αναλογικού συστήματος χρέωσης που θα φέρει μείωση στις τιμές των διοδίων, η μετοχική παρουσία του Δημοσίου στις κοινοπραξίες που αναλαμβάνουν το έργο και η επιδίωξη ταχύτερης απόσβεσης του κόστους επένδυσης.
Ο υπουργός είπε ότι τα προηγούμενα χρόνια επικράτησε η «φαραωνική σκέψη» σύμφωνα με την οποία η χώρα θα δημιουργήσει όλους τους αυτοκινητόδρομους μέσα σε 10 χρόνια και πως το τραπεζικό σύστημα μπορεί να υποκαταστήσει την κρατική χρηματοδότηση.
Ωστόσο, σημείωσε ότι « μετά την κρίση του 2008 το σύνολο των αυτοκινητόδρομων χρεοκόπησε, με την εξαίρεση της Αττικής Οδού. Όλοι οι άλλοι μπήκαν σε περιπέτειες για τον απλό λόγο ότι σταμάτησε η τραπεζική χρηματοδότηση».
Υποστήριξε δε ότι το κατάλληλο σύστημα είναι αυτό της Εγνατίας Οδού, μίας δημόσιας εταιρίας που διαχειρίζεται τον μεγαλύτερο οδικό άξονα της χώρας, μέσα από συμβάσεις υπεργολαβίας με ιδιωτικές εταιρίες.