14.8 C
Chania
Friday, April 26, 2024

Ταξιδιωτικό χάος στην Ευρώπη: Απεργίες, καθυστερήσεις και έλλειψη προσωπικού

Ημερομηνία:

Πολύωρες ουρές για check-in και έλεγχο επιβατών, ακύρωση πτήσεων και αποσκευές που συσσωρεύονται στα αεροδρόμια. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας απειλούν να αποχωρήσουν από πολλά ευρωπαϊκά αεροδρόμια, οι εργαζόμενοι σε μετρό και σιδηροδρόμους απεργούν επίσης. Σίγουρα δεν είναι μια ευχάριστη περίοδος για τις ευρωπαϊκές μεταφορές.

Από τις Βρυξέλλες μέχρι τη Βαρσοβία, από το Άμστερνταμ μέχρι το Λονδίνο, υπάρχουν μερικές κοινές αιτίες για την οργή και το χάος. Η ταξιδιωτική βιομηχανία ανέκαμψε πολύ πιο γρήγορα από ό,τι αναμενόταν από τα lockdown και τον COVID, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα σε εταιρείες που είχαν απολύσει χειριστές αποσκευών, πωλητές εισιτηρίων και πλήρωμα καμπίνας αεροπλάνων και τώρα δεν μπορούν να επανακάμψουν με τον ίδιο ρυθμό.

«Όλοι υποτίμησαν την ταχύτητα της ανάκαμψης» λέει αξιωματούχος της Κομισιόν και παραδέχεται: «Όσο περισσότερο τα ταξίδια επιστρέφουν στην κανονική τους λειτουργία, τόσο περισσότεροι επιβάτες θα πρέπει να εξυπηρετηθούν».

Έπειτα, υπάρχει και η άνοδος του πληθωρισμού – που προκαλείται εν μέρει από την χαλάρωση των δημοσιοοικονομικών κανόνων για τη διατήρηση της οικονομίας στη ζωή κατά τη διάρκεια της πανδημίας – με αποτέλεσμα να ωθεί τα συνδικάτα να απαιτούν απότομες αυξήσεις στους μισθούς.

Ως αποτέλεσμα, οι ταξιδιώτες αγχώνονται καθώς πλησιάζουν οι καλοκαιρινές διακοπές και οι κυβερνήσεις ανησυχούν για τον έλεγχο των προϋπολογισμών και τον περιορισμό της δημόσιας οργής.

Όλο αυτό μετατρέπεται σε ένα περίεργο παιχνίδι ευθυνών.

Οι αεροπορικές εταιρείες είναι θυμωμένες καθώς λένε ότι κατέθεσαν τα καλοκαιρινά τους δρομολόγια στα τέλη Μαρτίου, δίνοντας στα αεροδρόμια αρκετό χρόνο για να στελεχωθούν. Τα αφεντικά των αεροδρομίων από πλευράς τους υποστηρίζουν ότι χρειάζονται έως και 16 εβδομάδες για να λάβουν άδεια ασφαλείας για τους εργαζομένους, γεγονός που καθιστά δύσκολη τη γρήγορη αύξηση του εργατικού δυναμικού.

«Βγαίνουμε από μια πανδημία, δεν υπάρχει εγχειρίδιο για αυτό», δήλωσε στο Politico, η Virginia Lee από το λόμπι του αεροδρομίου ACI Europe. «Ήμασταν στη μέση της εξάπλωσης της Omicron και οποιοσδήποτε πίστευε ότι θα έπρεπε να είχαμε προχωρήσει σε προσλήψεις εν μέσω πανδημίας — είτε έχετε μια κρυστάλλινη σφαίρα είτε είναι βαθιά απερίσκεπτος».

Μη φιλικοί ουρανοί

Όποιος σχεδιάζει να πετάξει καλύτερα να κάνει λίγη υπομονή.

Τη Δευτέρα, το αεροδρόμιο των Βρυξελλών αναγκάστηκε να ακυρώσει και τις 232 προγραμματισμένες πτήσεις που αναχωρούσαν λόγω απεργίας του προσωπικού ελέγχου.

«Είναι μια περίπλοκη εβδομάδα», δήλωσε η Nathalie Pierard, εκπρόσωπος του αεροδρομίου των Βρυξελλών, προσθέτοντας ότι «τέτοιες ενέργειες προφανώς δεν λειτουργούν προς όφελός μας» για έναν κλάδο που αγωνίζεται να επιστρέψει στην καθημερινή του ζωή μετά από μια επιζήμια πανδημία. «Είμαστε λιγότερο από δύο εβδομάδες μακριά από τις καλοκαιρινές διακοπές και επομένως έχουμε όλο και περισσότερους επιβάτες».

Η απεργία στο αεροδρόμιο ήταν μέρος μιας γενικής απεργίας στο Βέλγιο που επηρέασε επίσης τμήματα του δικτύου αστικών συγκοινωνιών των Βρυξελλών.

Η Geneviève Frydman, η οποία εργάζεται στη διαχείριση κινδύνων για την Amazon, ήταν ένας από τους πολλούς εγκλωβισμένους επιβάτες. Επρόκειτο να πετάξει από την Πράγα στις Βρυξέλλες το απόγευμα της Δευτέρας, αλλά ειδοποιήθηκε στις 23.00 το βράδυ της Κυριακής ότι η πτήση της ακυρώθηκε.

"google ad"

«Η απογοήτευσή μου ήταν ότι δεν υπήρχε υποστήριξη για τους επιβάτες. Ήταν πολύ ένα «δεν μπορούμε να σας βοηθήσουμε, δεν υπάρχει λύση για το πώς μπορούμε να σας βοηθήσουμε, δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα που μπορούμε να σας παρέχουμε», είπε. «Όχι μόνο είστε εγκλωβισμένοι σε διαφορετική χώρα, αλλά δεν σας παρέχεται καμία καθοδήγηση από την αεροπορική εταιρεία, την οποία εμπιστευτήκατε για να σας βοηθήσει να επιστρέψετε στο σπίτι».

Η κατάσταση στις Βρυξέλλες, που αποτελούν περιφερειακό κόμβο και το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του Βελγίου, είναι απλώς ένα στιγμιότυπο του τι συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη.

Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ έχει επιβάλει ανώτατο όριο στις πτήσεις που θα διαχειρίζεται λόγω έλλειψης προσωπικού.

Εργαζόμενοι τόσο της Ryanair όσο και της Brussels Airlines έχουν ανακοινώσει απεργίες για αυτήν την εβδομάδα, ενώ η Lufthansa έχει ήδη καταργήσει 1.000 πτήσεις του Ιουλίου εν μέσω ελλείψεων προσωπικού και συμφόρησης στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Γερμανίας.

Εν τω μεταξύ, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους easyJet δήλωσε ότι αναγκάστηκε να κόψει χιλιάδες πτήσεις που είχαν προγραμματιστεί για αυτό το καλοκαίρι. Τη Δευτέρα, το αεροδρόμιο Χίθροου ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρείες να ακυρώσουν το 10 % των πτήσεων εξαιτίας των ελλείψεων προσωπικού και άφησαν τους επιβάτες να περιμένουν για ώρες για να παραλάβουν τις αποσκευές τους.

Τα αφεντικά του κλάδου λένε ότι ένα μεγάλο μέρος του προβλήματος είναι ότι το προσωπικό που έφυγε με αναστολή ή απολύθηκε εντελώς κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αποφάσισε να μην επιστρέψει σε έναν κλάδο που προσφέρει χαμηλούς μισθούς και δύσκολες συνθήκες εργασίας.

«Ολόκληρος ο κλάδος έχει υποφέρει πολύ», είπε ο Pierard. «Έγιναν απολύσεις και τώρα σιγά σιγά ψάχνουμε ξανά προσωπικό γιατί η ανάκαμψη είναι σε εξέλιξη».

Σε αυτό, όπως γράψαμε και πιο πάνω προστίθεται και η απαίτηση των εργαζομένων για αύξηση στους μισθούς, γεγονός που υποκινείται από την αύξηση του πληθωρισμού.

Το Ηνωμένο Βασίλειο προετοιμάζεται για μια τριήμερη απεργία των σιδηροδρόμων που ξεκινά την Τρίτη, στην οποία θα συμμετέχουν περίπου 40.000 εργαζόμενοι και θα εκτελείται μόνο το 1/5 των προγραμματισμένων δρομολογίων. Τα συνδικάτα θέλουν αύξηση μισθών κατά 7%, ενώ η κυβέρνηση διστάζει.

«Ο πληθωρισμός αν φέρει αυξήσεις των μισθών θα οδηγήσει σε μια σπείρα που θέλουμε να αποφύγουμε», δήλωσε στο BBC ο υπουργός Οικονομικών Σάιμον Κλαρκ.

Ορισμένοι Ιταλοί εργαζόμενοι στις μεταφορές αποχώρησαν την Παρασκευή λόγω μισθολογικής διαφωνίας, που επηρεάζει τα τρένα, τα λεωφορεία και τα πορθμεία.

Στην Βαρσοβία, από την άλλη, αυξάνονται οι εντάσεις μεταξύ των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και της Υπηρεσίας Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας της Πολωνίας. Οι δύο πλευρές συνήψαν μια προσωρινή συμφωνία τον Απρίλιο, αποτρέποντας την απεργία με αιτήματα τους μισθούς και τις συνθήκες εργασίας μετά την πανδημία COVID-19 που θα είχαν «ακρωτηριάσει» τις αεροπορικές υπηρεσίες στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Τώρα τα συνδικάτα διαμαρτύρονται ότι ο οργανισμός δεν κράτησε τη συμφωνία από πλευράς του και απειλούν να παραιτηθούν.

Με τους ανθρώπους σε όλη την ήπειρο να είναι όλο και πιο απογοητευμένοι και θυμωμένοι, τα αφεντικά των συνδικάτων ελπίζουν ότι οι επιβάτες δεν θα ξεσπάσουν στους εργαζομένους.

«Οι εργαζόμενοι στην αεροπορία δεν αντέχουν άλλο», είπε η Livia Spera από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές. «Βρίσκονται υπό σημαντική πίεση εδώ και αρκετό καιρό και είναι σαφές ότι έχει φτάσει πλέον το σημείο βρασμού».

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Π. Πολάκης: «Μας ταΐζει σανό ο Μητσοτάκης!»

Σχολιάζοντας την κατάσταση με τις τιμές των καυσίμων, ο...

Η Ελλάδα καταγράφει το δεύτερο χαμηλότερο ποσοστό απασχόλησης στην ΕΕ

Το δεύτερο χαμηλότερο ποσοστό απασχόλησης στην ΕΕ καταγράφει η Ελλάδα το...