Στη Σαραγόσα (Θαραγόθa στα ισπανικά), πρωτεύουσα της αυτόνομης επαρχίας της Αραγωνίας, έχουν υιοθετήσει την αρχαία Κρητική/Μινωική αναίμακτη αθλητική επίδειξη των TAΥΡΟΚΑΘΑΨΙΩΝ (Ταυροκαθαψίων). Το ίδιο συμβαίνει και σε αρκετές περιοχές της Γαλλίας
Τα ταυροκαθάψια ήταν άθλημα της μινωικής εποχής, στο οποίο ο αθλητής εκτελούσε άλματα πάνω από τον ταύρο. Έχουν βρεθεί αρκετές παραστάσεις και στην Κρήτη (τοιχογραφίες, αγαλματίδια, σφραγίδες) αλλά και σε άλλα μέρη τηςΕλλάδας (Πύλος, Τίρυνθα) και στη Μικρά Ασία (Σμύρνη).
Η γιορτή ήταν αφιερωμένη στο θεό Ποσειδώνα. Το άθλημα, αντίθετα με την ταυρομαχία, δεν απαιτούσε το φόνο των ταύρων. Ο σκοπός του ήταν να αναδείξει την τόλμη και την ευλυγισία των αθλητών.
Τέσσερις άνδρες και γυναίκες κρατούσαν ξύλινα ρόπαλα και, τριγυρίζοντας τον ταύρο, ένας από αυτούς προσπαθούσε να ανέβει στη ράχη του ζώου και κρατώντας τα κέρατα του εκτελούσε διάφορες ακροβατικές ασκήσεις.
Η τοιχογραφία των ταυροκαθαψίων -παγκόσμια γνωστή αντιπρόσωπος της τέχνης του μινωικού πολιτισμού- τοποθετείται στη Μέση Μινωική ΙΙΙ – Ύστερη Μινωική ΙΒ (17ος-15ος Π.Κ.Ε. αι.) και βρέθηκε σε τοίχο της ανατολικής πλευράς του ανακτόρου της Κνωσού, στην αυλή του Λίθινου Στομίου.
Είναι ζωγραφική σε γυψοκονία (stucco και το ύψος της εικόνας μετά την αποκατάσταση φθάνει τα 78,2 εκ. Το θέμα του έργου είναι σκηνή ταυροπαιδιάς, στην οποία παίρνουν μέρος άνδρες και γυναίκες και περιβάλλεται από απεικονίσεις λίθων πιθανώς και αφηρημένα γραμμικά διακοσμητικά μοτίβα.
Το έργο στο σύνολό του είναι δισδιάστατο, εκτός από τις έντονες γραμμές στο στήθος, τις κνήμες και τους μηρούς των γυναικών, που προδίδουν την προσπάθεια του καλλιτέχνη να αποδώσει τον όγκο και το βάθος, στοιχείο σπάνιο για τη συγκεκριμένη περίοδο.
Οι φωτογραφίες προέρχονται από το αρχαιολογικό μουσείο του Ηρακλείου Κρήτης και τα εικονιζόμενα ευρήματα ανακαλύφθηκαν στο ανάκτορο της Κνωσού ενώ άλλες απεικονίσεις είναι πιο πρόσφατες, από γνωστούς ζωγράφους έως και φωτογραφίες από σήμερα.
Δείτε και το βίντεο:
[youtube url=”http://www.youtube.com/watch?v=lSRsPmrzjfc”]