Με σύνθημα «Στηρίζουμε ως καταναλωτές τις τοπικές επιχειρήσεις, στηρίζουμε την τοπική αγορά», η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης απευθύνει κάλεσμα προς όλους τους καταναλωτές να προτιμήσουν για τις Πασχαλινές τους αγορές τα τοπικά καταστήματα και τις επιχειρήσεις του νησιού.
Η Ένωση υπογραμμίζει ότι η στήριξη της τοπικής αγοράς ενισχύει την οικονομία της Κρήτης, διατηρεί θέσεις εργασίας και εξασφαλίζει καλύτερη ποιότητα και διαφάνεια στις συναλλαγές. Ταυτόχρονα, επισημαίνει την ανάγκη για προσοχή και εγρήγορση κατά τις αγορές των ημερών, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα παραπλάνησης, παρατυπιών ή ακόμη και εξαπάτησης.
Ελέγχους στις αγορές των Χανίων πραγματοποίησε η Ένωση
Στο πλαίσιο της πασχαλινής περιόδου, Κλιμάκιο της Ένωσης, με επικεφαλής την πρόεδρο κυρία Ιωάννα Μελάκη, πραγματοποίησε επίσκεψη σε σημεία αγοραστικού ενδιαφέροντος στην πόλη των Χανίων. Η επίσκεψη περιλάμβανε σούπερ μάρκετ, κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, αρτοποιεία και λοιπές εμπορικές επιχειρήσεις.
Αναφορικά με την κίνηση της αγοράς, η Ένωση διαπίστωσε ότι μέχρι στιγμής η προσέλευση των καταναλωτών είναι χαμηλή, κάτι που αποδίδεται κυρίως στο γεγονός ότι πολλοί πολίτες δεν έχουν ακόμη λάβει το δώρο του Πάσχα, ενώ αρκετοί βρίσκονται στη διαδικασία καταγραφής των αναγκών για το πασχαλινό τραπέζι και τα δώρα των βαφτιστηριών.
Η ακρίβεια προβληματίζει τους καταναλωτές
Όπως σημειώνει η Ένωση, το φετινό Πάσχα βρίσκει τους καταναλωτές ιδιαίτερα προβληματισμένους, λόγω της συνεχιζόμενης ακρίβειας και της περιορισμένης αγοραστικής τους δύναμης. Οι αυξημένες ανάγκες των ημερών απαιτούν προσεκτικό σχεδιασμό από τις οικογένειες, που καλούνται να εξυπηρετήσουν πολλαπλούς σκοπούς με περιορισμένους πόρους.
Ενδεικτικά, διαπιστώθηκε ότι οι τιμές των προϊόντων που σχετίζονται με το Πάσχα είναι αυξημένες κατά περίπου 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η Ένωση στο πλευρό του καταναλωτή – Όλο το Πάσχα «σε επιφυλακή»
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης θα βρίσκεται σε πλήρη εγρήγορση καθ’ όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών. Στόχος είναι να προλαμβάνονται και να αντιμετωπίζονται περιστατικά παραπλάνησης, αισχροκέρδειας ή καταχρηστικών πρακτικών.
Τα γραφεία της Ένωσης θα παραμείνουν κλειστά έως και την Τρίτη μετά το Πάσχα (22 Απριλίου 2025). Οι πολίτες μπορούν ωστόσο να υποβάλλουν καταγγελίες ηλεκτρονικά:
-
Μέσω της πλατφόρμας kataggeliesgov.gr
-
Ή μέσω email: epkxan@gmail.com
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης υπενθυμίζει ότι η ενημέρωση και η επαγρύπνηση αποτελούν τον καλύτερο σύμμαχο των καταναλωτών, ειδικά σε περιόδους αυξημένης ζήτησης όπως το Πάσχα.
Το ξέρουμε…
Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.
Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:
- - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
- - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.
Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.
Σας ευχαριστούμε θερμά.



