13.8 C
Chania
Sunday, December 22, 2024

Την άνοιξη η έναρξη λειτουργίας του πρώτου ελληνικού υδατοδρομίου στην Κέρκυρα – Επόμενος στόχος η Κρήτη

Ημερομηνία:

Την άνοιξη του 2015 αναμένεται να λειτουργήσει το πρώτο ελληνικό υδατοδρόμιο στην Κέρκυρα, προκειμένου να υποδεχτεί τουρίστες την πασχαλινή περίοδο. «Κλειδί» για τη λειτουργία του θα αποτελέσει η αδειοδότηση και άλλων υδατοδρομίων στην ευρύτερη περιοχή.

Έπειτα από την υπογραφή της απόφασης για την ίδρυση στην Κέρκυρα του πρώτου υδατοδρομίου στην Ελλάδα, το περασμένο Σάββατο, από τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και τον υφυπουργό Υποδομών Μιχάλη Παπαδόπουλο, το υδατοδρόμιο είναι έτοιμο να δεχτεί υδροπλάνα και επιβάτες και να ξεκινήσει τη λειτουργία του.

Ωστόσο, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της αναδόχου εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», Τάσος Γκόβας, «απαραίτητη προϋπόθεση για να ξεκινήσει μια εταιρεία το πτητικό της έργο και να καταστεί βιώσιμη, είναι να δημιουργηθεί στην ευρύτερη περιφέρεια ένα ελάχιστο δίκτυο υδατοδρομίων, στα οποία θα εκτελείται το πτητικό έργο».

Στη δυτική Ελλάδα βρίσκονται ήδη σε προχωρημένο στάδιο οι διαδικασίες για τη δημιουργία των υδατοδρομίων στους Παξούς και την Πάτρα, τα οποία, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ίδιας εταιρείας, που τα έχει αναλάβει, μπορούν να λάβουν αδειοδότηση στους επόμενους δύο μήνες.

Συγκεκριμένα, για το υδατοδρόμιο της Πάτρας έχει κατατεθεί στο υπουργείο Μεταφορών ο τεχνικός φάκελος και έχει γίνει ο πρώτος έλεγχος, βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα κατασκευών και τοποθέτησης εξοπλισμού, ενώ εκκρεμεί να ολοκληρωθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και να γίνει ο έλεγχος της επιτροπής υδατοδρομίου, ώστε να προχωρήσει και η έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης.

Για το υδατοδρόμιο των Παξών θα γίνει άμεσα η κατάθεση του τεχνικού φακέλου, που έχει επικαιροποιηθεί με τις βελτιώσεις που ζητήθηκαν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Λιμενικό Σώμα, ενώ θα ακολουθήσει ο έλεγχος της επιτροπής υδατοδρομίου. Σημειώνεται ότι στην περίπτωση των Παξών υπάρχουν ήδη οι υποδομές για τη λειτουργία του υδατοδρομίου από την περίοδο 2004-2008, οπότε γίνονταν πτήσεις υδροπλάνων στην περιοχή.

Η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» ανέλαβε την κατασκευή και αδειοδότηση των τριών παραπάνω υδατοδρομίων (μαζί με άλλα 13 στην υπόλοιπη Ελλάδα). Τη λειτουργία των υδατοδρομίων της Κέρκυρας και των Παξών θα αναλάβει από κοινού με τον ιδιοκτήτη των υδατοδρομίων, Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας (στην Πάτρα θα συνεργαστεί με τον Οργανισμό Λιμένος Πάτρας).

Το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας θα χρησιμοποιούν, σε πρώτη φάση, δύο υδροπλάνα καναδικής προέλευσης, για τη λειτουργία των οποίων η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» συνεργάζεται με την ελληνική αεροπορική εταιρεία «Κ2 SmartJets», η οποία «τρέχει» αυτή την περίοδο τη διαδικασία ένταξης των υδροπλάνων στο στόλο της.

Στο υδατοδρόμιο της Κέρκυρας έχουν σχεδιαστεί ένας κεντρικός και τρεις εναλλακτικοί θαλασσοδιάδρομοι, προκειμένου ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες να υπάρχουν περισσότερα σημεία προσθαλάσσωσης των υδροπλάνων.

Το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας θα στελεχώσουν στην πρώτη φάση λειτουργίας δέκα άτομα προσωπικό, ενώ, εάν αυξηθούν οι πτήσεις, θα γίνουν και συμπληρωματικές προσλήψεις.

Όπως επισημαίνει ο κ. Γκόβας, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές ώστε να επενδύσουν στα ελληνικά υδατοδρόμια, καθώς η γεωμορφολογία της Ελλάδας θεωρείται ιδανική για τη λειτουργία του συγκεκριμένου μεταφορικού μέσου, παρόλο που αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό το ρευστό πολιτικό κλίμα, καθώς και τις συνεχείς αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία της χώρας.

Επόμενος στόχος της εταιρείας είναι η έναρξη λειτουργίας τεσσάρων υδατοδρομίων στην Κρήτη (σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο και Χερσόνησο). Στην Κρήτη θα δραστηριοποιηθεί και η δεύτερη εταιρεία ανάπτυξης υδατοδρομίων «Υδροπλάνα Ελλάδας», η οποία προγραμματίζει εργασίες κατασκευής υδατοδρομίου στη Σητεία.

Τα πρώτα υδατοδρόμια φαίνεται ότι θα δει και η Αττική στους επόμενους μήνες, καθώς προχωρά και η αδειοδότηση δύο εγκαταστάσεων στη Ραφήνα και το Λαύριο από την «Ελληνικά Υδατοδρόμια» («Hellenic Seaplanes»). Ωστόσο, δεν έχει ξεκαθαρίσει το θέμα της δημιουργίας αντίστοιχων εγκαταστάσεων κοντά στην Αθήνα, όπου η κατασκευή μητροπολιτικού υδατοδρομίου συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των δύο ανταγωνιστριών εταιρειών.

Τα υδροπλάνα αναμένεται να αποτελέσουν πολυχρηστικά μεταφορικά μέσα, για την εξυπηρέτηση του τομέα του τουρισμού και την κάλυψη νοσοκομειακών αναγκών, πτήσεων κάργκο, πτήσεων έρευνας- διάσωσης και συμμετοχή σε πυρόσβεση για μικρής κλίμακας πυρκαγιές.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σεισμός 3,9 Ρίχτερ ανοιχτά της Κρήτης

Μέγεθος 3,9 βαθμών της Κλίμακας Ρίχτερ είχε η σεισμική...

Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της Ηλεκτρικής Διασύνδεση Κρήτης – Αττικής

Σημαντικό ορόσημο για το εθνικό σύστημα ηλεκτροδότησης αποτελεί η...