Της Ευαγγελίας Καρεκλάκη
Ταξιδιωτικά πρακτορεία στην Κωνσταντινούπολη αναλαμβάνουν να οργανώσουν ακόμα και «πακέτα» παράνομης μεταφοράς μεταναστών και προσφύγων στο Αιγαίο και στην Μεσόγειο. Σε ένα τέτοιο ταξιδιωτικό γραφείο στην Κωνσταντινούπολη απευθύνθηκε ένας από τους μετανάστες, ο οποίος επέβαινε μαζί με δεκάδες άλλους στο ιστιοφόρο που εντοπίστηκε τις προηγούμενες ημέρες ανοιχτά των Καλών Λιμένων.
Έχει καταστεί πλέον γνωστό ότι τα κυκλώματα διακινητών …διαφημίζουν τις υπηρεσίες που παρέχουν είτε μέσω facebook, είτε με την κυκλοφορία διαφημιστικών φυλλαδίων. Όμως τώρα πια προκύπτει ξεκάθαρα ότι δεν τηρούνται ούτε τα προσχήματα, με το μεταναστευτικό να έχει γίνει «βαριά βιομηχανία» για τα διεθνή κυκλώματα που έχουν εδραιώσει την παρουσία τους στην Τουρκία και σε χώρες της βόρειας Αφρικής.
«Αν καταφέρεις να γυρίσεις πίσω, θα σου επιστρέψουμε τα χρήματα». Αυτή φέρεται να ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες του Cretalive, η ειρωνική απάντηση του υπευθύνου του ταξιδιωτικού πρακτορείου όταν ο ίδιος μετανάστης κατάφερε να επικοινωνήσει μαζί του προκειμένου να ενημερώσει ότι κινδύνευαν να πνιγούν μεσοπέλαγα λόγω βλάβης του σκάφους.
Στη δικογραφία, λίγο-πολύ, περιγράφονται σκηνές και καταστάσεις παρεμφερείς με δεκάδες άλλες δικογραφίες. Αφού συγκέντρωσαν έναν ικανοποιητικό αριθμό μεταναστών και προσφύγων στην Κωνσταντινούπολη, τους παρέλαβε πούλμαν και τους μετέφερε στην Αττάλεια της Τουρκίας.
Για κάποιες ημέρες κρύβονταν σε δάση της περιοχής και όταν έφθασε το ιστιοφόρο, υπό Αμερικανική σημαία, τους επιβίβασαν με ταχύτατες διαδικασίες, αφού προηγουμένως τους πήραν τα κινητά τους τηλέφωνα. Τα έριξαν μέσα σε μία τσάντα με την προοπτική να τους τα επιστρέψουν μόλις έφθαναν στον προορισμό τους. Αναγκάστηκαν, όπως υποστηρίζεται, να τους τα δώσουν πίσω στη διάρκεια του ταξιδιού όταν συνειδητοποίησαν ότι διέτρεχαν κίνδυνο.
Οι δύο Αιγύπτιοι, 44 και 28 ετών, που υποδείχθηκαν από τους μεταφερόμενους μετανάστες ως καπετάνιος και βοηθός καπετάνιου, πήραν χθες, όπως έγραψε το Cretalive, το δρόμο για τη φυλακή.
Ο μεν 44χρονος αρνήθηκε ότι ήταν ο καπετάνιος του σκάφους και είχε το γενικό πρόσταγμα. Ισχυρίστηκε ότι ο πραγματικός καπετάνιος πρόλαβε να το ‘σκάσει νωρίτερα με μία λέμβο. Ο 28χρονος πάλι ισχυρίστηκε ότι αναγκάστηκε να βοηθήσει τον καπετάνιο καθώς δεν είχε τη δυνατότητα να αποπληρώσει όλο το ποσό της μεταφοράς του.