Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης συμβουλεύει τους καταναλωτές:
-
Έρευνα Αγοράς: Να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα), αλλά και την ποιότητα των προϊόντων.
-
Προγραμματισμός: Να οριοθετούν τις ανάγκες τους και να προγραμματίζουν τις αγορές τους βάσει λίστας, ώστε να συμβαδίζουν με τον προϋπολογισμό τους, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
-
Όροι Συναλλαγών: Να ενημερώνονται πλήρως για τους όρους, ειδικά όταν αγοράζουν με δόσεις ή πιστωτική κάρτα.
-
Απόδειξη Αγοράς: Να ζητούν πάντα απόδειξη, καθώς είναι απαραίτητη σε περίπτωση επιστροφής ή αλλαγής ελαττωματικού προϊόντος.
-
Έλεγχος Τιμών: Να ελέγχουν την αρχική τιμή και όχι απλώς το ποσοστό της έκπτωσης. Τιμή αναφοράς θεωρείται η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών.
Προσοχή στις Ηλεκτρονικές Αγορές & Απάτες
-
Οι υπερβολικά μεγάλες μειώσεις τιμών ενδέχεται να υποκρύπτουν δόλιες πρακτικές ή πώληση απομιμητικών προϊόντων.
-
Προσοχή σε άγνωστες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις ή σε πωλήσεις μέσω social media (Facebook, Instagram, TikTok) από πρόσωπα που παριστάνουν τους εμπόρους.
-
Αποφύγετε ιστοσελίδες με πολλά ορθογραφικά/συντακτικά λάθη, καθώς αποτελούν ένδειξη προχειρότητας ή δόλου.
-
Ελέγξτε αν αναγράφονται τα πλήρη στοιχεία της επιχείρησης στην ιστοσελίδα (Επωνυμία, Έδρα, Διεύθυνση, ΑΦΜ, Σταθερό Τηλέφωνο, ΓΕΜΗ).
Τρόποι Πληρωμής Προτιμήστε την αντικαταβολή ή τη χρήση χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας, καθώς προσφέρουν δικλείδες ασφαλείας. Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί αν η τραπεζική κατάθεση είναι ο μοναδικός τρόπος πληρωμής και απαιτείται προεξόφληση όλου του ποσού.
Δικαιώματα Καταναλωτή & Εγγυήσεις
-
Υπαναχώρηση: Δικαίωμα επιστροφής προϊόντος εντός 14 ημερών για ηλεκτρονικές αγορές, χωρίς αιτιολόγηση.
-
Ελαττωματικά Προϊόντα: Ο πωλητής υποχρεούται σε αντικατάσταση ή επιστροφή χρημάτων.
-
Εγγύηση: Η νόμιμη εγγύηση διαρκεί δύο χρόνια.
-
Εντός 30 ημερών: Αν παρατηρηθεί ελάττωμα εντός 30 ημερών, ο καταναλωτής μπορεί να ζητήσει: α) νέο προϊόν, β) επιστροφή χρημάτων, γ) μείωση τιμής, ή δ) επισκευή.
Διατηρείτε πάντα αποδεικτικά στοιχεία (φωτογραφίες, αποδείξεις) για να τεκμηριώσετε τυχόν πρόβλημα.
Σε περίπτωση που πέσετε θύμα απάτης, επικοινωνήστε άμεσα με το katagelies.gr και την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης στο τηλέφωνο 2821092306.
Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη



