13.8 C
Chania
Tuesday, December 24, 2024

Τουριστικό και εμπορικό έργο από Έλληνες και Τούρκους επιχειρηματίες για την ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού στην Κρήτη – Προϋπόθεση οι χαμηλοί φόροι στα αεροδρόμια

Ημερομηνία:

Ένα νέο φιλόδοξο τουριστικό και εμπορικό έργο (project) που σχεδιάστηκε από Έλληνες και Τούρκους επιχειρηματίες βρίσκεται ήδη στα πρώτα στάδια υλοποίησης. Το εγχείρημα αφορά τη συνεργασία πολλών τουριστικών και εμπορικών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη χειμερινού τουρισμού στην Κρήτη, παρουσιάζει ο Αντιδήμαρχος Χανίων κ. Μιχάλης  Βλαχάκης.

Σύμφωνα με τον στρατηγικό σχεδιασμό, το project στοχεύει σε συνταξιούχους τουρίστες, κυρίως Γερμανούς, οι οποίοι θα μένουν σε ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων για μία εβδομάδα, από τα τέλη Οκτωβρίου έως τα τέλη Απριλίου με πολύ οικονομικά πακέτα, θα συμμετέχουν σε εκδρομές σε όλη την Κρήτη, ενώ θα μεταφέρονται τρεις φορές την εβδομάδα σε συγκεκριμένα εμπορικά καταστήματα στο Ηράκλειο και το Ρέθυμνο για να ψωνίζουν δερμάτινα είδη, χαλιά, υφαντά και κοσμήματα.

Ήδη οι κρατήσεις ξεπέρασαν τις προσδοκίες. Ανάλογο πρόγραμμα λειτουργεί πολύ επιτυχημένα εδώ και χρόνια σε άλλους προορισμούς, όπως την Κύπρο και το Ντουμπάι με τη συμμετοχή δεκάδων χιλιάδων ταξιδιωτών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αν το πρόγραμμα επιτύχει, ο αριθμός των τουριστών που θα έρχεται σε δεύτερη φάση θα διπλασιαστεί και το σχέδιο θα επεκταθεί ώστε μετά τους Γερμανούς να ακολουθήσουν Σκανδιναβοί, Γάλλοι και άλλοι Ευρωπαίοι (πηγή: Εφημερίδα «ΠΑΤΡΙΣ» Ηρακλείου Κρήτης, φύλλο 19/5/17).

Ανάλυση του πιλοτικού προγράμματος.

Τι επιχειρήσεις πρέπει να αναζητηθούν στη φάση του στρατηγικού σχεδιασμού προκειμένου να συμμετέχουν στο Project;

1) Ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων.

2) Τουριστικά γραφεία που διαθέτουν ξεναγούς, οδηγούς και πούλμαν για τις μετακινήσεις των γερμανών επισκεπτών.

3) Επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκίνητων.

4) Καταστήματα σε Ηράκλειο, Ρέθυμνο με αντικείμενο πώλησης: δερμάτινα είδη, χαλιά, υφαντά και κοσμήματα.

5) Βιοτεχνίες, μεταποιητικές μονάδες και εργοστάσια που παρασκευάζουν, συσκευάζουν ή εμφιαλώνουν κρητικά παραδοσιακά αγροτικά προϊόντα, όπως μέλι, λάδι, κρασί, τσικουδιά, βότανα, και μιας και αναφερόμαστε σε γερμανούς τουρίστες, Κρητική μπύρα (Χάρμα, Ρεθυμνιακή).

6)Επιχειρήσεις επισιτισμού, όπως εστιατόρια και παραδοσιακά καφενεία .

7)Εταιρείες Personal Guide για φυσιολατρικές διαδρομές, μονοπάτια, φαράγγια, υγροβιότοπους, καταφύγια σε χιονισμένα βουνά, παραλίμνιες και παραποτάμιες διαδρομές, σπηλαιολογικές εξερευνήσεις κτλ.

8) Εταιρείες ξεναγών για επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, αρχαιολογικά μουσεία και ιστορικά μνημεία.

9) Ασφαλιστικές εταιρείες που θα καλύψουν την ενδεχόμενη ιατρική και νοσηλευτική δαπάνη που θα προκύψει.

Τι προϋποθέσεις πρέπει να διασφαλιστούν σε επίπεδο τοπικών φορέων και υπηρεσιών;  

1) Πτήσεις charter, έτσι ώστε να διασφαλίσουμε το ελάχιστο κόστος εισιτηρίων και τον ελάχιστο χρόνο ταξιδιού.

2) Αεροδρόμια σε πλήρη λειτουργία έτσι ώστε να παρέχουμε το σύνολο των υπηρεσιών: καταστήματα αφορολογήτων, καταστήματα πρόχειρου γεύματος κτλ.

3) Εύρυθμη λειτουργία αρχαιολογικών χώρων, βελτίωση υποδομών σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, πχ σύστημα ξενάγησης στη γερμανική γλώσσα.

4)Λειτουργία σημαντικών τουριστικών υποδομών, όπως: Προξενικών αρχών, Γραφείο ΕΟΤ, Info Point Δήμου κτλ.

5) Βελτίωση οδικού δικτύου.

7) Σχέδιο παροχής α’βάθμιας και β’βάθμιας δημόσιας φροντίδας υγείας.

8) Διοργάνωση ποιοτικών εκδηλώσεων για την Κρητική διατροφή, τα έθιμα, την παράδοση, τους χορούς και τη μουσική.

Ποιοι θα μπορούσαν να είναι οι βασικοί παράγοντες επιλογής κάθε επιχείρησης που θα συμμετείχε στο έργο για να εξασφαλιστεί συνολικά και με το βέλτιστο τρόπο η επιτυχία του εγχειρήματος;  

1) Ξενοδοχεία: Μέσω κατάταξης σε αστέρια, επιλογή των ξενοδοχείων 4 και 5 αστεριών, με προτεραιότητα επιλογής αυτών που βρίσκονται στο Ηράκλειο και στο Ρέθυμνο λόγω της συχνής μετακίνησης των τουριστών, (τρεις φορές τη εβδομάδα θα μεταφέρονται στα εμπορικά καταστήματα του Ηρακλείου και Ρεθύμνου). Οικονομικές τιμές στο πακέτο φιλοξενίας, καλή γνώση της γερμανικής γλώσσας από το προσωπικό, καταστήματα εντός του ξενοδοχείου, όπως κομμωτήρια, χρυσοχοΐα, υποκατάστημα τραπεζών, ATM, υποδομές φιλοξενίας για την χειμερινή περίοδο, πχ εσωτερική θερμαινόμενη πισίνα, spa.

2) Τουριστικά γραφεία: Οικονομικές τιμές, σύγχρονα και ασφαλή πούλμαν, οδηγούς που μιλούν την γερμανική γλώσσα και ξεναγούς για επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.

3) Εστιατόρια: Παραδοσιακή κουζίνα, οικονομικές τιμές, δυνατότητα ταυτόχρονης εστίασης μεγάλου αριθμού επισκεπτών σε θερμαινόμενες αίθουσες και σύγχρονα συστήματα πληρωμής POS.

4) Τοπικές βιοτεχνίες, μεταποιητικές μονάδες, εργοστάσια: Δυνατότητα ξενάγησης στην γερμανική γλώσσα των επισκεπτών, αίθουσες γευσιγνωσίας και πωλητήρια.

5) Εμπορικά καταστήματα: Αντικείμενο πώλησης δερμάτινα είδη, χαλιά, υφαντά, κοσμήματα, οικονομικές τιμές, δυνατότητα εξυπηρέτησης ταυτόχρονα μεγάλου αριθμού επισκεπτών, εξυπηρέτηση από προσωπικό στη γερμανική γλώσσα, και σύγχρονα συστήματα πληρωμής POS.

6) Εταιρείες Personal Guide: Προσωπικό με γνώση της γερμανικής γλώσσας, εκπαιδευμένο στην παροχή πρώτων βοηθειών, μιας και οι συνταξιούχοι τουρίστες θα μετέχουν σε πεζοπορίες.

SWOT ανάλυση του εγχειρήματος καταγράφοντας τουλάχιστον τρία στοιχεία για κάθε μια από τις τέσσερις ομάδες ανάλυσης.

Δυνατά σημεία (Strengths)

1) Πετυχημένη εφαρμογή του ίδιου εγχειρήματος σε Κύπρο και Dubai (¨Πατρίς¨, 2017)

2) Σύγχρονα και ασφαλή αεροδρόμια διασυνδεμένα με αεροδρόμια της Γερμανίας.

3) Επενδύσεις σε τουριστικά καταλύματα που συμβάλλουν στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας.

4) Η Κρήτη έχει ηπιότερο και θερμότερο χειμώνα από τη Γερμάνια, χώρα προέλευσης των επισκεπτών και ευνοϊκότερες κλιματολογικές συνθήκες από τις αντίστοιχες ανταγωνιστικές μεσογειακές χώρες.

5) Οι συνταξιούχοι διαθέτουν σταθερό εισόδημα άρα σταθερή αγοραστική δύναμη, καθώς και χρόνο για διακοπές, άρα σταθερή τουριστική συμπεριφορά.

6) Φυσικό κάλλος, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν την Κρήτη από άλλους ευρωπαϊκούς και μεσογειακούς ανταγωνιστικούς προορισμούς.

7) Κρητική διατροφή, και παραγωγή αγροκτηνοτροφικών προϊόντων που ενισχύουν την εμπειρία της γευσιγνωσίας.

8) Μουσεία, ιστορικά μέρη και παλίμψηστο πολιτισμού.

Αδύνατα σημεία (Weaknesses)

1) Ελλιπείς δημόσιες υποδομές, πχ. Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης και συνδετήριοι οδικοί άξονες βόριας-νότιας Κρήτης, ανύπαρκτες υποδομές για χειμερινό τουρισμό πχ. χιονοδρομικό κέντρο,  ελλιπής αξιοποίηση φυσικών πόρων πχ. υγροβιότοποι χωρίς παρατηρητήρια, σπηλιές και φαράγγια δυσπρόσιτα τον χειμώνα κτλ.

2) Μονοδιάστατη τουριστική ανάπτυξη στη λογική ήλιος-θάλασσα.

3) Χωροταξική ανισοκατανομή των τουριστικών καταλυμάτων και των λοιπών υποδομών, κυρίως κοντά σε παραλίες.

4) Μικρής δυναμικότητας ξενοδοχειακές μονάδες.

5) Απουσία των low cost εταιρειών και των πτήσεων charter τους χειμερινούς μήνες, που ως συνέπεια έχει, υψηλό κόστος ταξιδίου, ενδιάμεσους προορισμούς και πιθανή ταλαιπωρία των επισκεπτών.

Ευκαιρίες (Opportunities)

1) Νέες προοπτικές, σε σχέση με τον κορεσμένο μαζικό θερινό τουρισμό.

2) Η δυνατότητα να γνωρίσουν τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα, νέες αγορές και πληθυσμοί, μέσω του τουριστικού κυκλώματος.

3) Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας ή χρονική επέκταση των υπαρχουσών.

4) Καλυτέρευση των δημόσιων οικονομικών όπως αύξηση των δημόσιων εσόδων μέσω ΦΠΑ και φορολογία εισοδήματος,  μείωσης των δικαιούχων του ταμείου ανεργίας λόγω της χρονικής παράτασης της εργασίας.

Απειλές (Threats)

1) Ανταγωνιστικές αγορές με μακροχρόνια εμπειρία στο χειμερινό τουρισμό, χαμηλότερο κόστος διακοπών και ποιοτικότερες τουριστικές υποδομές.

2) Ανταγωνιστικές αγορές με καλύτερες δημόσιες υποδομές σε σχέση με αυτές της Κρήτης. Δυστυχώς οι υποδομές στο νησί (βλέπε Αεροδρόμιο Ηρακλείου, Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης), είναι αποδεδειγμένα ανεπαρκείς και εκτεθειμένες στις καιρικές συνθήκες του χειμώνα, όπως χιονόπτωση, έντονες βροχοπτώσεις, ισχυρούς ανέμους (Hania.news, 2017).

3) Τουριστικές αγορές με πλήρη εφαρμογή του υγιή ανταγωνισμού στο αεροπορικό έργο και αδιάκοπη παρουσία των low cost εταιρειών κατά τη διάρκεια του έτους, σε σχέση με τη μονοπωλιακή αγορά που ισχύει στην Κρήτη τον χειμώνα και την αποσπασματική προσέγγιση των low cost εταιρειών κατά την περίοδο Απριλίου-Οκτωβρίου.

4) Ανταγωνιστικές αγορές με χειμερινά τουριστικά θέρετρα στα οποία όλες οι επιχειρήσεις (ξενοδοχειακές, επισιτιστικές, εμπορικές), λειτουργούν συντεταγμένα με ενιαίο και πλήρες ωράριο δίνοντας ζωή στον προορισμό και επιλογές στους τουρίστες. Σε αντίθεση η Κρήτη θα μετέχει στο project  με ελάχιστες επιχειρήσεις που κατά κανόνα εδρεύουν μακριά από το κέντρο των πόλεων, δίπλα σε παραλίες και που θα λειτουργούν τον χειμώνα αποσπασματικά.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ