Σε τροχιά υλοποίησης μπήκαν πλέον και οι έξι συμβάσεις για τις “έξυπνες” γέφυρες στις 13 Περιφέρειες της χώρας από το ΤΕΕ. Μετά την υπογραφή των πρώτων τριών συμβάσεων το προηγούμενο διάστημα υπεγράφησαν οι τρεις υπόλοιπες.
Αφορούν στις Περιφέρειες Κρήτης (στη δεύτερη σύμβαση) αλλά και Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας και Νοτίου Αιγαίου, Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Ηπείρου και Πελοποννήσου, Στερεάς Ελλάδας, Βορείου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων οι υπόλοιπες.
Για την υλοποίηση αυτών των παρεμβάσεων έχει υπογραφεί σύμβαση-πλαίσιο από τις 26 Απριλίου ενώ ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 120 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ.
Το έργο αφορά στην ανάπτυξη έξυπνων υποδομών γεφυρών για τη παρακολούθηση της δομικής απόκρισης επιλεγμένων γεφυρών, στις 13 Περιφέρειες της χώρας, σε πραγματικό χρόνο, μέσω σύγχρονων συστημάτων και μεθοδολογιών ενόργανης παρακολούθησης της δομικής υγείας.
Η δεύτερη σύμβαση αφορά στις γέφυρες στην Περιφέρεια Κρήτης για ποσό 6,46 εκατ. ευρώ
Περιλαμβάνονται 18 γέφυρες:
1. ΜΕΤΑΛΛΙΚΗ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ,
2. ΑΡΑΔΑΙΝΑΣ,
3. ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ,
4. ΡΕΜΑΤΟΣ ΓΙΟΦΥΡΟ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ),
5. ΔΕΜΑΤΙ (ΑΝΕΠΟΔΑΡΗΣ),
6. ΠΟΜΠΙΑΣ,
7. ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑΣ,
8. ΔΥΤΙΚΗ ΧΑΡΑΔΡΟΓΕΦΥΡΑ ΡΕΘΥΜΝΟΥ,
9. ΜΕΣΑΙΑ ΧΑΡΑΔΡΟΓΕΦΥΡΑ ΡΕΘΥΜΝΟΥ,
10. ΠΟΤΑΜΟΥ ΤΑΥΡΩΝΙΤΗ,
11. ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΑΡΤΕΡΟΥ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ),
12. ΚΟΙΛΑΔΟΓΕΦΥΡΑ ΛΙΜΕΝΑ ΧΕΡΣΟΝΝΗΣΟΥ/ΣΤΑΛΙΔΑΣ,
13. ΦΡΟΥΖΗ 2,
14. ΡΟΔΑΚΙΝΟΥ ΝΕΑ,
15. ΧΑΜΕΖΙΟΥ,
16. ΧΑΜΕΖΙΟΥ (Α.Δ.1),
17. ΠΛΕΜΕΝΙΑΝΙΩΝ και
18. ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ
Τι είναι οι έξυπνες γέφυρες
Το έργο αφορά στην «έξυπνη» παροχή υπηρεσιών συντήρησης των γεφυρών στην Ελλάδα, ώστε να βελτιωθεί εκ βάθρων η κατάστασή τους.
Το έργο απαιτεί την προμήθεια και εγκατάσταση ειδικών αισθητήρων/οπτικών ινών μέτρησης φορτίου που θα καταγράφουν τη μετατόπιση των γεφυρών σε πραγματικό χρόνο με σύγχρονες τεχνολογικές μεθόδους.
Αυτές οι πληροφορίες θα υποβάλλονται σε επεξεργασία μέσω ειδικών αλγορίθμων που θα υπολογίζουν την αντοχή των γεφυρών. Το έργο θα συνοδεύεται από σχετικές μελέτες από εξειδικευμένους μηχανικούς που θα τεκμηριώνουν και θα παρακολουθούν επιστημονικά τα αποτελέσματα.
Στόχος του προγράμματος είναι η βελτίωση του επιπέδου ασφαλείας των γεφυρών και η πρόληψη ατυχημάτων που οφείλονται είτε στη διέλευση βαρέων οχημάτων είτε σε κινδύνους της κλιματικής αλλαγής.