12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Τέμπη: Οι παρεμβάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Βουλή και η «αδιαφορία» της κυβέρνησης

Ημερομηνία:

Τις κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης από τον Αύγουστο του 2020 για την κατάσταση και την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας έφερε στο προσκήνιο με τον πιο δραματικό τρόπο η τραγωδία στα Τέμπη.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ieidiseis.gr η  κυβέρνηση Μητσοτάκη μπροστά στις ηχηρές παρεμβάσεις του ΣΥΡΙΖΑ  επέλεξε να αδιαφορεί για την πραγματική κατάσταση.

«Μία υπεύθυνη πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών» σημείωνε, μεταξύ άλλων, ο, μέχρι πριν λίγες ώρες, υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση, στις 20 Φεβρουαρίου, του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου για το τρένο του Πηλίου, τον γνωστό «Μουτζούρη».

«SOS» από ΣΥΡΙΖΑ

Πολύ πρόσφατα, την 1η Αυγούστου 2022, με αφορμή τον εκτροχιασμό τρένου στη Φθιώτιδα ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς, ο αναπληρωτής τομεάρχης Χρήστος Γιαννούλης και ο αναπληρωτής τομεάρχης Έρευνας και Τεχνολογίας Γιάννης Σαρακιώτης μιλούσαν για νέο εκτροχιασμό τρένου, 200 ακόμα επιβάτες βίωσαν την κατάρρευση του σιδηροδρόμου με ευθύνη των Μητσοτάκη-Καραμανλή.

«Ο νέος εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας, έξω από την Τιθορέα αυτή τη φορά, επιβεβαιώνει αυτό που όλοι γνωρίζουμε. Ότι ο σιδηρόδρομος έχει καταρρεύσει με ευθύνη των κυρίων Μητσοτάκη και Καραμανλή. 200 επιβάτες, που ευτυχώς είναι καλά στην υγεία τους, έγιναν σήμερα μάρτυρες αλλά και θύματα της τριετούς πολιτικής αποδιοργάνωσης και καταστροφής. Δεν είναι οι πρώτοι. Δυστυχώς, δεν θα είναι και οι τελευταίοι. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο ΟΣΕ, εκτός από μια συγγνώμη, οφείλουν και εξηγήσεις για τη νέα αστοχία στα «κλειδιά» και για το αν λειτούργησε η τηλεδιοίκηση» ανέφεραν χαρακτηριστικά στη δήλωσή τους.

Παρεμβάσεις ΣΥΡΙΖΑ από το 2020 μέχρι πρόσφατα

-Στις 31 Αυγούστου 2020 τα σοβαρά ζητήματα ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου που ενέχουν κίνδυνο ατυχήματος λόγω απραξίας της κυβέρνησης στην ανάταξη και συντήρηση της υποδομής, έθιξαν 33 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτηση τους, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία της Αναπληρώτριας Τομεάρχη Μεταφορών και βουλευτή Φλώρινας του ΣΥΡΙΖΑ, Πέτης Πέρκα. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τόνιζαν τότε πως η κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής στο σύνολο του δικτύου είναι σε οριακό επίπεδο, με αποτέλεσμα, πέρα από το χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρει ο σιδηρόδρομος στους επιβάτες, να τίθενται και ζητήματα ασφαλείας και αξιοπιστίας του δικτύου, τα οποία είναι υψίστης σημασίας.

-Στις 19 Νοεμβρίου του 2021 ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς και η τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου πραγματοποίησαν συνάντηση με το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ). Κατά τη συνάντηση, οι εργαζόμενοι τόνισαν ότι ο σιδηρόδρομος έχει φτάσει σε οριακό σημείο επισημαίνοντας ζητήματα προσωπικού και υποστελέχωσης, ελλιπούς συντήρησης του δικτύου και ζητημάτων ασφαλείας για εργαζόμενους και επιβατικό κοινό, εγκατάλειψης πολλών σταθμών και αποκλεισμού αρκετών περιοχών της χώρας από δρομολόγια.

-Στις 30 Μαΐου 2022 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτησή τους στη Βουλή καταγγέλλουν την απίστευτη ταλαιπωρία των επιβατών από την κατάργηση των μεσημεριανών δρομολογίων του προαστιακού σιδηροδρόμου Λάρισας-Θεσσαλονίκης από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Κάνοντας λόγο για «εντελώς αιφνιδιαστική απόφαση» οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνουν πως «αυτή η απαράδεκτη κατάσταση έρχεται μόλις ένα χρόνο μετά την ανακήρυξη από την ΕΕ του 2021 ως “Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων” με σκοπό την προώθηση της χρήσης των τρένων ως ασφαλών και βιώσιμων μεταφορών».

-Την 1η Ιουνίου 2022 ο Χρήστος Γιαννούλης, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών στο 5ο Συνέδριο Μεταφορών και Υποδομών τονίζει πως είναι ανύπαρκτος ο σχεδιασμός για τον τομέα των μεταφορών. «Σε αντίθεση με την ΕΕ που προωθεί τη χρήση των σιδηροδρόμων ως ασφαλών και βιώσιμων μεταφορών, στη χώρα μας ο σιδηρόδρομος τα τελευταία χρόνια “γερνάει” με υποδομές που χρήζουν άμεσης συντήρησης» επισημαίνει χαρακτηριστικά το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

-Στις 5 Ιουλίου 2022 ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς σημειώνει σε δήλωση του πως «η σύμβαση δημοσίου-ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρατείνει το καθεστώς των ακυρώσεων και των καθυστερήσεων των δρομολογίων» επισημαίνοντας πως «τρία χρόνια τώρα, ο σιδηρόδρομος πληρώνει την αχρηστία της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Το σιδηροδρομικό δίκτυο μένει ασυντήρητο, κρίσιμα έργα παραμένουν “παγωμένα”, το απαραίτητο προσωπικό όλο και λιγοστεύει».

-Στις 20 Ιουλίου 2022 ο Αναπληρωτής Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Γιαννούλης μιλώντας στη Βουλή στην συζήτηση επί της έκθεσης πεπραγμένων της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων επισημαίνει πως «ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα βιώνει την τελευταία τριετία πλήρη εγκατάλειψη, χωρίς νέα έργα, χωρίς καν συντήρηση».

topontiki.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εργαζόμενοι: Ωράρια «κολλημένα» στα ‘80s – Γιατί δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας;

Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία...

Ενδοοικογενειακή βία: Περισσότερες από 15.000 γυναίκες έπεσαν θύματα το πρώτο 10μηνο του 2024

Ιδιαίτερη αύξηση στα περιστατικά για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο πρώτο...